Artxiboak

Iratxe Jaio – Klaas van Gorkum
Hear me with your eyes / Begiekin aditu nazazu/ Óyeme con los ojos
Hitzaldia/Conferencia. Urriak 22 Octubre, 11:00tan
Arte Ederren Fakultateko Gradu Aretoan /Salón de grados de la Facultad de Bellas Artes
[castellano + abajo]

2001etik elkarrekin lanean aritu baldin bagara ere, ez gara beti bikote gisa aritu. Esan daiteke bia dela kopururik txikiena, lankidetza-praktika artistikoaz hitz egiten hasteko. Prozesu kolektiboekiko interes horren ondorioz, gatazka eta eztabaida paper garrantzitsua jokatzen dute gure lanean. Lankidetza lur emankorra izan daiteke krisian sartzen denean, hain zuzen partaide direnen arteko lur komuna, haien artean proban jartzen diren proiektu pertsonalen kontraesanezko egitura denean.

Epaiketaren prozesua aztertuko dugu, gatazka antzezten eta koreografiatzen duen performancea bezala, eztabaida artistikoa epaile-hizkuntzara ekartzen duten legea eta artea eta forma gurutzatzen dituzten kasuak analizatuz.

[cast]

Trabajando juntos desde el año 2001, no siempre nos hemos visto como un duo de artistas. Se puede decir que dos es el número más pequeño para empezar a hablar de una práctica artística colaborativa. Como consecuencia de este interés por los procesos colectivos, el conflicto y la disputa juegan un papel importante en nuestro trabajo. La colaboración puede ser un terreno fructífero cuando entra en crisis, cuando el terreno común entre los involucrados es un entramado contradictorio de proyectos personales que se ponen a prueba entre sí.

Estudiaremos el proceso judicial como una performance en la que se escenifica y coreografía el conflicto, analizando casos en los que se cruzan la ley y el arte y la forma en que se traduce un debate artístico al lenguaje judicial.

Iratxe Jaio eta Klaas van Gorkum artista bisualak dira eta Rotterdam-en (Herbehereak) lan egin eta bertan bizi dira. Haien bakarkako erakusketen artean, honako hauek dira aipagarrienak: “Los márgenes de la fabrica”, ADN Platform, Bartzelona (2014); “Réinventer le monde (autour de l’usine)”, FRAC Aquitaine, Burdeos (2013); “Amikejo”, MUSAC, Leon (2011); eta “Meanwhile, in the living room…”, Centro Cultural Montehermoso, Vitoria-Gasteiz (2007). Hainbat talde-erakusketetan parte hartu dute, hala nola, “El texto: principios y salidas – Capítulo III: Manifiesto. Arte hoy, ante las dudas”, Fabra i Coats Centre d’Art Contemporani, Bartzelona; “Stem Terug (Vote Back)”, De Appel, Amsterdam (2012); “Mutual Matters”, Konsthall C, Stockholm (2011); “The People United Will Never Be Defeated”, TENT, Rotterdam (2010).

Iratxe Jaio y Klaas van Gorkum son artistas visuales y trabajan en Róterdam (Países Bajos). Entre sus exposiciones individuales destacan “Los márgenes de la fabrica”, ADN Platform, Barcelona (2014); “Réinventer le monde (autour de l’usine)”, FRAC Aquitaine, Burdeos (2013); “Amikejo”, MUSAC, León (2011); y “Meanwhile, in the living room…”, Centro Cultural Montehermoso, Vitoria-Gasteiz (2007). Han participado en exposiciones colectivas como “El texto: principios y salidas – Capítulo III: Manifiesto. Arte hoy, ante las dudas”, Fabra i Coats Centre d’Art Contemporani, Barcelona; “Stem Terug (Vote Back)”, De Appel, Ámsterdam (2012); “Mutual Matters”, Konsthall C, Stockholm (2011); “The People United Will
Never Be Defeated”, TENT, Rotterdam (2010).

Erantzuna idatzi

HTML etiketa hauek erabil ditzakezu