Artxiboak

A sample text widget

ALU_3iL3o_JVA_2oi6 de Jabier Villarreal

[eusk beherago]

La sala Axular del Bizkaia Aretoa acoge del 4 al 12 de mayo, una exposición del pintor navarro Jabier Villarreal que lleva por título “ALU_3iL3o_JVA_2oi6. Una propuesta experimental entre la materia, la luz y el dato”.
miércoles 4 de mayo a las 19h inauguración
viernes 6 de mayo a alas 19h visita guiada

Catálogo de la exposición (PDF) Erakusketaren katalogoa

Tomando como referencias gráficas paisajes teatralizados, principalmente urbanos, la muestra construye un discurso en torno a la movilidad de los argumentos y de las apariencias pictóricas.

Así, en la exposición se presentan una serie de obras de gran formato en técnicas mixtas sobre aluminio, que nos ofrecen una visión del mundo de imágenes del autor. Desde imágenes obtenidas en escaneados de alta resolución o imágenes de satélite, hasta fotografía “de turista” en instantáneas de grandes urbes como Nueva York, Chicago o Bilbao.

Por otro lado, la exposición es resultado de una experiencia creativa compartida con l@s alumn@s de Gráfica Tecnológica del aula C4 de la Facultad de Bellas Artes de la UPV/EHU que van a proyectar sus vídeos (y audios) sobre las pinturas de Villarreal. Entre tod@s, lanzan esta propuesta expositiva que quiere entrar de lleno en el debate sobre la irrupción de los nuevos medios tecnológicos en los campos de la creación plástica.

No se trata por tanto de una exposición de cuadros o imágenes al uso, elaboradas con mayor o menor acierto o gusto. Los reflejos de las distintas luces, el movimiento de las imágenes de vídeo, las sombras proyectadas de los espectadores en su deambular frente a los cuadros… todo activa un dispositivo en el que aparecen y desaparecen los elementos compositivos planteados por el autor y se generan otros fortuitos e inéditos. Así aparecen nuevos argumentos, nuevas imágenes e incluso aquellos “trucos” que normalmente los pintores procuran mantener ocultos.

Jabier Villarreal, nacido en Pamplona en 1962, es artista y profesor de Creación Multimedia y Gráfica Tecnológica en la Universidad del País Vasco. Ha orientado su labor profesional y docente al desarrollo de aplicaciones de las nuevas tecnologías en el campo de la plástica.Su labor ha sido mostrada en centros como el Visual Arts Museum of New York; el Downey Museum of California o la Indiana University Northwest (USA) o, recientemente, en la ciudad de Hangzhou (China). Ha realizado numerosas muestras tanto individuales como colectivas.

Participan con sus audio/vídeos:
Enara Pombar, Sarah Grandes Bogajo, Delfina Aversa, Olga Gautier, Juanje Agirre, Guanna, Sandra Pereda López, Eva Elcano Fuentes, Ángela Camuñas Abad, Laura FelipeVega, Jokin Moral Burón, Pablo Abril, Raúl Rey, Emilio Ruiz e Izaskun Alvarez-Gainza.

+ INFO

[eusk]

ALU_3iL3o_JVA_2oi6, Jabier Villarreal-ena

Bizkaia Aretoko Axular gelan, maiatzak 4etik 12ra bitartean, “ALU_3iL3o_JVA_2oi6. Proposamen esperimental bat materia, argi eta datuaren artean” izenburuarekin, Jabier Villarreal margolari nafarraren erakusketa ikusgai izango da.

Erreferentzia grafiko moduan, antzerkituriko paisaiak aintzat hartuz, bereziki hiri paisaiak, erakusketa honek, argumentuen mugikortasuna eta itxura piktorikoen inguruko diskurtso bat eratzen du. Horrela, formatu handiko, aluminio gainean landutako teknika-nahasiko obrak daude erakusgai, egilearen mundu ikuspegiko irudiak eskainiaz. Erresoluzio altuan eskaneatuz lortutako irudietatik edo satelite-irudietatik abiatuz, “turistaren” tankerako argazkietaraino, New York, Chicago edo Bilbo bezalako hirigune handietakoak.

Bestalde, erakusketa, partekatutako sormen esperientzia baten emaitza dugu: UPV/EHUko Arte Eder Fakultatean, C4 gelan ematen den Grafika Teknologikoko ikasleek, beraien bideoak (eta audioak) Villarrealen margoen gainean proiektatuko dituzte. Guztien artean erakusketa-proposamen hau abian jartzen dute, sormen plastikoaren alorretan indartsu agertzen diren teknologia medio berriei buruzko eztabaidan sakonki murgildu nahi duena.

Erakusketa honen kontua, ez da, hortaz, koadroena edo irudi ohikoetakoa, gustuaren arabera modu egokiago zein desegokiago batean arituz landutakoak. Argi ezberdinen isladek, bideo irudien mugimenduek, hala nola ikusleek sortzen dituzten itzalek koadroen aurretik ibiliaz… guzti horiek dispositibo bat aktibatu egiten du, zeinean agertu eta desagertuarazten diren egileek planteaturiko konposaketa-elementuak; beste batzuk, ausazkoak eta berriak, sortzen doazen bitartean. Horrela argumentu berriak azalarazten dira, irudi berriak, eta baita gehienetan pintoreek ezkutaturik mantentzen saiatu egiten diren “truko” horiek ere.

Jabier Villarreal, 1962an Iruñean jaioa, artista eta irakaslea da Euskal Herriko Unibertsitatean, Multimedia Sormena eta Grafika Teknologikoa irakasten dituelarik. Bere eginkizun profesionala eta irakaskuntza lana, plastikaren alorrean teknologia berrien aplikazio eta garapenera bideratu izan du. Bere lana New York-eko Visual Arts Museum bezalako zentroetan erakutsia izan da; hala nola Downey Museum of California-n edota Indiana University Northwest (USA)-n, eta berriki Txinako Hangzhou hirian ere. Bai bakarka zein taldeka, erakusketa askotan parte hartu du.

Beraien bideo/audioekin parte hartzen dute:
Enara Pombar, Sarah Grandes Bogajo, Delfina Aversa, Olga Gautier, Juanje Agirre, Guanna, Sandra Pereda López, Eva Elcano Fuentes, Ángela Camuñas Abad, Laura Felipe Vega, Jokin Moral Burón, Pablo Abril, Raúl Rey, Emilio Ruiz e Izaskun Alvarez-Gainza.

Erantzuna idatzi

HTML etiketa hauek erabil ditzakezu