Oinazearen abordaia, hemen eta orain / Taking suffering on board, here and now / El abordaje del sufrimiento

XI. MINTEGIA HEZITZAILENTZAT: GIZA ESKUBIDEETAN OINARRITUTAKO HEZKUNTZA

XI SEMINARIO DE FORMACIÓN EN DERECHOS HUMANOS PARA EDUCADORES/AS

AN INTERNATIONAL SEMINAR ON HUMAN RIGHTS BASED EDUCATION

2013-10-18, Donostia – San Sebastián

Centro Carlos Santamaría Zentroan, UPV/EHU

Bideo-gonbidapena hemen / Presentación en video aquí / Click here for an introduction

Oinazea edo sufrimendua gertaera unibertsala da, eremu anitzean topatzen duguna banako zein komunitateko mailan. Berau ulertzeko eta gainditzeko, formakuntza eta sensibilizazioa beharrezkoak dira. Gipuzkoako Foru Aldundiak laguntzaz, Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultateak antolatutako jardunaldi honek ikuspegi anitzetik egindako ekarpenak partekartzeko helburua du. Medikuntza, bioetika, antropologia eta gizarte zientziak uztartuz, profesionalen, gizarte eragileen eta irakasle-ikertzaileen arteko elkargune bat sortuko dugu, hezkuntzako eremuan sortzen den oinazea aztertzeko asmoarekin. Jardunaldia euskaraz, ingelesez eta gaztelaniaz burutuko da. Sarrera dohainekoa da, baina izena eman behar da Amaia Intxaurraga-rekin harremanetan jarriz (amaia.intxaurraga@ehu.es, 943 015937).

Suffering is an universal phenomenon, both individual and collective, whose boarding requires sensibility and preparation. This seminar has the goal of sharing experiences about suffering from a plurality of disciplines: from medicine and bioethics to anthropology and social sciences, we aim to create a forum in which professionals, social agents, teachers and researchers can explore together strategies to tackle the suffering that emerges in the educative realm. The seminar will be performed in Basque, Spanish, and English. It is free of charge, but registration is required by getting in touch with Amaia Intxaurraga (amaia.intxaurraga@ehu.es, 943 015937).

El sufrimiento es un fenómeno universal, individual a la vez que colectivo, presente en multitud de ámbitos y cuyo abordaje requiere sensibilización y formación. Organizada por la Facultad de Filosofía y CC. de la Educación con la colaboración de la Diputación Foral de Gipuzkoa, esta jornada tiene como objetivo compartir experiencias sobre el sufrimiento desde diversas perspectivas: desde la medicina y la bioética a la antropología y las ciencias sociales. Buscamos crear un foro entre profesionales, agentes sociales y personal docente e investigador para explorar estrategias para abordar el sufrimiento que también se da en el ámbito educativo. Se desarrollará en euskera, castellano e inglés. El acceso es gratuito, pero es necesario registrarse dirigiéndose a Amaia Intxaurraga (amaia.intxaurraga@ehu.es, 943 015937).

EGITARAUA / PROGRAMA

8:30 Irekiera / Apertura: Xabier Etxague (UPV/EHU)

9:00 Koldo Martinez (Hospital de Navarra; Asociación de Bioética Fundamental y Clínica): “Cómo abordar el sufrimiento en el entorno clínico: el papel de la bioética” en diálogo con Antonio Casado (UPV/EHU)

10:00 Eevi E. Beck (University of Oslo): “Academics’ suffering: teaching and researching from the heart” in dialogue with Miriam Kyselo (UPV/EHU).

11:00 Atsedenaldia / Descanso

11:30 Pio Perez (UPV/EHU): “Nola arindu arimaren sufrimenduak bertsoen bidez: Joxe Zapirainen kasua” Sabino Ormazabalekin solasaldian

12:30 Mesa redonda con los participantes / Mahai-ingurua parte-hartzaile guztiokin