Kontserbazio eta zaharberritzeko ikasleei zuzendutako bloga da informazio erabilgarria izan dezaten

Ofrece a los alumnos/as de conservación-restauración de arte un medio de información y participación

Long-term Performance and Durability of Masonry Structures

Categoría: Ikerkuntza/ Investigación , Argitalpenak/ Publicaciones

La editorial ELSEVIER publica el libro Long-term Performance and Durability of Masonry Structures en el que la profesora e investigadora Ainara Zornoza-Indart ha escrito junto con la investigadora del University College London (UCL) Paula López-Arce el capítulo centrado en las propiedades, los mecanismos de deterioro, la durabilidad, la caracterización y los tratamientos de conservación/restauración de los materiales pétreos patrimoniales.

Abstract de la publicación:

Long-Term Performance and Durability of Masonry Structures: Degradation Mechanisms, Health Monitoring and Service Life Design focuses on the long-term performance of masonry and historical structures. The book covers a wide range of related topics, including degradation mechanisms in different masonry types, structural health monitoring techniques, and long-term performance and service life design approaches. Each chapter reflects recent findings and the state-of-the-art, providing practical guidelines. Key topics covered include the theoretical background, transport properties, testing and modeling, protective measures and standards and codes. The book’s focus is on individual construction materials, the composite system and structural performance.

Key Features

– Covers all issues related to durability, including degradation mechanisms, testing and design, monitoring and service life design

– Focuses on different masonry construction types

– Presents a ‘one-stop’ reference for advanced postgraduate courses that focuses on the durability of masonry and historical constructions