Hitzaldia - Conferencia guifi.net 2016-04-26, 10:30

[EU]

SIA eta IIM masterrek antolatuta, guifi.net-i buruzko hitzaldia izango dugu Leandro Navarroren eskutik.
Data: apirilak 26Screen Shot 04-15-16 at 09.53 AM
Tokia: Ada Lovelace aretoa
Ordua: 10:30

guifi.net, una infraestructura de red procomún gestionada de fromma colectiva

guifi.net, kolektiboki kudeaturiko eta guztien ongizaterako sare azpiegitura

Laburpena: “Kolektiboki kudeaturiko komunikazio sarea” kontzeptuak hau esan nahi du: sareak sortzeko euren baliabideak elkarrekin partekatzen dituzten eta ahaleginak koordinatzen dituzten herritar eta erakundeek osaturiko sare azpiegitura. “Sare komunitarioak” kolektiboki eraiki eta kudeaturiko sare ireki, aske eta neutralen azpimultzoa dira. Komunitate horietan, azpiegitura partaideek osatzen dute, eta guztien baliabidea balitz bezala kudeatzen da. Hala, modu kolektiboan egindako eraikuntza askok sare komunitarioak sorrarazi dituzte. Hitzaldi honetan guifi.net aurkeztuko da, egunero milaka pertsonak erabiltzen duten sare komunitario arrakastatsua alegia, eta sakon azalduko dira sare horren oinarriak, eraikuntza kolektiboko prozesuak, komunitatearen barruan garatutako tresnak, guifi.net-en ekosisteman duten zeregina, sarearen egungo egoera, tokian tokiko eragin neurgarria, eta hamar urtez baino gehiagoz ikasitako guztia.

Leandro Navarroren CVa: Leandro Navarro UPC Kataluniako Unibertsitate Politeknikoko Arkitektura eta Konputagailuen Saileko irakasle titularra da, eta doktorea UPCren eskutik 1992az geroztik. Interneteko zerbitzu eta aplikazioen diseinu kooperatiboa eta eskalagarria ikertzen aritu da, besteak beste. CNDS Computer Networks and Distributed Systems ikertaldea koordinatzen du UPCn, eta konputazio banatuari buruzko Erasmus Mundus masterraren arduraduna da UPCn. Halaber, Distributed Computing (EMJD-DC) Erasmus Mundus masterreko IP CONFINE proiektuaren eta P2PGrid nazioarteko proiektuaren arduraduna da. Gainera, besteak beste, EBko FET Catnet, FET Catnets, SORMA eta Grid4All FP6 proiektuetan parte hartu du, eta Association for Progressive Communications (www.apc.org) elkartearen kontseiluko kide da.

————————————————————————————————–
[ES]

Leandro Navarro impartirá una charla sobre guifi.net organizada por los masters SIA y MII.Screen Shot 04-15-16 at 09.56 AM
Fecha: 26 de abril
Lugar: Salón Ada Lovelace

guifi.net, una infraestructura de red procomún gestionada de fromma colectiva

Resumen: La expresión “red de comunicación gestionada de forma colectiva” se refiere a una infraestructura de red integrada por ciudadanos y organizaciones que ponen en común sus recursos y coordinan sus esfuerzos para crear estas redes. Las “redes comunitarias” son un subconjunto de redes construidas y gestionadas de forma colectiva que están organizadas para ser abiertas, libres y neutrales. En estas comunidades la infraestructura la contribuyen los participantes y se gestiona como un recurso en común. Muchas experiencias de construcción colectiva han prosperado en redes comunitarias. En esta charla se presenta guifi.net, un caso de éxito de una red comunitaria utilizada diariamente por miles de participantes, centrándose en sus principios, los procesos de construcción colectiva y la herramientas desarrolladas dentro de la comunidad, el papel que desempeñan en el ecosistema de guifi.net; el estado actual de su aplicación; su impacto local mesurable y las lecciones aprendidas en más de una década.

CV de Leandro Navarro:Leandro Navarro es Professor Titular del Departamento de Arquitectura de Computadores de la Universitat Politècnica de Catalunya y doctor por la UPC desde 1992. Su interés de investicación incluye el diseño cooperativo y escalable de servicios y aplicaciones de Internet. Coordina el grupo de investigación CNDS (Computer Networks and Distributed Systems) en la UPC. Es el responsable de un Master Erasmus Mundus Sobre Computación Distribuida en la UPC. Es coordinador del proyecto IP CONFINE, del Erasmus Mundus Distributed Computing (EMJD-DC) y del proyecto nacional P2PGrid . Entre otros, ha participado en los proyectos  FET Catnet, FET Catnets, SORMA, y Grid4All FP6 de la UE. Forma parte del Consejo de la Association for Progressive Communications (www.apc.org).

Iruzkin bat honentzako: Hitzaldia – Conferencia guifi.net 2016-04-26, 10:30