Superkonputagailuak, Top500 eta Green500

olatz-arbelaitz_gaur8

Munduko konputagailu ahaltsuena berdea da? galdetu Olatz Arregik gure fakultateko irakasleak Gaur8 astekarian gaur.

[…] superkonputagailuon kontsumoa izugarria da; munduan kontsumitzen den energiaren %2 superkonputagailuena dela diote.
[…] 2016ko makina ahaltsuenak 93.000 bilioi eragiketa egin ditzake segundoko, eta, mahaigaineko ordenagailu batek, berriz, 400.000 milioi eragiketa inguru. (200 mila bider gutxiago)
[…] 10.649.600 nukleo edo core dira, egun, munduko konputagailu ahaltsuenak dituenak. (gure etxekoak bi bakarrik) […] eta 15.371 kW-ko potentzia elektrikoa du (gure etxekoak 0,1 bakarrik)
[…] 90eko hamarkadan hasi ziren osatzen superkonputagailu ahaltsuenen zerrenda, Top 500. […] Geroago, 2007. urtean, hasi ziren superkonputagailuok kontsumitzen zutenaren arabera ere neurtzen, eta horrela, Green 500 zerrenda osatzeari ekin zioten.

Top 500 eta Green 500 zerrenda horien arteko aldeak eta bitxikeriak kontatzen dizkigu Olatzek gero.
Irakur ezazu eta erantzun: Munduko konputagailu ahaltsuena berdea da?

Iruzkin bat honentzako: Superkonputagailuak, Top500 eta Green500