Ikasle ohia // Ex-alumno: Txomin Romero (Donostia Int. Physics Center)

[EU]

img_0045-txikiTxomin Romero doktorea inbitatu genuen pasa den urrian diploma-banaketaren ekitaldian hitzaldi bat emateko eta bere ibilbide profesionalaz aritu zen. Donostia International Physics Center-ren, alegia materialen fisikako nazioarteko ikerketa-zentro ospetsuenetako batean, konputagailuen arduradun nagusia da bera. Gure fakultateko kalkulu-zentroan trebatu zen konputagailu handien kudeaketan, praktikak egiten oraindik ikaslea zela. Geroago EHUko Donostiako campuseko zerbitzu informatikoetan lan egin zuen, baina geroago, 2003an, DIPCetik egin zioten eskaintza onartu zuen bertako kalkulu-zentroa sortu eta kudeatzeko.Bere eguneroko jardueran bi mundu uztartu behar ditu: fisikariena eta informatikariena. Biziki garrantzitsua da materialen fisikan eta zientzietako beste hainbat arlotan kalkulu-beharrei konputazionalki  egoki eta eraginkorrak diren erantzunak lortzea. Ikusi, ikusi bere hitzaldiaren bideoa (16:55-38:57) edota ikusi bere aurkezpeneko gardenkiak.

dipc_kz_2016

DIPCeko superkonputagailua 2016an

[ES]

El doctor Txomin Romero nos habló en el acto de entrega de diplomas a la promoción del 2016 sobre su recorrido profesional. Txomin es en la actualidad el director del centro de cálculo del Donostia International Physics Center uno de los centros de investigación más relevantes a nivel mundial en el área de física de materiales. Nos contó sus experiencias iniciales como becario  del centro de cálculo de nuestra propia facultad mientras era estudiante en los años 80. Posteriormente consiguió una plaza en los servicios de informática del Campus de Gipuzkoa, y finalmente aprovechó la oportunidad que se le presentó para crear y dirigir el centro de cálculo del  DIPC donde trabaja desde el año 2003. Ello le permite trabajar con los supercomputadores más potentes del País Vasco. En su tarea es muy importante conseguir un mutuo y profundo entendimiento entre físicos e informáticos, de tal manera que, de una forma creativa, el informático sepa responder adecuadamente a las necesidades de cálculo y procesamiento necesarias en física de materiales y otras áreas científicas. Puedes ver el vídeo de la presentación (16:55-38:57)  y sus transparencias.

Iruzkin bat honentzako: Ikasle ohia // Ex-alumno: Txomin Romero (Donostia Int. Physics Center)