Kepa Sarasola: Hizkuntzaren prozesamendua

Zientzia Kaiera (2017-01-20): Zer da hizkuntzalaritza konputazionala?

[EU]
UPV/EHUko “Kultura Zientifikoa” Katedrak gure fakultateko irakaslea den Kepa Sarasola elkarrizketatu dute bideo batean Hizkuntzalaritza Konputazionala zer den azaltzeko. Hau da bideo albistea: “Hizkuntzalaritza konputazionalarekin lengoaiak errazago erabiltzeko tresnak garatzen ditugu“. Horra elkarrizketako ideia batzuk:

Zeintzuk dira hizkuntzalaritza konputazionalaren etorkizuneko erronkak/egun dituen gabeziak?

Giza lengoaiaren berezko esaera, esamolde eta esanahien interpretazio egokiak egiten ikastea. Testuak sakonki ulertzeko eta pertsonen modura erabili ahal izateko, testuingurua ulertu behar da. Adibidez: Nola itzuli supermerkatu batean “últimas unidades”? “Azken batasunak” (?) edo “Azken aleak” (?)
[…]Euskara mundu digitalean kokatzea da erronka bat. Alor honetan egindako lanari esker, gaur egun euskara oso toki onean dago. baina oraindik lan asko dago egiteko.
[…] Estatu mailan definitu den “Plan de Impulso de las Tecnologías del Lenguaje” planean azaltzen diren erronka gehienak Ixa Taldearen ekarpenak izan dira.

Gai horri buruz gehiago jakin nahi duenarentzat, graduko hautazko ikasgai bat hasiko da fakultatean datorren astean (Hizkuntzaren Prozesamendua). Eta master bat hasiko da datorren urrian (Hizkuntzaren Azterketa eta Prozesamendua)

[ES]
La Cátedra sobre “Cultura científica” de la UPV/EHU acaba de publicar una entrevista en video con el profesor de nuestra facultad Kepa Sarasola. El enlace a la entrevista (en euskera) sobre lingüística computacional es éste: Científico/a (65) “En lingüística computacional creamos herramientas para facilitar el uso del lenguaje
Alguna de las aplicaciones mencionadas en el video: Traducción automática, búsqueda de documentos adecuados entre muchos de ellos (como Google), correctores ortográficos, seguimiento de las palabras que se usan en Internet (ayuda para Euskaltzaindia, por ejemplo), análisis de opiniones (¿que se habla de mi empresa en Twitter? ¿en positivo? ¿o en negativo?), creación automática de ejercicios para aprendizaje de idiomas, gestión de documentos…