BelarriPREST? AhoBIZI?

[EU]
Aste honetan (irailaren 25etik 29ra) euskararen erabilera zabaltzeko jolas batekin ari gara fakultatean. Jokoa hainbat herri eta auzotan egin dute (Lasarte-Oria, Errenteria, Intxaurrondo, Altza…). Guk ere egin nahi dugu. Ideia da bakoitzak txapa bat eramatea euskararekiko gure jarrera adierazteko: Ahobizi edo Belarriprest.

• AhoBizi: Euskaraz ondo dakit eta nahi baduzu euskaraz egingo dizut :
    • Inguruko ezagunekin euskaraz egingo du baldin eta euskaraz ulertzen badute. Ezagun horiekin beti eta erabat egingo du euskaraz, nahiz eta haiek erdaraz erantzun.
    • Ezezagunekin hitz egiterakoan, lehen hitza euskaraz egingo du, eta, ulertzen badiote, euskaraz jarraituko du. Berdin da haiek erdaraz erantzutea.
  • BelarriPrest: Euskaraz ulertzen du, eta lankideei hau esan nahi die:
    • “Nahi baduzu niri euskaraz egin, baina beharbada erdaraz erantzungo dizut”
    •  “Euskaraz ulertzen dut. Egidazu lasai euskaraz!”

Orduan, zer? Animatuko zara? AhoBizi? BelarriPrest? Kikatu hemen izena emateko… eta ONDO PASA!

[ES]
Esta semana del 25 al 29 de setiembre en la facultad estamos jugando a AhoBIZI y BelarriPREST. Ya lo han hecho en otros pueblos y barrios de nuestro alrededor (Lasarte-Oria, Errenteria, Intxaurrondo, Altza, …). La idea es llevar una de estas dos chapas para mostrar  predisposición a jugar en euskera:

• AhoBizi: persona vascoparlante que se propone:
    • Durante esa semana hablar en euskera con las personas que sabe que entienden euskera, a pesar de que éstas le respondan en castellano.
    • con personas desconocidas empezar la conversaciones en euskera, y continuar en euskera si la persona comprende,  aunque ésta no sea capaz de responder en euskera
  • BelarriPrest: persona que entiende euskera y quiere manifestar:
    • su actitud positiva hacia el euskera
    • disposición a escuchar en euskera y por tanto permitir que el entorno sea más vascoparlante, a pesar de no sentirse capaz de responder total o parcialmente en euskera.

Entonces ¿qué? ¿te animas? ¿AhoBizi? ¿BelarriPrest? Hagan juego.. Pincha aquí para apuntarte … eta ONDO PASA!