Agur Interneten neutraltasunari? (Berria, 2017-12-08)

[EU]
Edu Lartzanguren kazetariak Agur, Internet artikulua argitaratu zituen atzo Berria egunkarian.

Sarearen neutraltasuna amaitzear dagoela dio artikuluan:
” Datorren astean, AEBetan, erabakiko dute hornitzaileei ahalmena ematea aurrerantzean eduki batzuk lehenesteko. Orain arte ezagututako Interneten amaiera ekarriko al du horrek?”
Artikuluan hiru adituren hitzak jasotzen ditu, tartean gure fakultateko irakasle eta i2Basque sareko korrodinatzailea den Josu Aranberrirenak:

Orain arte ezagututako Interneti agur esatea ekar dezake horrek. «Zerbitzuak bereizi nahi dituzte, eta bakoitza bere aldetik kobratu. Eta, askoren arabera, horrek zera ekarriko du: gehiago kobratuko dizutela, eta zerbitzu gutxiago eman». Hala esan du Josu Aranberri i2Basque sare akademikoko koordinatzaileak. Interneterako sarbidea ematen die unibertsitateei, eskolei, ikerketa zentroei eta teknologia parkeei.

Autobideen metaforari heldu dio adituak. Telekomunikazio enpresek inbertsio handia egin dute errepideotan, eta, orain, «ahal bezain beste zukutu nahi dituzte. Batzuetan, gehiegi».

[ES]
El periodista del periódico Berria  Edu Lartzanguren publico ayer un artículo titulado Agur, Internet en el que se pregunta si está cercano el final de la neutralidad en la red, ya que la semana que viene en USA se prevee que se permitirá dar diferentes prioridades a diferentes contenidos en Internet.

En el artículo se recogen las opiniones de tres expertos, siendo uno de ellos Josu Aranberri profesor de nuestra facultad y coordinador de la red I2Basque.