Programazioa, edonorentzako ikasgai (O. Perez de Viñaspre, Gaur8, 2018-01-20)

[EU]
Gaur8 astekariak, Olatz Perez de Viñaspre ikerlariaren artikulu bat atera zuen atzo: Programazioa, edonorentzako ikasgai
Hamaika ikastaro daude sarean oinarrizko programak egiten ikasteko. Olatz bera irakasle izango da Udako Euskal Unibertsitateko online ikastaro batean, udaberrian eskainiko dute. Animatu, eta astindu burua!
Fakultatean ikasten duen informatika-ingeniari batek gutxienez 10 irakasgai  egiten ditu programatzen sakon ikasteko. Baina horrenbeste ez da behar programazioan lehenengo urrats atsegin batzuk egiteko. Horixe da Olatzek artikuluan kontatzen duena. Hemen daude artikulu  pasarte batzuk:
[…] programatzen ikastearekin batera ia edozein lanbidetan erabilgarriak izan daitezkeen gaitasunak lantzen dira. Programatzen ikastean, pentsatzeko modu ezberdin bat ezagutzen da. Ez da matematiketan integral bat ebazten ikastea, pentsatzeko modu berri bat ikastea da.
[…] Hezkuntza formaleko curriculumean pentsaera konputazionala garatzeko iniziatiba ugari dago munduko herrialde askotan (Erresuma Batua, Finlandia…), eta Euskal Herria ez da salbuespena.

[…] programatzen ikasteak bizitza errealeko arazoak zatitzeko eta sinplifikatzeko gaitasuna garatzen ere laguntzen du.
[…] Code.org web orriaren arabera, «programatzeak sormena, inspirazioa eta berrikuntza pizten ditu, denak ezinbestekoak edozein lanbidetan».
[…] erabiltzen dugun ordenagailu zein mugikorren funtzionamendu orokorra hobeto ulertzeko ere balio du.
[…] geroz eta ohikoagoa izango da programatzen dakien matematikari bat, biologo bat edota soziologo baten curriculuma eskatzea lanpostu berrietarako.
[ES]
El semanario en euskera Gaur8 publicó ayer un artículo de nuestra investigadora Olatz Perez de Viñaspre titulado Programación, asignatura para todos y todas.
Si bien el alumnado de nuestra facultad tiene más de 10 asignaturas para aprender prgramación de forma profunda, dar los primeros pasos aprendiendo a programar es hoy en día una capacitación muy util en multiples campos como por ejemplo matemáticas, biología o sociología.
Al aprender a programar se adquiere “pensamiento computacional” que sirve para ayudar a resolver cualquier otros problema de la vida real. El Reino Unido o Finlandia han incluido el “pensamiento computacional” en el curriculun de las escuelas.
¡Anímate tú también a aprender programación básica!