Abstrat-ak aurkezteko epea luzatu dugu/Ampliado el plazo de presentación de Abstrat

Abstrat-ak aurkezteko epea uztailaren 30a arte zabaldu dugu. Epe honetan aurkezten direnak irailaren 5ean izango dute onarpenaren erantzuna.

Hemos ampliado la recepción de abstrat hasta el dia 30 de Julio. Estos abstrat recibirán la confirmación de la aceptación en 5 de septiembre.

Call for papers

Atalak

  1. Atala. Nortzuk, zenbat eta nola agertzen dira berrietan? emakume migranteak, errefuxiatuak, genero bortizkeria, hizkuntza eta androzentrismoa…
  2. Atala: Emakumeak eta kirola: kirolariak eta emakumezkoen kirola hedabideetan, kirol orrialdetara gonbidatuak, kirol kazetariak.
  3. Atala: Emakumeak subjektu (eta objektu) politikoa.
  4. Atala: Femvertising-etik purplewashing-era. Emakumeak eta publizitatea.
  5. Atala: Industria-kulturalak: zinea, ikus-entzunezkoak, artea, bideojokoak eta beste adierazpen artistikoak, Heroiak, superwomanak, zuzendariak, produktorak…
  6. Atala: Ziberespazioa: sare sozialak, ziberfeminismoa, influencers.
  7. Atala: Historia: Aintzindarietatik bihar arte. Historia ikusezina.
  8. Atala: Mugimendu feminista eta hedabideak: Martxoaren 8a, La Manadaren epaiketa, kaleko erantzunak…

Egutegia:

Ekainaren 30 arte: Abstract (300 hitz) ikusgaitasuna@gmail.com helbidera bidaltzeko epe-muga, izen- abizenak eta zein atalean kokatzen den adieraziz.
Uztailaren 5etik 15era: onartutako komunikazioak zeintzuk diren jakinaraziko da.
Urriaren 15; komunikazioen entrega-epea izango da. Biltzarreko aktetan argitaratzeko baimena atxeki beharko da.

Call for papers

Call for papers

Sección 1. ¿Quiénes, cuántas y cómo aparecen en las noticias?: mujeres migradas, refugiadas, violencia de género, lenguaje y androcentrismo…

Sección 2. Mujeres y deporte: deportistas y deporte femenino en los medios, invitadas a las páginas de deportes, periodistas deportivas…

Sección 3. Las mujeres como sujeto (y objeto) político.

Sección 4. Del femvertising al purplewashing, las mujeres y la publicidad.

Sección 5. Las industrias culturales: cine, audiovisuales, arte, videojuegos y otras expresiones artísticas: heroínas, superwomen, directoras, productoras…

Sección 6. Ciberespacio: redes sociales, ciberfeminismo e influencers.

Sección 7. Historia: desde las pioneras hasta mañana. La historia invisibilizada.

Sección 8. Feminismos en movimiento y medios de comunicación: 8 Marzo 2018, respuestas en la calle, el juicio contra la “Manada”…

Calendario:

Hasta el 30 de Junio: Envío de abstract (300 palabras) a ikusgaitasuna@gmail.com, indicando nombre, dos apellidos e indicando la sección temática.

Del 5 al 15 de julio, notificación de aceptación de comunicaciones.

15 octubre; fecha límite para entrega de comunicaciones. Se deberá adjuntar, en su caso, e permiso para su publicación en el libro de actas del congreso.

Emakumeen Ikusgaitasuna Hedabideetan. Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitate Saileko VIII. Nazioarteko Biltzarra

Biltzarraren helburu nagusia emakumeek hedabideetan izan/izaten duten presentziaren inguruan gogoeta bultzatzea da, bai subjektu moduan (kazetariak, iritzi-emaleak, aurkezleak, esatariak…) bai objektu moduan (publizitate- eta informazio-edukietan bereziki).

Hori dela eta, bi egunetan banatu da kongresua; lehenengoan, edukiengan erreparatuko dugu; bigarrenean, aldiz, emakumeok hedabideetan jokatzen dugun paperetaz.

Batetik genero-ikuspegia duten ikerketak ezagutzeaz gainera, hainbat lan-esperientzia ere plazaratuko dira. Tarte berezia emango zaie UPV/EHUn egiten diren eta genero ikuspegia duten ikerketei, argitara atera daitezen.

Horretaz gainera, EHn, espainiar Estatuan zein Europan hedabideen arloan egiten ari diren ikerketak eta iniziatibak ezagunaraziko dira biltzarrean, bai egitarauan dauden jardunetan, zein saio paralelotan (erakusketak, wikikedada…).

Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko ikasle eta irakasleez gain, hedabidetako profesionalei, Berdintasunaren Alorrean lan egiten duten erakunde eta izakundeetako langileei eta Genero eta Komunikazioan interesa daukan edonori zuzendutako biltzarra da hau.

Emakumeen Ikusgaitasuna: Publizitatea eta Bideojokoak

Bigarren jardunaldiak martxan daude, eta oraingoan Publizitatea eta bideojokoak landuko ditugu.

Hemen gure programa:

Egitaraua
Urriaren 19 Asteazkena: Publizitatea
Goizean
9:00 Harrera eta dokumentazio banaketa
9:15 Agurra eta hasiera ekitaldia: Begoña Asenjo (Berdintasuna Zuzendaritza),
Patxi Doblas (Fakultateko Dekanordea) , Rosa Martín Sabarís (Saileko zuzendaria)
9:45 Santi Urrutia. Soziologia irakaslea Botere erotikoa
10:30 Saioa Iraola Genero Ikasketen Masterra
Sexualitatearen eraikuntza lurrinen iragarkietan-
Estimulu komunikatiboak eta erreproduzitutako sexualitate ereduak
11:15 Kafe tartea
11:45 Kattalin Miner: Medeak taldekidea
Sexismoa publizitatean: gorputz estereotipatuak irakurtzen
12:30 Mahaingurua: Saioa Iraola, Katalin Miner,
Ziortza Morales (Euskalteleko publizitate saila)
Moderatzailea: Irene Garcia Saileko irakaslea
Arratsaldean
15:30 Tailerra: Publizitatearen analisia genero ikuspuntutik.
Urriaren 20 Osteguna: Bideo-jokoak
Goizean

9:30 Joannes Gonzalez de Txabarri (Ikasplay)

10:30 Nerea Sancho Sexologoa eta Psikologoa
Gizon eta emakumeen irudiak bideojokoetan.
Eraginak sexuen hezkuntzan eta ondorioak bizitzan

11:30 Kafe tartea
12:00 Maitane Junguitu: Emakume jokalarien irudia zine eta telesailetan:
Irudien bitartezko bidai
12:15 Mahaingurua: Nerea Sancho, Joannes Gonzalez de Txabarri,
Iruri Knörr, Maitane Jungitu
Arratsaldean
15:30 Tailerra: Publizitatearen analisia genero ikuspuntutik.

PIKARA jaio da

June Fernandez kazetariak eman zigun bere projektuaren berri. Pikara, genero-ikuspegitik egindako magazin bat da, on-line topatu ahal duguna, honako helbide honetan: pikaramagazine. Baina zerbait gehiago ere nahi du, parte hartu nahi dutenen topalekua, eta horregatik aukera ematen dute parte hartzeko, idazteko, informatzeko, argazkiak argitaratzeko…Blogetarako gunea ere eskaintzen du.

Jarraitu beharko dugu magazinak izango duen ibilbidea, baina hemendik zorte on opa diogu. Kritika bat egin behar diogu, ordea, argitaraturiko artikulu guztiak gaztelaniaz idatzitakoak baitira, espero dugu hurrengoetan euskarari ere lekua utz dezaten, baita -zergatik ez- beste hizkuntzei ere. Horrek aberastuko lukeelakoan nago eta.

Dena den, ongi etorria!!!!

Pikara

Neskak, printzesak; mutilak, abenturazaleak EL PAIS-en

El País egunkari espainiarrak Walt Disney-ren edredoien promozioa abian jarri du: Neska-mutilen amets gozoenak zaintzeko… Bain, hori bai, neskek printzesekin amets egingo dute, eta mutilek, ordea, Toy Story-ko abenturazaleekin. Beraz, estereotipo gordinetan oinarrituriko promozioa eta kanpaina dugu EL PAIS egunkarikoak: PROMOZIOAREN OINARRIAK HEMEN.

Genero ikuspuntutik egindako irratsaioak

Euskal Herrian emititzen duten irratien parrilak miatuta, gizonezkoen ahotsak gehiago entzuten dira emakumezkoarenak baino, nahiz eta idazgeletan ez dago desoreka handirik lan egiten duten gizon eta emakume kopuruetan (eta izatekotan, zenbaitetan emakumeen alde dira diferentziak). Hala eta guztiz ere, irrati ezberdinetan topatzen ditugu genero-ikuspegitik egindako saioak, edo saio feministak. Emakumeek eginda, gehienetan, feminismoa, emakumeek egindako musika, emakume batzuen lana, sexualitatea, denuntzia… dute hizpide. Horien berri ematen saiatzen da Uhinetan Blai izeneko blogaren honako LOTURA honetan.  Gehienetan irrati askeetan topatzen ditugun arren, badago bat Euskadi Irratia publikoan.

Beraz, egon badaude, betaurreko lilak jarrita, mundua begiratu eta irratiratzen dutenak.

Hala Bedi

Hala Bediko Femmes Irratiaren Emakumeen ikusgaitasuna hedabideetan Visit Siteirudia Facebook-en

Genero-ikuspuntua hedabideetan

 

Eguneroko lanean oso neketsua da betaurrekoak lilak jantzita mundua ikustea, hori esan ziguten behintzat Goizalde Landabasok (Radio Euskadi), Naroa Iturrik (Hamaika) eta Maite Asensiok (Berria) atzoko mahai-inguruan.

Gaur, berriz, bi blogari feministek -June Fernandezek eta Irene Ormazabalek- azaldu digute haien esperientzia: nola hasi ziren bloga bat idazten -hasiera pertsonala, gero genero-ikuspuntutik begiraturiko munduaren isla-; nola blogosferan bakarrak ez zirela ikusita, genero-kezka zuten beste pertsonekin harremanak, zubiak, sareak bete izan dituzte. Baina era berean azaldu dute blogosferan egotearekin batera eguneroko bizitzan kalera atera behar dela feminismoa aldarrikatzera. Era berean, ikasleak, partaideak, animatu dituzte blog bat egitera, beren presentzia ikustaraztera, nahiz eta ohartarazi dieten ez dela erraza, egunero idaztea lan neketsua dela, jakin behar baita zertaz idatzi, zer esan; denbora bilatu eta, gainera, interesa pizteko ahalmena izan.  Beste aldetik, komentatu dutenez, Facebook eta beste sare sozialek lagun dezakete bloga ikusgai egiten, baina era berean, arrisku batera eraman gaitu: bloga elikatu beharrean, iruzkin errazak eskegitzera apunte solte moduan, artikulu osoak egin ordez.

Kartela

Emakumeen papera hedabide tradizionaletan aztertzeaz gain, blogosfera feminista edo ziberfeminismoaren inguruko eztabaidatzeko aukera egongo da Bizkaiako Liburutegian egingo diren jardunaldi hauetan. Arratsaldean, ziberfeminismoari buruko tailer bat egingo da Liburutegiko Informatika-gelan. Matrikulatzeko: ikusgaitasuna@gmail.com edo hemen bertan