EUSTAT: D eredua 2012/13 ikasturtean

Azpeitiko Euskara Patronatuaren zuzendari den Patxi Saezen Twitter kontuaren bidez, gaur goizean jakin dut zenbat ikasle izan diren 2012/13 ikasturtean D ereduan ikasi dutenak.

Eskualdeka, Gipuzkoan, ikaslerik gehien Donostialdea zegoen 2012/2013 ikasturtean, eta horietarik %54 ari zen euskaraz ikasten. Zenbait eskualde %90en gainetik zeuden: Urola-Kosta (%96), Tolosaldea (%94) eta Debagoiena (%90).

Datuak horrela esanda, asko-askorik esaten ez digutenez, EUSTATen txosten hau sakonkixeago aztertu nahi izan dut. Badirudi urtez urte D eredua gorantz doala:

Ikasleak irakasteredu elebidunaren arabera. Iturria: EUSTAT

Zehatzago, Haur eta Lehen Hezkuntzaren egoera hauxe da:

Ikasleak irakasteredu elebidunaren arabera Haur eta Lehen Hezkuntzan EAEn. Iturria: EUSTAT

Irudietan klikatuz, EUSTATen beste grafiko batzuk ikus daitezke.

NON DABILTZA D EREDUKO IKASLEAK?

Zenbaitetan, justifikatu izan da Euskal Autonomia Erkidegoan dagoen ikastetxe kontzertatuen kopuru handia ikastolen mugimenduaren ondorio gisa. Gure komunitatea da proportzionalki eskola ez publiko gehien dituena estatuan Lehen eta Bigarren Hezkuntzan (Haur Hezkuntzan antzeratsu gabiltza, estatuko Haur Eskola asko direlako pribatu). Hona zentru publikoetan ikasten ari diren ikasleen ehunekoak:

Haur Hezkuntzako Lehen Zikloan: % 54,0
Haur Hezkuntzako Bigarren Zikloan: % 52,0
Lehen Hezkuntzan: % 50,3
DBHn: % 46,0

Eta non dabiltza D ereduko ikasleak? Taula osoa hementxe duzue, baina bertatik datu hauek azpimarratu nahi nituzke:

Ikastetxe publikoak eta pribatuak EAEn eta Gipuzkoan irakastereduaren arabera. Iturria: EUSTAT

Beno, nork bere ondorioak atera bitza, baina beharbada une egokia da laurogei hamarkadako euskal eskola publikoaren aldeko aldarrikapen hura gogoratzeko…

Comments are closed.