Ogi apurrak

25163 - Ezagutzaren Teoria II



  • Ikastegia: Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
  • Titulazioa: Filosofiako Gradua
  • Ikasturtea: 2017/18
  • Maila: 3


IRAKASGAIAREN AZALPENA ETA TESTUINGURUA ZEHAZTEA

Ez dago atal honi buruzko informaziorik

GAITASUNAK / IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK

Asignatura hau Modulo: M09 – Jakintzaren Teoria-ri dagokio.
Deskribapena:
Lehenengo kurtsoan ezagutza, modu orokor batean, jorratu dugu: hau da, nola planteatu egin den historikoki, nola planteatzen den ezagutza testu klasikoetan.
Kurtso honetan lehenengo kurtsoan egindakoa suposatzen da, beren gainean eraikitzen da.
Modulo hau 5 konpetentzi ditu:
MO99C1. Ulertzea eta interpretatzea kritikoki ezagutzari buruzko filosofo modernoen testuak, bereziki esparru teoretiko eta arazo epristemologikoei dagokionez: ezagutzaren balio eta mugak.
(G001)
MO99C2. Erakutsi, eztabaidatu eta baloratu kritikoki jarrera epistemologikoak. (G002; G006)
MO99C3. Indibidualki eta/edo taldeka testuak komentatu eta bere garrantzia ezagutzarako baloratu. (G004)
MO99C4. Identificar y evaluar la validez o plausibilidad de los argumentos escépticos, dogmáticos y epistemológicos más conocidos. (G005)
MO99C5. Utilizar las TICs con relación a la asignatura. (G008)
Con las clases teóricas se realizan las competencias C1 y C2. En las clases prácticas (en este caso comentarios de textos epistemológicos seleccionados, se realizan las competencias C2; C4 y C5. Al elaborar un trabajo que se presentará en clase se realizan las competencias C2; C3; C4 y C5

EDUKI TEORIKO-PRAKTIKOAK

1. Zientziaren eta ezagutzaren krisia: Husserl eta Heidegger (XX. mendearen hasiera). Davos 1929 (Kant: Cassirer-Heidegger)
2. Ezagutza eta gizartea (Frankfurt-eko Eskola). Marx: Kant edo/eta Hegel.
2.1 Ilustrazioaren dialektika (Horkheimer/Adorno)
2.2 The Eclipse of Reason
2.3 Die negative Dialektik
3. Filosofia Analitikaren ezagutzari buruzko planteamendua. Hizkuntza eta ezagutza.
4. Sistema eta Lebenswelt. Habermas-en, ezagutzaren muga.
5. Posmodernismoa eta ezagutza.
6. Psikoanalisia, Feminismoa eta ezagutza.
7. XXI. mendearen aurrean zer? Badiou, Zizek etabar.

Metodologia

Irakaskuntza mota
Irakaskuntza mota M S GA GL GO GCL TA TI GCA
Ikasgelako eskola-orduak 36   24            
Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak 54   36            

Ebaluazio-sistemak

  • AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA
    • KALIFIKAZIOKO TRESNAK ETA EHUNEKOAK:

OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA:

Ez dago atal honi buruzko informaziorik

EZOHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA

Ez dago atal honi buruzko informaziorik

Nahitaez erabili beharreko materiala

Cassirer
Rorty

Bibliografia

  • Oinarrizko bibliografia:

Feuerbach: Kristianismoaren gogoa (Der Geist des Chistentums)
Marx: Kapitala (Aukeratutako pasarteak)

Husserl: Zientzia europearen krisia
Heidegger:

Freud: Kulturan egonezina

Horkheimer/Adorno: Ilustrazioaren Dialektika
Horkheimer: The Eclipse of Reason
Habermas: Ezagutza eta interesa


Zizek
Badiou

Judith Butler: Genre Trouble
Jameson:
Badiou: Les Logiques des Mondes

  • Gehiago sakontzeko bibliografia:

Habermas: Teorie des kommunikativen Handelns (bereziki Band 2).
Butler: Gender Trouble

  • Interneteko helbide interesgarriak:

http://www.ucs.louisiana.edu/~kak7409/EpistPapersBySubject.html#Evolutionary (22.7.2011)
http://www.filosofia.net/ (27.7.2011)
http://fs-morente.filos.ucm.es/publicaciones/recursos/inicio.htm (27.7.2011)
http://www.epistemelinks.com/ (27.7.2011)
http://plato.stanford.edu/ (27.7.2011)
http://www.earlham.edu/~peters/philinks.htm (27.7.2011)
http://www.webdianoia.com/ (27.7.2011)
http://noesis.evansville.edu/ (27.7.2011)

Oharrak

Ez dago atal honi buruzko informaziorik
Azken aldaketaren data: 2017/02/28
Nodoa: liferay1.lgp.ehu.es