Ogi apurrak

26289 - Garapen Jasangarrirako Hezkuntza



  • Ikastegia: Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
  • Titulazioa: Gizarte Hezkuntzako Gradua
  • Ikasturtea: 2017/18
  • Maila: 3


IRAKASGAIAREN AZALPENA ETA TESTUINGURUA ZEHAZTEA

Irakasgaiak giza garapena, bizi kalitatea eta garapen komunitarioa aztertzen du.

GAITASUNAK / IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK

IKASGAIA GAINDITZEKO IKASLEAK KONPETENTZIA HAUEK MENPERATU BEHAR DITU (Ebaluazio irizpideak):
1. Hezkuntza, Psikologia eta Soziologia fenomenoen ulermena garatzea.
2. Informazio bilketa eta kudeaketa egin ondoren txostenak azaltzea.
3. Ikasleen artean talde lana bultzatzea, hainbat proiektu gauzatuz.
4. Errealitate eta egoera sozialak eta biologikoak behatzea eta garapen jasangarriaren ikuspuntutik tresnak eta estrategiak proposatzea.

EDUKI TEORIKO-PRAKTIKOAK

1.GARAPEN JASANGARRIA: IRAKASGAIAREN SARRERA
1.1.-GARAPEN JASANGARRIAREN HEZKUNTZA: OINARRIZKO KONTZEPTUAK
1.1.1.GARAPEN JASANGARRIAREN HEZKUNTZA: KONTZEPTUA ETA NAZIO BATUAK
1.1.2 GARAPEN JASANGARRIAREN HEZKUNTZA
1.2.-GARAPENARAKO HEZKUNTZA. IKUSPUNTU HISTORIKOA: EREDUAK ETA IKUSPEGIAK

2.GARAPEN JASANGARRIRAKO HEZKUNTZA: OINARRIZKO KONTZEPTUEN SARRERA
2.1.EKOLOGIA ETA GARAPEN JASANGARRIRAKO HEZKUNTZA: OINARRIZKO ATALAK
2.2.GIZAKIAREN INGURUGIROA
2.3.GIZA EKOLOGIA. INGURUGIROAREN GAIA.
2.3.1.AMALURRAREN HONDAMENA ETA INGURUGIROAREN KRISIAREN EZAUGARRIAK
2.3.2.INGURUGIROAREN PREMIAZKO ARAZOAK

3.GIZAKIAREN HABITAT: GARAPEN JASANGARRIA LORTZEKO ALTERNATIBAK
3.1.-GAIAK ETA ARAZOAK
3.3.POPULAZIOAREN IGOERA NABARMENA

4.INGURUGIROA ETA HEZKUNTZA
4.1.AURREKARI HISTORIKOAK
4.2.GARAPEN JASANGARRIAREN XEDEAK ETA EZAUGARRIAK

5.GARAPEN JASANGARRIRAKO BALIABIDEAK

Metodologia

Proiektuka lan egingo da, talde lana bultzatuz.

Irakaskuntza mota
Irakaskuntza mota M S GA GL GO GCL TA TI GCA
Ikasgelako eskola-orduak 36 12 12            
Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak 54 18 18            

Ebaluazio-sistemak

  • AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA
    • KALIFIKAZIOKO TRESNAK ETA EHUNEKOAK:
    • Talde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) 60%
    • LANEN, IRAKURKETEN... AURKEZPENA 20%
    • AIM 20%

OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA:

-Ohiko deialdia: ebaluazio jarraiari uko egiten dioten ikasleak eta azterketa egitea erabakitzen dutenean, titulazioko arduradunari jakin arazi behar diote idatzi baten bitartez.

Ikasleak etengabeko ebaluazioaren bitartez ebaluatua izateko eskubideari uko egin ahal dio irakasgaiko irakasleari idatziz eskatuz, 9. astea baino lehen.

EZOHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA

-Deialdi berezia: %80 probak eta %20 AIM balio du.
-Azterketari uko egitea: ez aurkeztearekin nahikoa da.

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasleak eskeinitakoak

Bibliografia

  • Oinarrizko bibliografia:

Bibliografía básica:

• Gil Pérez D., Vilches A., Toscano Grimaldi J.C. y Macías Álvarez, O. (2006). Década de la Educación para un Futuro sostenible (2005-2014): Un punto de inflexión necesario en la atención a la situación del planeta. Revista Iberoamericana de educación, 40: 125-178.
• Marten G.G. Ecología Humana: Conceptos Básicos para el Desarrollo Sustentable. Programa de las Naciones Unidas para el Medio Ambiente.
• Mckeown, R. (2002): Manual de Educación para el Desarrollo Sostenible. Centro de Energía, Medio Ambiente y Recursos, Universidad de Tennessee.
• Mesa Peinado, M. (2000). La educación para el desarrollo: entre la caridad y la ciudadanía global. Papeles, 70: 10-26. (Enlace)
•Morenoi, J. L. (2012). Ayuntamientos y desarrollo educativo. Madrid: Popular.
• Murga, M. A y Novo, M. (2008). El desarrollo sostenible como eje fundamental de la educación ambiental. Sostenible: 10, 29-41. (Enlace)
• Novo, M. (2003): La educación ambiental: bases éticas conceptuales y metodológicas. Editorial Universitas, Madrid.
•Pérez, B., Carrillo, E. (2000). Desarrollo local. Manual de u so. Madrid: ESIC.
•Schalock, R. y Verdugo, M. A. (2002). Calidad de vida. Manual para profesionales de la educación, salud y servicios sociales. Madrid: Alianza.
•Verdugo, M. A. (2006). Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Salamanca Amarú.

  • Gehiago sakontzeko bibliografia:

• Aramburu, F. (2000). Medio Ambiente y Educación. Ed. Síntesis Educación, Madrid.
• Campbell, B. (1996): Ecología humana. Salvat, Barcelona.
• Sureda, J. y Comas Forgas, R. (2005): Fuentes de información y documentación a través de Internet para investigadores en educación. ORG, Madrid.
• Val, A. del (1993): El libro del reciclaje. Manual para la recuperación y aprovechamiento de las basuras. Integral, Barcelona.
• VVAA (2008): Apostando por lo humano: la educación para el desarrollo en la Universidad. Círculo Solidario de Euskadi, Bilbo.


  • Aldizkariak:

.Aula de innovación educativa
.IHitza Revista de Educación ambiental para la comunidad escolar: http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.net/r49-4155/es/contenidos/publicaciones/ihitza/es_13198/indice.html
.Revista Iberoamericana de Educación

  • Interneteko helbide interesgarriak:

. Educación para el Desarrollo Sostenible. Libro de consulta. http://ht.ly/bZoWR
. Ecología, Recursos para el aula.: http://www.natureduca.com/cienc_indice.php
. Investigaciones en la década de la educación para el desarrollo sostenible http://www.magrama.gob.es/es/ceneam/grupos-de-trabajo-y-seminarios/inv-ed-amb/contenido_investigaciones_decada_tcm7-13519.pdf
. Vídeos energías: http://www.natureduca.com/videoext_indice_energ1.php#inicio
. http://www.uhandrea.blogspot.com (Miren Bego Urrutia y Juan Ignacio Pérez Iglesias)
. Ministerio de Medio Ambiente. http://www.nodo50.ix.apc.org.aedenat (página de enlaces de interés en EDS)
. CEIDAS: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/did7/es_2058/d7_c.html. Servicios de apoyo a la educación ambiental del Departamento de Educación Universidades e Investigación)
. CENEAN Centro Nacional de Educación Ambiental http://www.magrama.gob.es/es/ceneam/default.aspx del Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente
. UNESCO la EDS http://www.unesco.org/new/es/our-priorities/sustainable-development/
. Década por una educación para la sostenibilidad http://www.oei.es/decada

Oharrak

Ez dago atal honi buruzko informaziorik
Azken aldaketaren data: 2017/07/03
Nodoa: liferay2.lgp.ehu.es