Ogi apurrak

26337 - Euskal Kultura II



  • Ikastegia: Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
  • Titulazioa: Gizarte Antropologiako Gradua
  • Ikasturtea: 2017/18
  • Maila: 3


IRAKASGAIAREN AZALPENA ETA TESTUINGURUA ZEHAZTEA

Ez dago atal honi buruzko informaziorik

GAITASUNAK / IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK

GAITASUNAK:

1.Oinarrizko testu antropologikoak ahoz zein idatziz modu argian, ordenatuan eta zehatzean aztertzea eta aipatzea, eta terminologia antropologiko egokia erabiltzea.

2. Gizarte Antropologiaren oinarrizko kontzeptuak, gai-arloak eta eremu etnografikoak definitzea eta mugatzea.

3. Antropologiako hainbat teoriatatik defenditutako tesi eta ideia nagusiak ulertzea, aztertzea, laburtzea eta azaltzea.

4. Kultura kontzeptuaren hainbat adiera ulertzea, aztertzea, laburtzea eta azaltzea.

5. Antropologiako teoriak eta metodologiak egitearen eta garatzearen eta Antropologiaren testuinguru historikoaren eta soziokulturalaren arteko harremana ulertzea, aztertzea eta azaltzea.

6. Antropologoek proposatutako teoriak eta metodologiak lotzea, batez ere, euskal gizartearen eta kulturaren esparruan.

7. Kultura aniztasunaren eta giza erakundeen espazio- eta denbora-testuinguruak ezagutzea, eta horiek aztertzeko eta horietan esku hartzeko Antropologiaren aukerak ezagutzea.

AZALPENA:

Ikasgaiak euskal kultura ikerketa objetu eta gizarte eraikuntza gisa aztertzen du. XIX. mendean garatutako ikerlan eruditu zein folkloristak antropologiak euskal kulturarekiko garatutako interesa landuko da. Ardatz kronologiko bat jarraituz, lehenengo folkloristek egindako ikerlanak zein gizarte tradizionalen inguruan egindako lan klasikoak aztertuko dira, bereziki Barandiaran eta Caro Barojak burututakoak. Gai ezberdinen artean, egile ezberdinek Euskal Herrian ematen ari diren aldaketa prozesuak nola aztertzen dituzten ikusiko da. Honi lotuta, aldaketa eta jarraikortasunaren gaia eta ardatz historikoak euskal kulturaren inguruan irudi bat osatzeko garaian duten papera landuko da.

HELBURUAK:

1.Gizarte antropologian oinarrizkoa den kultura nozioaren inguruan hausnarketa bultzatzea.
2.Euskal kulturaren inguruan antropologiak garatu dituen diskurtsoak, irudiak…, ezagutzea eta eztabaidatzea.
3.Euskal kulturarekin loturiko elementuak, prozesuak, praktikak ezagutzea eta aztertzea.
4.Orokorrean kultura eta euskal kultura eztabaidagai bihurtzea eta, hausnarketa horretatik sorturiko ondorioak komunikatzeko ahalegina egitea.
5.Planteatutako gaien inguruan garatutako eztabaidak eta hausnarketak modu kooperatiboan bideratzea.
6.Diskurtso antropologikoa modu sortzailean garatzeko eta plazaratzeko bideak irekitzea.

EDUKI TEORIKO-PRAKTIKOAK

Erkidego-ikerketak: Amerikar antropologiaren monografiak.
Tradizio asmatua.
Herri-kultura eta tradiziozkoa.
Euskal diaspora mundu globalizatuan.
Gaur egungo euskal kulturari hurbilpenak.

Metodologia

Irakaskuntza mota
Irakaskuntza mota M S GA GL GO GCL TA TI GCA
Ikasgelako eskola-orduak 36   24            
Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak 54   36            

Ebaluazio-sistemak

  • AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA
    • KALIFIKAZIOKO TRESNAK ETA EHUNEKOAK:

OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA:

Por el tipo de alumnado que hasta ahora hemos tenido se diferencian dos formas de evaluación que suelen combinarse en una misma asignatura:
Una evaluación continuada con una combinación de valoración de la asistencia, ejercicios prácticos y un trabajo o examen final.
Una evaluación basada exclusivamente en un examen o en la entrega de un trabajo final.

Al menos en una ocasión el alumnado tendrá que hacer una exposición pública en clase de uno de los seminarios que se llevarán a cabo a lo largo del curso. Esta es una practica interesante ya que resulta muy útil para los alumnos y alumnas que dejan de ser espectadores y pasan a adoptar un papel activo en la impartición de la materia. Su percepción con la asignatura suele cambiar cuando lo hacen. Estas presentaciones pueden ser en grupo y de este modo se pretende incentivar el trabajo colectivo y el enriquecimiento por el intercambio de ideas que se producen en los grupos.

Los exámenes consistirán en la elaboración de uno de los temas explicados en el espacio expositivo y estará orientado a la valoración de la capacidad de relacionar y expresar ideas y conceptos fundamentales sobre bases no memorísticas. Por otro lado, es posible que a las elaboraciones se le añadan una serie de preguntas concretas donde el alumnado deberá demostrar ciento manejo de la disciplina y de los conocimientos adquiridos durante el desarrollo del curso, tanto en las clases como en los seminarios o casos prácticos.

EZOHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA

Ez dago atal honi buruzko informaziorik

Bibliografia

  • Oinarrizko bibliografia:

DEL VALLE, T. (1988) Korrika. Rituales de la lengua en el espacio, Barcelona, Anthropos.
DOUGLASS, W. (1977) Echalar y Murelaga. Oportunidad y éxodo en dos aldeas vascas, Donostia, Auñamendi.
DOUGLASS, W. (2000) Basque Cultural Studies, Reno, Basque Studies Program.
OIARZABAL, P. y A. (2005) La Identidad Vasca en el Mundo: Narrativas sobre Identidad más allá de las Fronteras, Bilbo, Erroteta
ZULAIKA, J. (1990) Violencia vasca. Metáfora y sacramento, Madrid, Nerea.
  • Gehiago sakontzeko bibliografia:

AMEZAGA ALBIZU, J. (1995) Herri kultura: Euskal kultura eta kultura popularrak. Bilboa, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco.
AZCONA, J. (1984) Etnia y nacionalismo vasca. Una aproximación desde la antropología, Barcelona, Anthropos
BARANDIARAN, J.M. (1974) Obras completas. San Sebastián, La Gran Enciclopedia Vasca.
CARO BAROJA, J. (1974) Introducción a la historia social y económica del pueblo vasco. San Sebastián, Txertoa, .
DOUGLASS, W. (1977) Echalar y Murelaga. Oportunidad y éxodo en dos aldeas vascas, San sebastián, Auñamendi.
DOUGLASS, W. (2000) Basque Cultural Studies, Reno, Basque Studies Program.
FERNANDEZ LARRINOA, K. (1992) Estatu Batuetako mendebalde urrutiko Euskal jaiak. Vitoria-Gasteiz, Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco.
FERNANDEZ LARRINOA, K. (ed) (2003) Sabor a antaño. Vitoria-Gasteiz. Escuela de Trabajo Social de la Universidad del País Vasco.
HOBSBAWM, Eric, J. (1999) “Inventando tradiciones” Bitarte, 4: 39-53
OIARZABAL, P. y A. (2005) La Identidad Vasca en el Mundo: Narrativas sobre Identidad más allá de las Fronteras, Bilbo, Erroteta
OTT, Sandra (1992) “Indarra, : Algunas reflexiones sobre un concepto vasco” in PIT-RIVERS. Julian; PERISTIANY, J. G (ed) Honor y gracia. Barcelona, Alianza Editorial.
ZULAIKA, J. (1985) Bertsolarien joko eta jolasa. San Sebastián, Baroja.
ZULAIKA, J. (1990) Violencia vasca. Metáfora y sacramento. Madrid, Nerea.
ZULAIKA, J. (1997) Crónica de una seducción. San sebastián, Erein.

Oharrak

Ez dago atal honi buruzko informaziorik
Azken aldaketaren data: 2017/02/28
Nodoa: liferay2.lgp.ehu.es