Gaia
Ikerketaren oinarri metodologikoak zuzendaritza eta enpresaren ekonomia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AGUIRRE GARCIA, MARIA SOLEDAD | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Merkaturatzea eta Merkatuen Ikerketa | marisol.aguirre@ehu.eus |
BARRUTIA GUENAGA, JON | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebiduna | Finantza Ekonomia eta Kontabilitatea | jon.barrutia@ehu.eus |
GARCIA MERINO, JOSE DOMINGO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Finantza Ekonomia eta Kontabilitatea | josedomingo.garcia@ehu.eus |
ITURRALDE JAINAGA, TXOMIN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Elebakarra | Finantza Ekonomia eta Kontabilitatea | txomin.iturralde@ehu.eus |
CERVERA TAULET, AMPARO | Valentziako Estudi General Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Merkaturatzea eta Merkatuen Ikerketa | amparo.cervera@uv.es | |
SANTOS VIJANDE, LETICIA | Oviedoko Unibertsitatea | Unibertsitateko Katedraduna | Doktorea | Merkaturatzea eta Merkatuen Ikerketa | lsantos@uniovi.es |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocimiento de las características generales de la ciencia y de la investigación científica | 16.0 % |
Conocimiento y comprensión de las diferentes concepciones y modelos empleados para el análisis económico de la empresa | 16.0 % |
Comprensión y dominio de las diferentes metodologías aplicables al análisis económico de los fenómenos empresariales, tanto de forma global como respecto a áreas funcionales específicas | 16.0 % |
Capacidad crítica para reconocer el grado de idoneidad de los diferentes métodos y técnicas en el tratamiento de un problema de investigación concreto | 16.0 % |
Habilidad para plantear un proyecto de investigación con objetivos, planteamientos y aplicación de métodos concretos | 16.0 % |
Actitud abierta al reconocimiento de problemas de investigación económica en el campo empresarial y al análisis y resolución de los mismos | 16.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 22 | 33 | 55 |
Mintegia | 28 | 42 | 70 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpen teorikoak | 10.0 | 100 % |
Azalpenezko eskolak | 30.0 | 100 % |
Eztabaidak | 5.0 | 100 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 5.0 | 100 % |
Testuen analisia | 10.0 | 0 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 65.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 5.0 % | 5.0 % |
Azalpenak | 5.0 % | 5.0 % |
Eztabaida kritikoa ikasgelan | 5.0 % | 5.0 % |
Informes y comentarios sobre lecturas que se presentan para su análisis (acierto en el análisis de planteamientos de investigación) | 5.0 % | 5.0 % |
Proiektu bidezko ebaluazioa | 80.0 % | 80.0 % |
Irakasgai-zerrenda
EL CONOCIMIENTO CIENTÍFICO: CIENCIA E INVESTIGACIÓN CIENTÍFICAFUNDAMENTOS CIENTÍFICOS DE LA ECONOMÍA DE LA EMPRESA
MÉTODOS Y PROCESOS DE INVESTIGACIÓN EN ECONOMÍA DE LA EMPRESA
ORGANIZACIÓN DE EMPRESAS Y DIRECCIÓN ESTRATÉGICA: FUNDAMENTOS Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
EL MARKETING: FUNDAMENTOS Y MÉTODOS DE INVESTIGACIÓN
LA ECONOMÍA FINANCIERA DE LA EMPRESA COMO DISCIPLINA CIENTÍFICA: FUNDAMENTOS Y MÉTODOS
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Arias, P.D. (2003): ¿Metodologías de investigación emergentes en Economía de la Empresa¿. En Irigoyen, G. y Terceño, A. (Eds.): Evolución, revolución y saber en las organizaciones. Papers Proceedings, XVII Congreso Nacional-XIII Congreso Hispano-Francés de AEDEM, Bordeaux, pp. 19-28.Barney, J. (2001): ¿Is the Resource-based ¿View¿ a Useful Perspective for Strategic Management Research? Yes¿. Academy of Management Review, Vol. 26, pp. 41-56.
Barroso, C.; Casillas, J.C.; Domínguez, M. (2000): ¿El núcleo de la Economía de la Empresa¿. En Parras, M. (Ed.): Inteligencia empresarial. La gestión del conocimiento en la empresa. Papers Proceedings, XIV Congreso Nacional-X Congreso Hispano-Francés de AEDEM, Jaén, pp. 55-65.
Blaug, M. (1992): The Methodology of Economics. Cambridge University Press, New York.
Castromán, J.L.; Porto, N. (2000): ¿Principios y leyes de administración empresarial: una propuesta de metodología¿. En Parras, M. (Ed.): Inteligencia empresarial. La gestión del conocimiento en la empresa. Papers Proceedings, XIV Congreso Nacional-X Congreso Hispano-Francés de AEDEM, Jaén, pp. 67-74.
Catterall; M. (1998): ¿Academics, practitioners and qualitative market research¿. Qualitative Market Research: An International Journal, Vol. 1, nº 2, pp.69-76.
Creswell, J.V. (2003): Research design: quantitative, qualitative and mixed methods in social and behavioral research. Sage, Thousand Oaks.
Conner, K. R.; Pralahad, C. K. (1996): ¿A resource-based theory of the firm: knowledge versus opportunism¿. Organization Science, Vol. 7, nº 5, September-October, pp. 477-501.
Esteban, A. (1999): ¿El Estado de la investigación de Marketing en España¿. XI Encuentros de Profesores Universitarios de Marketing, Esic, Valladolid, pp 25-38.
Eyssautier, M. (2002): Metodología de la investigación. Thomson Learning, México.
Foss, N. J. (1996a): ¿Knowledge-based approaches to the theory of the firm: Some critical comments¿. Organizational Science, Vol. 7, pp. 470-476.
Galán, J. I. (2006): ¿Metodología de la Economía de la Empresa. Algunas nociones¿. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 12, nº 3, pp. 13-27.
García, J. D.; Peña, M. A.; Rodríguez, A. (2007): ¿Métodos cuantitativos versus métodos cualitativos en la Economía de los Negocios: ¿Es una metodología irreconciliable?¿ EconoQuantum. Revista de Economía y Negocios. Economics and Business Journal, Vol. 3, nº 2, First Semester, pp. 117-150.
Guerras, L.A.; Ruiz, F.J.; Ruiz, A.V. (1999): ¿Tipología de las investigaciones sobre Economía de la Empresa publicadas en revistas españolas (1995-1998)¿. Boletín de Estudios Econômicos, Vol. LIV. Nº 167, Agosto, pp. 321-327.
Gutiérrez, I. (1995): ¿El estado de la investigación en Dirección de Empresas a través de las publicaciones periódicas especializadas¿. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 1, nº1. pp. 65-79.
Hughes, J. (1990): The philosophy of science. Longman, London.
Hunt, S.D (1994): ¿On Rethinking Marketing: Our Discipline, Our Practice, Our Methods¿, European Journal of Marketing, Vol 28, nº 3, pp 13-25.
Jiménez, J. J.; Sáez, F. J. (2004): ¿Una revisión de las aportaciones de la Escuela Cognitiva a la Dirección Estratégica¿. Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, vol. 13, nº 2, pp. 43-60.
Lambooy, J. G. (2004): ¿The transmission of knowledge, emerging networks, and the role of universities: an evolutionary approach¿. European Planning Studies, Vol. 12, No. 5, July, pp. 643-657.
Nonaka, I. (1994): ¿A Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation¿, Organization Science, Vol. 5, nº 1, pp. 14-37.
Patton, E.; Apelbaum, S. H. (2003): ¿The case for case studies in management research¿. Management Research News, Vol. 26, nº 5, pp. 60-71.
Rodríguez, A.; Ayala, J. C. (1995):¿La Economía Financiera en España: un análisis de su situación actual¿. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol 1, nº 1, pp 81-105
Rodríguez, A.; García, J. D.; y Peña, M. A. (2005): ¿La metodología científica en Economía de la Empresa en la actualidad¿. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 11, nº 2, pp 143-162.
Rodríguez, A.; Iturralde, T.; Ayala, J.C. (2001): ¿Fundamentos científicos de la Economía de la Empresa: una síntesis según la obra del profesor Emilio Soldevilla García¿. En VV. AA.: Nuevos desafíos de la Economía de la Empresa. En memoria y Homenaje al Profesor Dr. D. Emilio Soldevilla García. (Tomo II). Ediciones Milladoiro, Vigo, pp. 761-781.
Rodríguez, A y otros (1997): ¿La valoración de activos en Economía de la Empresa: de los modelos teóricos a los modelos de gestión¿. En VV.AA: Inquiriens, docens, ducens. Homenaje al Prof.Dr.Emilio Soldevilla García. Ed. Milladoiro, Santiago de Compostela, pp 339-352.
Sekaran, U. (2000): Research methods for business. A skill-building approach. John Wiley & Sons, New York.
Soldevilla, E. (1990): ¿Evolución del estudio de las finanzas¿. Revista de Economía y Empresa, Vol. 10, nº 27-28, mayo-diciembre, pp. 109-116.
Soldevilla, E. (1995): ¿Metodología de investigación de la Economía de la Empresa¿. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 1º, nº 1, pp. 13-63.
Soldevilla, E. (Coord) (1995): ¿¿Qué constituye un trabajo científico en Economía de la Empresa? Un problema de expansión¿. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 1, nº 2, 1995, pp 13-33.
Tashakkori, A., Teddlie, C. (2003): Handbook of mixed methods in social and behavioral research. Sage, Thousand Oaks.
Williamson, O. E. (1996): The Mechanisms of Governance. Oxford University Press, New York (NJ).