Gaia
Psikopatologiaren Aurrerapenak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Psikopatologiaren arloko azken aurrerapenak aztertzen dira, gaur egun garrantzi handikoak diren nahasmendu zenbait ondo aztertuta; esate baterako, egokitze-nahasmenduak, mendetasun kimiko eta psikologikoak, elikadura-jokaeraren nahasmenduak, nortasun-nahasmenduak, dementziak, etab.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
AMENABAR BEITIA, JOSE MARTIN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | josemartin.amenabar@ehu.eus |
ECHEBURUA ODRIOZOLA, ENRIQUE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Emeritua | Doktorea | Elebakarra | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | enrique.echeburua@ehu.eus |
MARAÑON GUILLAN, IZASKUN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Elkartua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | izaskun.maranon@ehu.eus |
OCHOA DE ALDA MARTINEZ DE APELLANIZ, IÑIGO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | inigo.ochoadealda@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Osasun integralaren kontzeptua barneratu, garatu eta praktikan jarri, osasunaren osagai biopsikosozialei leku eginda, OMEk finkatutako jarraibideekin bat etorrita. | 5.0 % |
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu. | 5.0 % |
Giza portaeraren izaera psikologikoa eta hartan eragina izan dezaketen gizarte- eta biologia-faktoreak ongi ezagutu. | 20.0 % |
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu. | 35.0 % |
Osasun- eta gaixotasun-arazoei lotutako faktore psikosozialak eta biologikoak ongi ezagutu, bereziki buru-osasunarekin zerikusia dutenak. | 35.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Gelako p. | 35 | 52.5 | 87.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 15.0 | 100 % |
Banakako lana | 25.0 | 0 % |
Irakurketak | 25.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 35.0 | 100 % |
Talde-lana | 25.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 30.0 % | 30.0 % |
Test motako azterketa | 70.0 % | 70.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Azterketa galdera motza edo aukera anitzekoekinTestuen irakurketa, eta beraien alderdi esanguratsuen laburpena eta iritzi pertsonala
Klasean egindako aurkezpenak eta aukerazko lanak baloratu daitezke
Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…)
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Azterketa galdera motza edo aukera anitzekoekinTestuen irakurketa, eta beraien alderdi esanguratsuen laburpena eta iritzi pertsonala
Klasean egindako aurkezpenak eta aukerazko lanak baloratu daitezke
Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk…)
Irakasgai-zerrenda
1 Gaia. Egokitze-nahasteak2 Gaia. Menpekotasun kimiko eta psikologikoak
3 Gaia. Elikadura jokabidearen nahasteak
4 Gaia. Nortasunaren nahasteak
5 Gaia. Dementziak
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Caballo, V.E., Salazar, I.C. y Carrobles, J.A. (Eds.) (2011). Manual de psicopatología y trastornos psicológicos. Madrid: Pirámide.Oinarrizko bibliografia
Asociación Psiquiátrica Americana (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales (DSM-5). Barcelona: Elsevier (original, 2013).Asociación Psiquiátrica Americana (2014). DSM-5: Breviario. Criterios diagnósticos. Barcelona: Elsevier (original, 2013).
American Psichiatric Association (1994) DSM-III-R Burutiko nahasteen estatistiko eta diagnostikorako eskuliburua. mE.H.U.Bilbo
Belloch, A., Sandín, B. y Ramos, F. (Eds.) (2008). Manual de psicopatología (2ª edic.). Madrid: McGraw-Hill. 2 volúmenes.
Eguíluz, I. y Segarra, R. (Eds.) (2012). Introducción a la psicopatología. Una visión actualizada (3ª edic.). Madrid. Panamericana.
Freud, S. Duelo y melancolía Obras completas
Ey, H; Bernard, P Brisset, CH (1975) Tratado de psikquiatría. Toray Masson, Bartzelona
Jarne, A. y Talarn, A. (2011). Manual de psicopatología clínica. Barcelona: Herder.
Lemos, S. (2000). Psicopatología (2ª edic.). Madrid: Síntesis.
Maganto, C. y Garaigordóbil, M. (2013). Factores de riesgo asociados a los trastornos de conducta alimentaria. San Sebastián: Ediciones Zorroaga.
O.M.S. C.I.E. 10 (1992) Trastornos mentales y del comportamiento. Meditor. Madrl.
Obiols, J.E. (Ed.). (2008). Manual de psicopatología general. Madrid: Biblioteca Nueva.
Pérez Fernández, M. (2005). Glosario básico de psicopatología. Salamanca: Amarú.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Cruz-Sáez, M.S., Pascual, A., Salaberría, K. y Echeburúa, E. (2015). Risky eating behaviors and beliefs among adolescent girls. Journal of Health Psychology, 20 (2), 154-163.Cruz-Sáez, M.S., Pascual, A., Salaberría, K., y Echeburúa, E. (2015). Normal-weight and overweight female adolescents with and without extreme weight-control behaviours: Emotional distress and body image concerns. Journal of Health Psychology, 20 (6), 730-740.
Gradillas, V. (1998). Psicopatología descriptiva. Signos, síntomas y rasgos. Madrid: Pirámide.
Maganto, C. (2011a). Trastornos de conducta alimentaria en niños y adolescentes. En Mª T. González (Coord.), Psicología clínica de la infancia y adolescencia (pp. 105-147). Madrid: Pirámide
Maganto, C. (2011b). Factores de riesgo o vulnerabilidad asociados a los trastornos de la conducta alimentaria. INFOCOP. Revista de Psicología, 52, 8-12.
Organización Mundial de la Salud (1992). Trastornos mentales y del comportamiento (CIE-10). Madrid: Méditor.
Vallejo Ruiloba, J. (Ed.) (2011). Introducción a la psicopatología y la psiquiatría (7ª edic.). Barcelona: Elsevier.
Aldizkariak
Revista de Psicopatología y Psicología ClínicaPsicología Conductual
Revista de Psiquiatría y Salud Mental
Clínica y Salud
Ansiedad y Estrés
Adicciones
Journal of Personality Disorders
Freudiana
International Journal of Eating Disorders
European Eating Disorders Review
Pliegues
Estekak
Egokitze nahasteak (dolua): http://www.krisalida.com/Trauma: http://www.sepsiq.org/file/Royal/Trastorno%20por%20Estres%20Postrauma%C3%ADtico.pdf
Menpekotasun kimikoak http://www.socidrogalcohol.org/
Ludopatia: http://www.juego-patologico.org/
Dementziak: http://portal.guiasalud.es/web/guest/catalogo?p_p_id=3&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-5&p_p_col_count=1&_3_struts_action=%2Fsearch%2Fsearch
Elikaduraren jokabidearen nahasteak: http://adaner.org/
http://www.enfemenino.com/consejos/como-superar-la-anorexia-d20305c270669.html
http://www.webconsultas.com/categoria/salud-al-dia/bulimia
Nortasunaren mugako nahastea: http://usuarios.discapnet.es/border/