Gaia
Haur eta Gazteen Ebaluazioa eta Esku-hartzea
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Osasuna eta haurtzaroa: arreta goiztiarra, garapen sozioemozionala eta kognitiboa, hizkuntza, guraso eta seme-alaba arteko harremanak eta garapenaren ebaluazioa. Nahaste psikopatologiko desberdinak dituzten haur eta nerabeei bideraturako esku hartze eta prebentzio programa eta estrategiak.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
SISTIAGA BERRONDO, ANDONE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | andone.sistiaga@ehu.eus |
SOROA MARTINEZ, GORETI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | goretti.soroa@ehu.eus |
TORRES GOMEZ DE CADIZ AGUILERA, BARBARA CLARA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Nortasuna, Balioespena eta Psikologia Tratamenduak | barbara.torres@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Pertsonen artean komunikatzeko eta emozioak egokiro gobernatzeko trebetasuna izan arazoa identifikatzeko, ebaluatzeko, diagnostikoaren eta esku-hartzearen berri emateko eta jarraipen psikologikoak egiteko prozesuetan zehar eragin-truke eraginkorra gerta dadin gaixoekin, familiekin eta erizainekin. | 20.0 % |
Txosten psikologikoak egin hartzaileentzat, modu egokian. | 10.0 % |
Komunikatzen jakin, baita beste profesionalekin ere, eta lana taldean eta jakintza-alor anitzeko taldeetan egiteko beharrezkoak diren trebetasunak menderatu. | 5.0 % |
Giza portaeraren nahasmenduen izaera psikologikoa ongi ezagutu. | 5.0 % |
Osasun Psikologia Orokorraren esparruan eta osasun-arazoekin lotutako faktore psikologikoetan ebaluazio eta esku-hartze ereduak ongi ezagutu, baita haietatik eratortzen diren teknikak eta prozedurak ere, portaeraren nahasmenduei aurre egiteko. | 20.0 % |
Ebaluazio psikologikoan eta kasu bakoitzean gertatzen diren aldagai indibidual eta sozialetan oinarriturik, esku-hartze psikologikoko planak eta programak diseinatu, garatu eta, hala behar badu, ikuskatu eta ebaluatu. | 20.0 % |
Norberaren eta komunitatearen osasun psikologikoa zaintzeko sustapen- eta heziketa-jarduerak egin. | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 22.5 | 37.5 |
Gelako p. | 35 | 52.5 | 87.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 15.0 | 100 % |
Banakako lana | 25.0 | 0 % |
Irakurketak | 25.0 | 0 % |
Kasu praktikoen ebazpena | 35.0 | 100 % |
Talde-lana | 25.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 20.0 % | 40.0 % |
Test motako azterketa | 60.0 % | 80.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
1. Lan praktikoa kasu kliniko eta/edo eskuhartze terapeutikoen inguruko zereginek osatuko dute. Zeregin eta kasuen materiala irakasleek eskeiniko dute.2. Aukera anitzeko azterketa teorikoa: lau aukeraduna (erantzun zuzen bakarra).
Azken puntuazioa aurreko bi balorazioen batuketak emango du: Kasu praktikoak eta azterketa teorikoak. Ezin daiteke modulua gainditu zeregin praktiko edo kasu klinikoak egin gabe (azterketa teorikoaren nota dena delakoa izanda ere).
Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk… )
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
1. Lan praktikoa kasu kliniko eta/edo eskuhartze terapeutikoen inguruko zereginek osatuko dute. Zeregin eta kasuen materiala irakasleek eskeiniko dute.2. Aukera anitzeko azterketa teorikoa: lau aukeraduna (erantzun zuzen bakarra).
Azken puntuazioa aurreko bi balorazioen batuketak emango du: Kasu praktikoak eta azterketa teorikoak. Ezin daiteke modulua gainditu zeregin praktiko edo kasu klinikoak egin gabe (azterketa teorikoaren nota dena delakoa izanda ere).
Irakasgai honetan, aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.
Ebaluaketa modu ez presentzialean egin beharko balitz, ponderazioetan aldaketarik egin gabe, lanak, ebaluaketa frogak edo aurkezpenak modu birtualean egingo dira (Egela, BBC Collaborate, beste plataforma birtual batzuk… )
Irakasgai-zerrenda
1 Gaia. Nerabeen klinika: Ebaluaketa eta tratamenduan gerturatze berriak2 Gaia. Haurren nahasteen tratamendua
3 Gaia. Nerabeen nahasteen interbentzioa
4 Gaia. Saio klinikoa: eskatutako ebaluaziorako prozedurak, azalpen-hipotesien ezarpena eta esku-hartzeko plan baten garapena.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Kasu klinikoen materiala.Oinarrizko bibliografia
Caballo, V. (2011). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Madrid: Pirámide.Comeche, Mª I. y Vallejo, M. A. (2012). Manual de Terapia de Conducta en la Infancia. Madrid: Ed. Dykinson.
Cozolino, L. (2010). The Neuroscience of psychotherapy. Healing the social brain. (2nd Ed.). New York: W.W. Norton & Company.
Diamond, G.S, Diamond, G. M. y Levy, S. A. (2014). Attachment-based family therapy of depressed adolescents. Washington D.C.: APA.
Lieberman, A. F. y Van Horn, P. (2005). Don’t hit my mommy! A manual for Child-Parent Psychotherapy for Young witnesses of family violence. Washington D.C.: Zero to Tree.
Maganto, C, Amador, J.A. y González, R. (2001). Evaluación psicológica en la infancia y la adolescencia. Casos prácticos. Madrid: TEA Ediciones.
Aldizkariak
Revista de Psicopatología y Psicología ClínicaPsicothema
Infancia y Aprendizaje
Análisis y Modificación de Conducta
Clínica y Salud
Estudios de Psicología
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía