Gaia

XSLaren edukia

Ikerketa-metodoak LNPrako

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikasgai honetan kalitate oneko ikerketa-argitalpenak diseinatzeko eta argitaratzeko jarraitu beharreko urratsak azaltzen dira. Argitalpenak prestatzeko prozesua kontrolagarria izan behar du, eraginkorra izango bada.

Ikerketa zientifikoa osatzen duten oinarrizko zeregin eta jarduera guztietan zer egin (eta, batzuetan, zer ez egin) irakasteko diseinatuta dago ikastaroa. Irakasgaiak, ikerketa-praktika egokien oinarriak erakustea du helburu.

Ikasleek haien ikerketa argitaratzeko plana diseinatzen ikasiko dute. Gainera, honako gai hauek landuko dituzte: ikerketa-artikuluak nola idatzi, posterrak diseinatu, doktore-tesia definitzeko orduan kontuan hartu beharreko gaiak aztertu eta ikerketako arazo etiko nagusiak ikasi. Bestalde, LNP esparruan interesgarria den gai bati buruzko ikerketa-proiektu oso bat garatuko dute.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
LOPEZ DE IPIÑA PEÑA, MIREN KARMELEEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaSistemen Ingeniaritza eta Automatikakarmele.ipina@ehu.eus
RIGAU CLARAMUNT, GERMANEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebakarraHizkuntza eta Sistema Informatikoakgerman.rigau@ehu.eus
SMITHERS , TIMOTHYAUTONOMOBesteakDoktoreatim.smithers@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Capacidad para analizar el campo de investigación y los mecanismos e instancias de publicación de trabajos científicos y técnicos.10.0 %
Capacidad de síntesis y análisis de métodos especializados de documentación y comunicación para el trabajo científico y técnico.15.0 %
Delimitar los diferentes contenidos de una investigación que deben formar parte de los apartados de un artículo original, o de un original breve.40.0 %
Capacidad de diseñar y redactar un proyecto de investigación.35.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101525
Ordenagailuko p.203050

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

*Ikerketa-teknika aplikagarriak ezagutzea eta egokienak aplikatzea, ikerketaren xedearen eta fasearen arabera.

* LNParekin zerikusia duten gaietan berrikuspen sistematikoak egiteko gai izatea.

* Ikerketa zabaltzeko plana prestatzeko eta diseinatzeko gai izatea.

* Argitalpen-motak eta ikerketa-lana bereiztea, eta artikulu zientifiko bat nahiz poster bat prestatzeko gai izatea.

* Ikerketa-proiektuak diseinatzeko gai izatea, eta arrazoizko helburuak ezartzea, arazoaren, denboraren eta eskura dauden baliabideen arabera.

* Ikerketa-jardueran etika profesional handia izatea, erantzukizunez, zintzotasunez, tolerantziaz eta errespetuaz lan eginez.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaia lan praktiko baten arabera ebaluatuko da. Hala ere, lana kontuan hartzeko eskoletara joan behar da (gutxienez %75eko asistentzia behar da)

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaia lan praktiko baten arabera ebaluatuko da.

Irakasgai-zerrenda

1.- Ikerketa-jardunaren oinarriak.

1.1. Ikerketarako artearen egoera kritikoa

1.2. Argitalpen zientifikoak diseinatzea eta prestatzea

1.3.- Ahozko aurkezpenak diseinatzea eta prestatzea

2.- Tresna eta baliabide espezializatuak.

2.1. Sarrera: informazioa bilatzea, lortzea eta erabiltzea zientzia eta teknologian

2.2.- Informazio zientifikoa aurkitzea eta lortzea: datu base dokumentalak

2.3. Kalitate zientifikoa ebaluatzeko tresnak

2.4. Erreferentziak erabiltzea (Refworks)

3.- Aplikazioak

3.1 Ikerketaren emaitzak zabaltzea

3.2 Ikerketa-baliabideak eta -proiektuak

3.3 Ikerketa eta tesia.

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

1. A Review Article: BCI Review

Jonathan R Wolpaw, Niels Birbaumer, Dennis J McFarland, Gert Pfurtscheller, and Theresa M Vaughan: Brain-computer interfaces for communication and control, Clinical Neurophysiology, Vol 113, Issue 6, June 2002, Pages 767¿791, ISSN 1388-2457



2. A Journal Article: Bayesian Ants

R¿ Daly and Qiang Shen: Learning Bayesian Network Equivalence Classes with Ant Colony Optimization, Journal of Artificial Intelligence Research, Volume 35, Pages 391¿447, 2009



3. A Conference Paper: IUI04

Karl E Steiner and Jay Tomkins: Narrative Event Adaptation in Virtual Environments,

Proceedings of the international conference on Intelligent User Interfaces, IUI04, ACM Press, 2004, Pages 46¿53



4. Bishop, A.P. Scholarly journals on the net: A reader's assessment. Library Trends, 43, 544-570. 1995.



5. Braun, T.; Glanzel, W.; Schubert, A. Some data on the distribution of journal publications types in the science citation index database. Scientometrics, 15, 325-330. 1989.



6. Campanario, J.M. El control de la comprensi¿n el aprendizaje de textos cient¿cos. Tesis Doctoral, Universidad de Alcal¿Alcal¿e Henares. 1993.



7. Day, R. A. How to write and publish a scientific paper. Oryx Presss 1998.



8. Eichorn, D.H.; Van den Boss, G.R. Dissemination of scientific and professional knowledge. American Psychologist, 40, 1309-1316. 1985.



9. Fitzgerald, D.; Erianne, G. Managing references the esasy way. The Scientist, January 7, 43-46. 2002.



10. Michels, R. Peer review. International Journal of Psycho-Analysis, 76, 217-221. 1995.



11. van Oostendorp, H.; Otero, J.C.; Campanario, J.M. Conditions of updating during reading. En Louwerse, M., van Peer, W. (Eds.) Thematics: Interdisciplinary Studies. Series on Converging Evidence in Language and Communication Research, John Benjamins: Londres. 2002.



Gehiago sakontzeko bibliografia

- Bishop, A.P. Scholarly journals on the net: A reader's assessment. Library Trends, 43, 544-570. 1995.



- Braun, T.; Glanzel, W.; Schubert, A. Some data on the distribution of journal publications types in the science citation index database. Scientometrics, 15, 325-330. 1989.



- Campanario, J.M. El control de la comprensión en el aprendizaje de textos científicos. Tesis Doctoral, Universidad de Alcalá: Alcalá de Henares. 1993.



- Day, R. A. How to write and publish a scientific paper. Oryx Presss 1998.



- Eichorn, D.H.; Van den Boss, G.R. Dissemination of scientific and professional knowledge. American Psychologist, 40, 1309-1316. 1985.



- Fitzgerald, D.; Erianne, G. Managing references the esasy way. The Scientist, January 7, 43-46. 2002.



- Michels, R. Peer review. International Journal of Psycho-Analysis, 76, 217-221. 1995.



- van Oostendorp, H.; Otero, J.C.; Campanario, J.M. Conditions of updating during reading. En Louwerse, M., van Peer, W. (Eds.) Thematics: Interdisciplinary Studies. Series on Converging Evidence in Language and Communication Research, John Benjamins: Londres. 2002.

XSLaren edukia

Ezin izan da edukia sortu, beranduago saiatu. Arazoak aurrera jarraitzen badu, jarri harremanetan CAUrekin (Tlf: 946014400 / Email: cau@ehu.eus / Web: https://lagun.ehu.eus).