Gaia
Sormena eta berrikuntza irakaskuntzan: ikerkuntza sarrera musika irakakuntzan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Esta asignatura presenta diferentes paradigmas y líneas de investigación, innovación y creatividad en educación musical. Se plantea desde el punto de vista de la proyección de la educación musical en el contexto artístico actual, sugiriendo diferentes propuestas propias de la investigación musical, desde la innovación y creatividad y en transversalidad con otras áreas de conocimiento en el campo de la educación.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ARRIAGA SANZ, CRISTINA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Musika Adierazpidearen Didaktika | cristina.arriaga@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Adquirir de una visión de conjunto de las distintas temáticas y líneas de investigación actuales referidas a la Didáctica de la Música. | 25.0 % |
Valorar la creatividad como herramienta clave en los contextos de educación musical formales, no formales e informales. | 25.0 % |
Comprender y aplicar la interdisciplinariedad de la música con el resto de áreas de conocimiento en la realización de propuestas educativas musicales. | 25.0 % |
Desarrollar una capacidad crítica y creativa que potencie la enseñanza/aprendizaje de la Música en la realidad multicultural de la sociedad actual. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 2 | 12 |
Mintegia | 15 | 15 | 30 |
Gelako p. | 15 | 16 | 31 |
Ordenagailuko p. | 0 | 20 | 20 |
Landa p. | 0 | 7 | 7 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 10.0 | 100 % |
Eztabaida taldean | 10.0 | 50 % |
Eztabaidak | 10.0 | 50 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 5.0 | 0 % |
Irakaskuntza-taldeak plataforma birtualaren bidez proposatutako jarduerak | 8.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 15.0 | 0 % |
Plataformaren bidez harreman birtualean emandako orduak (foroetan parte hartzea, etab.) | 5.0 | 0 % |
Talde-lana | 12.0 | 50 % |
Testuen analisia | 14.0 | 75 % |
Tutoretzak | 2.0 | 0 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 9.0 | 50 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 0.0 % | 20.0 % |
Foroetan parte hartzea | 0.0 % | 20.0 % |
Portafolioa | 0.0 % | 20.0 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 0.0 % | 40.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Identificar las diferentes temáticas que conforman las líneas de investigación que actualmente se desarrollan en la Didáctica de la MúsicaAplicar los conocimientos adquiridos en un proyecto donde la creatividad sea el eje vertebrador
Integrar la presencia de la música en diferentes áreas de conocimiento
Explicar situaciones de aprendizaje donde la música puede conectar con la realidad multicultural
Apreciar la importancia de los procesos creativos en la educación musical en cualquiera de sus contextos
Irakasgai-zerrenda
BLOQUE 1: GLOBALIDAD, CREATIVIDAD E INTERDISCIPLINARIEDAD (2 créditos ECTS)Tema 1: La creatividad en la Educación Musical en el contexto de la diversidad cultural
Tema 2: Las artes integradas como propuesta de transversalidad de diferentes áreas de conocimiento.
BLOQUE 2: PERSPECTIVAS DE INVESTIGACIÓN EN EDUCACION MUSICAL (2 créditos ECTS)
Tema 3: Introducción a la investigación musical: definición del tema, documentación y diseño de la investigación.
Tema 4: Tendencias de la Investigación Musical a nivel mundial
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Bibliografía básicaAlsina, P.; Díaz, M.; Giráldez, A. ; Ibarretxe, G. (2009). 10 ideas clave: El aprendizaje creativo. Barcelona: Graò
Brader, A. (Edit.) (2011). Songs of Resilience. Cambridge Scholars Publishing
Bresler, L. (2007): International Handbook of Research in Arts Education. Dordrecht: Springer
Cabedo Mas, A. & Díaz, M. (2013). Positive Musical experiencies in education: Music as a social praxis. Music Education Research, 1-16
Colwell, R. & Richardson, C. (Eds) (2002): The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. Nueva York: Oxford University Press
Delalande, F. (2013). Las conductas musicales. Santander: Universidad de Cantabria
Deliege, I. and Wiggins, G. A. (Eds). (2006). Musical Creativity. Multidisciplinary research in Theory and Practice. Psychology Press
Diamond, P. y Mullen, C.A. (1999): The postmodern educator. Arts-Based inquiries and teacher development. New York : Peter Lang (Counterpoints, vol. 89)
Díaz, M. y Giráldez, A. (Coord.) (2013). Investigación cualitativa en Educación Musical. Barcelona: Graó
Díaz, M. (2011). Una educación musical por la diversidad y para la integración cultural. En l¿activitat docent. intervenció, innovació investigación pp.297-305. Girona: Documenta Universitaria
Díaz, M. (2010) Metodologías y líneas actuales de investigación en torno a la enseñanza y el aprendizaje musical en Secundaria. ¿Podemos formarnos para ser investigadores? En A. Giraldez ¿Música. Investigación, innovación y buenas prácticas¿ Barcelona: Graó
Díaz, M. (2010). ¿Artes integradas ¿se puede concebir hoy el arte de otra manera? ¿En Artes integradas y educación. Punto de interacción creativa. Susana Espinosa (Comp) pp.43-56 Universidad de Lanus: Colección Humanidades y Artes
Díaz M. (2009).¿Una mirada a la creatividad: La visión del alumnado de Primaria¿ Revista Creatividad y Sociedad, nº 13 pp. 190-211
Díaz, M. (2007). ¿Creatividad, una constante en el currículum¿. En Creatividad en Educación Musical Maravillas Díaz y María Elena Riaño (coord). pp.19-27 Santander: Universidad de Cantabria
Díaz, M. (Coord) (2006). Introducción a la Investigación en Educación Musical. Madrid: Enclave Creativa
Eisner, E. y Day, M.(2004): Handbook of research and policy in art education. NAEA National Art Education Association, LEA (Lawrence Erlbaum Associates) publishers, London.
Ferrando, B. (2012). Arte y cotidianidad. Hacia la transformación de la vida en arte. Madrid: Ardora
Gardner, H. (1995). Mentes creativas. Una anatomía de la creatividad. Barcelona. Paidós
Giglio, M. (2013). Cuando la colaboración creativa cambia la forma de enseñar. Santander: Universidad de Cantabria
Goleman, D. (2011). El cerebro y la inteligencia emocional: nuevos descubrimientos. Barcelona: B.S.A
Kalyoncu, N. / Erice, D. / Akyüz, M. (eds.) (2011). Music and Music Education within the context of socio-cultural changes. Ankara: Müzik E¿itimi Yay¿nlar¿
Liimets, A. / Mäesalu, M. (eds.) (2011). Music Inside and Outside the School. Frankfurt a. M.: Peter Lang.
López Perez, R. (2008). Creatividad con todas sus letras. Diccionario de conceptos y expresiones habituales del campo temático de la creatividad. Santiago de Chile: editorial Universitaria
López Perez, R. (2013). Recorridos creativos. Conceptos, Reflexiones, Narraciones y Críticas. Santiago de Chile: Ril editores
Lynch, D. (2007). Atrapa el pez dorado: Meditación, conciencia y creatividad. Editorial Sudamérica
Marina, J.A. (2010). Las culturas fracasadas. El talento y la estupidez de las sociedades. Madrid: Anagrama
Marina, J. A. (2013). El aprendizaje de la creatividad. Barcelona: Ariel
Malbrán, S. (2010). El pensamiento metafórico de las artes. En Artes integradas y educación. Punto de interacción creativa. Susana Espinosa (Comp) pp.34-42 Universidad de Lanus: Colección Humanidades y Artes
Robinson K. (2009). El elemento. Descubrir tu pasión lo cambia todo Barcelona: Grijalbo
Sternberg, R.J. & Lubart, T.I. (1997). La creatividad en una cultura conformista. Un desafío a las masas. Barcelona. Paidós
Torre, S. (2003). Dialogando con la creatividad. Barcelona: Octaedro
Vecchi, V. (2013). Arte y creatividad en Reggio Emilia. Madrid: Morata
BIBLIOGRAFIA DE PROFUNDIZACIÓN:
Alsina, M. (2009). Competencias creativas en el aula de música, Eufonía, 45, 98-107.
Anderson, W.M. y Shehan Campbell, P. (edit.) Multicultural Perspectives in Music Education Reston, Virginia: Music Educators National Conference
Barnes, J.M. (2001). Creativity and composition in music, en C. Philpott y C. Plummeridge (Eds.). Issues in music teaching. Oxon: Routledge/Almer, pp. 92-104.
Bernal, J. (2005). Creatividad y Educación Musical. Aportaciones del estudio realizado en diferentes centros andaluces, en M.A. Gervilla y J. Bernal (Dir.) Creatividad: aspectos psicológicos educativos y sociales. Madrid: Dykinson, pp. 331-344.
Bernal, J. (2005). Sentir y expresar Música: Una propuesta innovadora para desarrollar la creatividad musical en la escuela, en M.A. Gervilla y J. Bernal (Dir.) Creatividad: aspectos psicológicos educativos y sociales. Madrid: Dykinson, pp. 345-360.
Burnard, P. (2012) (Ed.) Musical creativitiy as practice, en G. E. McPherson y G.F. Welch (Eds.).The Oxford Handbook of Music Education, Vol. 2, New York : Oxford University Press, pp. (327-416).
Burnard, P. (2012). Musical creativities in practice. Oxford/Nueva York: Oxford University Press.
Cook, N. (2001). ¿Between Process and Product: Music and/as Performance¿, en Music Theory Online. The Online Journal of the Society for Music Theory, Vol. 7(2), 2001,(http://www.mtosmt.org/issues/mto.01.7.2/mto.01.7.2.cook_frames.html )<br /><br />Csikszentmihalyi, M. (1998). Creatividad. El fluir y la psicología del descubrimiento y la invención. Barcelona: Paidós<br /><br />De Bono, E. (2008). Seis sombreros para pensar Barcelona:Paidós Studio<br /><br />Epelde, A. (2007). Creatividad musical en Educación Primaria, Música y Educación, 69, 55-70.<br /><br />Frega, A.L. y Vaughan, M.M. (1980). Creatividad musical. Fundamentos y estrategias para su desarrollo. Buenos Aires: Casa América. S.A.<br /><br />Gardner, H. (1994). Estructuras de la mente. La teoría de las inteligencias múltiples. Barcelona. Paidós <br /><br />Gardner, H. (1997). Arte, mente y cerebro. Una aproximación cognitiva a la creatividad (2ª reimp.). Barcelona: Paidós<br /><br />Gardner, H. (2011). Verdad, belleza y bondad reformuladas. Barcelona. Paidós <br /><br />González, J. P. ¿Reconstrucción performativa de fuentes musicales para una historia social de la música popular¿ [http://www.uc.cl/historia/iaspm/baires/articulos/jpgonzalez.pdf, acceso: 22.03.11]<br /><br />Guilford, J. P. (1994). La creatividad: pasado, presente y futuro. En R. D. Strom (Comp.), Creatividad y Educación (3ª reimp). Barcelona: Paidós. <br /><br />Hargreaves, D.; Miell, D.; Macdonald, R. (2012). (Coords.). Music imaginations: multidisciplinary perspectives on creativity, performance and perception. Oxford: Oxford University Press.<br /><br />Hickey, M. (2002). ¿Creativity Research in Music, Visual Art, Theater and Dance¿, in R.Colwell, C. Richardson C. (Eds), The New Handbook of Research in Music Teaching and Learning, Oxford University Press.<br /><br />Lakoff, G. y Johnson, M. (1986). Metáforas de la vida cotidiana. Madrid: Cátedra.<br /><br />López, R. (2008). ¿Performatividad y narratividad musical en la construcción social de género. Una aplicación al Tango Queer, Timbal Regetón y Sonideros¿, en Gómez, R. / López, R. (eds.): Músicas, ciudades, redes: creación musical e interacción social. Salamanca: SIBE. Fundación Caja Duero. [http://lopezcano.org/Articulos/2008.Sonideros.pdf, acceso: 22.03.11]<br /><br />Odena, O. (2012). (Coord.). Musical creativity: Insights from Music Education Research. Franhm (Surrey)/Burlington (Vermont): Ashgate.<br /><br />Rodari, G. (2006). Gramática de la fantasía. Introducción al arte de contar historias. Barcelona. Bronce<br /><br />Rodríguez-Quiles, J. A. (2008). ¿Investigación Europea en Educación Musical: El ejemplo de la red multinacional meNet¿, en Metodologías aplicadas y enfoques pedagógicos en la enseñanza musical. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid / Enclave Creativa (pp. 401-410)<br /><br />Rusinek, G. (2007). Student's perspectives in a collaborative composition project at a Spanish secondary school, Music Education Research, 9(3),323-335.Barcelona:Graó.<br /><br />Sloboda, J.A. (1985): The musical mind: The cognitive psychology of music. Oxford. Clarendon Press.<br /><br />Tafuri, J.(ed.) (2004). La Comisión de Investigación de ISME y sus seminarios (1968-2004). International Society for Music Education.<br /><br />Thorne, K. (2008). Motivación y creatividad en clase. Barcelona: Graó.<br /><br />VV.AA. (2009). Monográfico Creatividad y educación musical, en Revista Creatividad y Sociedad,nº 13.<br /><br />
Estekak
A Cultural Psychology of Music Education http://global.oup.com/academic/product/a-cultural-psychology-of-music-educationBritish Journal of Music Education http://journals.cambridge.org/action/displaySubscriptionPrices?jid=BME
Bulletin of the Council for Research in Music Education: http://bcrme.press.illinois.edu/
Eufonía: Didáctica de la música http://eufonia.grao.com/
European Journal of Research in Music Education: https://ojs.siba.fi/ojs/index.php/EJRME
Gender Research in Music Education: http://post.queensu.ca/~grime/
International Journal of Music Education. http://ijm.sagepub.com/content/current
Journal of Historical Research in Music Education: http://www.ithaca.edu/music/education/jhrme/
Journal of Research in Music Education: http://jrm.sagepub.com/
Music Education Resarch http://www.tandfonline.com/toc/cmue20/current#.U48IlC_eonU Psychology of music: http://pom.sagepub.com/
Research Studies in Music Education: http://rsm.sagepub.com/
Revista da ABEM http://www.abemeducacaomusical.org.br/revistas.html
Revista de Psicodidáctica http://www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical: http://www.ucm.es/info/reciem/
Revista electrónica de LEEME (Lista Electrónica Europea de Música en la Educación): http://musica.rediris.es/leeme/ Update: Applications of Research in Music Education: http://upd.sagepub.com/
SEMPRE, Society for Education, Music and Psychology Research: http://www.sempre.org.uk/
SRME,
Ezin izan da edukia sortu, beranduago saiatu. Arazoak aurrera jarraitzen badu, jarri harremanetan CAUrekin (Tlf: 946014400 / Email: cau@ehu.eus / Web: https://lagun.ehu.eus).