2019

Revisión de software entre pares y reutilización de código en la enseñanza de desarrollo de software web

Autoría:
Arruabarrena, Rosa; Vadillo, José Ángel; Blanco, José Miguel
Año:
2019
Comunicación en congreso:
Actas JENUI 2019
Ciudad de edición y/o Editorial:
Murcia
Volumen:
4
Página de inicio - Página de fin:
303 - 310
ISBN/ISSN:
2531-0607

Más información


Handling high quality digital reusable student-generated content (SGC)

Autoría:
Rosa Arruabarrena Santos, José Ángel Vadillo Zorita, josé Miguel Blanco Arbe, Ana Sánchez Ortega, Imanol Usandizaga Lombana, Alfredo goñi Sarriguren
Año:
2019
Póster en congreso:
IKD-Jendartea 2019 (UPV/EHU)
Ciudad de edición y/o Editorial:
Leioa
Descripción:

The content generated by students (SGC) during their learning process, not only helps them to learn while they are doing them, but can also be useful for the learning of their peers. Peer learning is the acquisition of knowledge and skills by collaboration with peers, either within the same class group, from previous courses or even from other universities through telecollaboration. Some SGC are test questions, video-tutorials, lessons learned, selection of outstanding examples taken from project or job reports, new statements of exercises with solutions, etc. These SGC can be reused directly for self-learning, for peer evaluation, as a guide for solving similar problems, or as a guide for organizing an end-of-degree working memory, among other examples. The edIKDit DIMAROVE group has a long experience in the use of SGC, having defined and applied its own methodology based on the use of active methodologies to generate quality SCG with innovative ICT tools and without the need for specific training, in different subjects and with different orientations. The repository of reusable SCGs currently contains more than 200 SGCs (of 5 different types) all of them in digital format.

Más información


Aprendizaje Basado en Proyectos entre asignaturas: tres experiencias, muchas preguntas y algunas respuestas

Autoría:
Cánovas Reverte, Óscar (UM); Usandizaga Lombana, Imanol (UPV/EHU); Molina-Carmona, Rafael (UA)
Año:
2019
Medio de publicación:
Actas JENUI 2019
Ciudad de edición y/o Editorial:
Murcia
Volumen:
4
Página de inicio - Página de fin:
79 - 86
ISBN/ISSN:
2531-0607

Más información


Managing Telecollaboration among Engineering Students and Faculty: A Case Study from Two Spanish Universities

Managing Telecollaboration among Engineering Students and Faculty: A Case Study from Two Spanish Universities

Autoría:
Blanco, J. M. (UPV/EHU), Dominguez, C.(UR), Sanchez, A.(UPV/EHU), Jaime, A. (UR), & Heras, J. (UR)
Año:
2019
Revista:
International Journal of Engineering Education (IJEE)
Volumen:
35 (1)
Página de inicio - Página de fin:
273 - 285
ISBN/ISSN:
2540-980

Más información