José Juan Beristain

José Juan Beristain

Aurkezpena

Irudia

José Juan Beristain Oñederra (1970) Ekonomia eta Enpresa Zientziatan doktore da (Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea). Bere doktore-tesiak Merkataritzako Doktore-Tesi Onenaren Sariaren accesita jaso zuen 2010ean, Espainiako Merkataritza Zentroen Asoziazioaren (AECC) eskutik.

Unibertsitate Eskolako Irakasle Titularra da eta Ekonomia eta Enpresako Fakultatean (Gipuzkoako atala) dihardu lanean egun. Marketinaren alorreko irakasgaietan garatzen du bere irakaskuntza-jarduera, UPV/EHUko Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza Graduan eta unibertsitate bereko Marketin eta Merkataritza Zuzendaritza masterrean hain zuzen ere.

Hainbat ikerketa-proiektutan hartu du parte eta bere artikulu zientifikoak nazio zein nazioarte mailako aldizkarietan argitaratu dira. Euskarazko marketineko irakaskuntza-materiala eratzen lagundu du, itzultzaile eta begirale tekniko gisa, eta hainbat komunikabideentzat dibulgaziozko lanak ere idatzi ditu.

Ikerketari dagokionez, bere jarduera marken kudeaketa estrategikora, banatzaileen marketara eta korporazio-marketara zuzentzen da.
 

Kontaktua

TELEFONOA: 943015830
E-MAILA :josejuan.beristain@ehu.es
BULEGOA: 41 . zenbakia
POSTA-HELBIDEA: Oñati Plaza, 1; 20018, Donostia-San Sebastián
SAILA : Finantza-Ekonomia II
ZENTROA : Ekonomia eta Enpresa Fakultatea (Gipuzkoako atala)

Irakaskuntza: Graduko ikasketak

Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzan Gradua

  • Merkataritza-Zuzendaritza: Politikak (euskaraz eta ingelesez)
  • Sektore-marketina (euskaraz eta gazteleraz)

Irakaskuntza: Graduondoko ikasketak

UPV/EHUko Marketin eta Merkataritza Zuzendaritza Masterra

  • Marken kudeaketa

Ikerketa proiektuak

Deialdiaren urtea: 2.011
Proiektuaren izenburua: La distribución minorista de carne de cordero en la Comunidad Autónoma de Euskadi (Ref.: PA11/05)
Erakunde finantziatzailea: EUSKO JAURLARITZA
Erakunde parte-hartzaileak: INSTITUTO DE ECONOMÍA APLICADA A LA EMPRESA

Deialdiaren urtea: 2.010
Proiektuaren izenburua: Análisis del consumidor de carne de cordero en la comunidad autónoma de Euskadi y estrategias de actuación para el sector ovino de raza Latxa (Ref.: PA10/04)
Erakunde finantziatzailea: EUSKO JAURLATITZA
Erakunde parte-hartzaileak: UPV/EHU

Deialdiaren urtea: 2.009
Proiektuaren izenburua: Análisis del mercado del cordero lechal de raza latxa en la CAPV. Diagnóstico de la situación y estrategias de actuación (Ref.: PA09/04).
Erakunde finantziatzailea: EUSKO JAURLARITZA
Erakunde parte-hartzaileak: UPV/EHU

Deialdiaren urtea: 2.003
Proiektuaren izenburua: Citaedem, Indice de citas en Economía de la Empresa (Ref.: MEC EA-2003-0053)
Erakunde finantziatzailea: MINISTERIO DE EDUCACIÓN CULTURA Y DEPORTES
Erakunde parte-hartzaileak: Universidad Autónoma de Madrid, Universidad de Cáceres, UPV/EHU

Deialdiaren urtea: 2.002
Proiektuaren izenburua: Citaedem (Ref.: MEC EA-2002-0067)
Erakunde finantziatzailea: MINISTERIO DE EDUCACIÓN CULTURA Y DEPORTES
Erakunde parte-hartzaileak: Universidad Autónoma de Madrid, Universidad de Cáceres, UPV/EHU

Argitalpenak

Egileak: LUCÍA MEDIANO, JOSE JUAN BERISTAIN
Izenburua: Marketing práctico para pequeños negocios. Una guía para todos
Agitalpen mota: Liburu osoa
Argitaletxea: Ediciones Pirámide
Lekua: Madril
Urtea: 2.014

Egileak: JOSE JUAN BERISTAIN
Izenburua: Enseñas comerciales y marcas de distribuidor: el poder de la imagen y el valor de la marca al servicio de la Distribución Comercial
Agitalpen mota: Liburu osoa
Argitaletxea: Editorial Académica Española
Lekua: Madrid
Urtea: 2.012

Egileak: JOSE JUAN BERISTAIN
Izenburua: El efecto de la imagen de enseña sobre el valor de las marcas de distribuidor: un estudio aplicado a los hipermercados
Agitalpen mota: Liburu osoa
Argitaletxea: Asociación Española de Centros Comerciales
Lekua: Madrid
Urtea: 2.010

Egileak: FRANCISCO JAVIER VILLALBA, JOSE JUAN BERISTAIN, LUCÍA MEDIANO, JONE MITXEO
Izenburua: El consumo de carne de cordero en el País Vasco
Aldizkariaren izena: DISTRIBUCIÓN Y CONSUMO
Liburukia: 3 Zenbakia: 128 Lehen orria: 1 Azken orria: 10
Urtea: 2013

Egileak: JOSE JUAN BERISTAIN, LUCÍA MEDIANO, JONE MITXEO, FRANCISCO JAVIER VILLALBA
Izenburua: Marcas y redes de generación de valor en el sector ovino del País Vasco
Aldizkariaren izena: CUADERNOS DE GESTIÓN
Liburukia: 12 zenbakia: 2 Lehen orria: 77 Azken orria: 101
Urtea: 2012

Egileak: LUCÍA MEDIANO, JOSE JUAN BERISTAIN, JONE MITXEO, FRANCISCO JAVIER VILLALBA
Izenburua: Ejes estratégicos para el sector del cordero de raza Latxa en el País Vasco
Aldizkariaren izena: REVISTA DE DIRECCIÓN Y ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS
Zenbakia: 19 Lehen orria: 129 Azken orria: 152
Urtea: 2012

Egileak: JOSE JUAN BERISTAIN, PILAR ZORRILLA
Izenburua: The relationship between store image and store brand equity: a conceptual framework and evidence from hypermarkets
Aldizkariaren izena: JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
Liburukia: 18 Zenbakia: 6 Lehen orria: 562 Azken orria: 574
Urtea: 2011

Egileak: JOSE JUAN BERISTAIN
Izenburua: Relación entre los antecedentes y los componentes del valor de las marcas de distribuidor
Aldizkariaren izena: REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIÓN DE MARKETING ESIC
Liburukia: 15 Zenbakia: 1 Lehen orria: 97 Azken orria: 126
Urtea: 2011

Egileak: JOSE JUAN BERISTAIN, FRANCISCO JAVIER VILLALBA
Izenburua: El efecto de las dimensiones de la imagen de enseña en valor de las marcas de distribuidor
Aldizkariaren izena: REVISTA EUROPEA DE DIRECCIÓN Y ECONOMÍA DE LA EMPRESA
Liburukia: 20 Zenbakia: 3 Lehen orria: 141 Azken orria: 162
Urtea: 2011

Egileak: LUCÍA MEDIANO, JOSE JUAN BERISTAIN, JONE MITXEO, FRANCISCO JAVIER VILLALBA
Izenburua: El sector del cordero lechal de raza Latxa en el País Vasco: diagnóstico de la situación y estrategias de actuación
Aldizkariaren izena: DISTRIBUCIÓN Y CONSUMO
Liburukia: 21 Zenbakia: 119 Lehen orria: 1 Azken orria: 11
Urtea: 2011

Egileak: JONE MITXEO, JOSE JUAN BERISTAIN, LUCÍA MEDIANO, FRANCISCO JAVIER VILLALBA
Izenburua: Producción de cordero de raza Latxa del País Vasco: principales retos estratégicos
Aldizkariaren izena: GANADERÍA
Zenbakia: 75 Lehen orria: 34 Azken orria: 37
Urtea: 2011

Egileak: JOSE JUAN BERISTAIN
Izenburua: El valor de las marcas de distribuidor y sus antecedentes: el caso de las marcas de cadena
Aldizkariaren izena: REVISTA DE DIRECCIÓN Y ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS
Zenbakia: 16 Lehen orria: 123 Azken orria: 149
Urtea: 2009

Beste ikerketa meritu batzuk

Saria: Merkataritzako Doktore-Tesi Onenaren Sariaren accesita 2010ean.

  • Erakunde antolatzailea: Espainiako Merkataritza Zentroen Asoziazioa (AECC), Industria, Merkataritza eta Turismo Ministerioarekin batera.
    Sariaren helburua: Merkataritzari lotutako alor desberdinen ikerketa sustatzea, batik bat merkataritza zentroen analisiari zuzendutakoak.
    Sarira aurkeztu ahal izateko baldintzak: 2008 edo 2009an defendatutako doktore-tesia izatea. Bikain Cum Laude kalifikazioa izatea.
    Saria: doktore-tesia argitaratzea eta 1000 euro.

Ikerketa lanen hedapena

  •  "The relationship between store image and store brand equity: a conceptual framework and evidence from hypermarkets" artikuluak 122 aipu ditu Google Scholaren arabera.
  • Finantza-laguntza (7.000 euro) FESIDE fundazioak eskainia doktore-tesiaren azterketa enpirikoa egiteko.

Artikulu zientifikoen begirale, ondorengo aldizkarietan:

  • The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research 2012an
  • Revista de Administraçao de Empresas, 2017an
  • Cuadernos de Gestión 2009tik aurrera
  • Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa 2011tik aurrera
  • African Journal of Business Management 2012an
  • African Journal of Marketing Management 2012an
  • Revista de Dirección y Administración de Empresas 2013tik aurrera

Ondorengo erakunde zientifikoen partaide

  • Enpresari Aplikatutako Ekonomiaren Institutua
  • UFI "Dirección Empresarial y Gobernanza Territorial y Social"
  • European Academy of Management and Business Economics (AEDEM)
  • Research on National Brand & Private Label Marketing International Conference (Program    committee member).

Tesi zuzendaritza

  • Hernando, G. (2017): Martxan dauden enpresak bisitatzeari dagokion esperientzia: azterketa hezkuntzaren ikuspegitik eta marketinaren ikuspegitik. La experiencia de la visita a empresa en activo: un análisis desde una perspectiva educativa y desde una perspectiva de marketing (Doktore tesia). Bilbao. UPV/EHU.

Lanen tutoretza

  • Ikerketa-lanen tutoretza (Proiektuak/Master amaierako tesinak) UPV/EHUko Marketin masterrean 1997/98 ikasturtetik aurrera.

Besteak

  • Marketineko dibulgazio-artikuluak Beristain, J.J. (2011): "Branding: valor en alza para el comercio", Centros Comerciales, nº 103, pp. 38-39.
    Beristain, J.J. (2009): Kotler eta Levyren (1969), "Broadening the Concept of Marketing" artikuluaren itzulpenaren aurkezpena. Revista de Dirección y Administración de Empresas, nº 16, pp.165-166.
  • Egunkarietako kolaborazioak Berria ("Egitura"): 29, 33, 37, 41, 45, 49, 53, 57, 61, 65, 69, 73, 95 eta 153. zenbakiak.
    Adi Ekonomilari: 8, 21, 38 eta 45.zenbakiak.
  • Blogetako kolaborazioak Irudhitzen bloga (“Branding drops” bilduma): https://irudhitz.com/blog/)
  • Itzulpen/begiraletza-lanak: Itzulpena: Merkataritza Zuzendaritzako kasu praktikoak, Forcada, F.J. eta Periáñez, I. (1998)
    Begiraletza teknikoa: Sektore Espezifikoetako Marketina, (koord. Aguirre, M.S.) (2004).
  • Hizkuntza profila Euskara, gaztelera eta ingelesa (euskaraz eta ingelesez eskola emateko agirien jabe da)