Itziar Idiazabal

Itziar Idiazabal

Irudia

Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak Saila
Letren Fakultatea
Euskal Herriko Unibertsitatea
Telefonoa +34 94501 3148
E-mail: itziar.idiazabal@ehu.eus

 

Euskal Filologian Katedraduna, Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak sailean Ohorezko kolaboratzailea, Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU); Genebako Unibertsitatean doktorea psikolinguistika alorrean. Bere ikerketa nagusiek eta argitalpenek, haur elebidunen hizkuntza jabekuntza, euskararen azterketa diskurtsiboa, eta irakaskuntza elebidun nahiz eleaniztuna, beti ere hizkuntza gutxitua barne hartzen duena izan dute erdigune. Irakasle konbidatua izan da  Virginia University, Université de Genève, CEETUM (Université de Montreal), eta Universidad del Atlántico (Colombia)n, besteak beste. Euskaltzain urgazlea da, UPV/EHUko Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedraren sortzailea, eta batzorde teknikoaren kidea.

Publikazioak/Publicaciones/Publications

Argitalpenak/Publicaciones/Publications

Idiazabal, I. (prentsan)  ELEBILAB, gure iker taldearen ibilbidearen historia moduko zerbait, erronka berriak ahaztu gabe, in L.Diaz de Gereñu, I. Garcia-Azkoaga eta I.Manterola (Eds.) Euskara oinarri eta eleaniztasuna helburu, Bilbao: UPV/EHUko argitalpen Zerbitzua.

Idiazabal, I. & Casenave, J. (prentsan) L’usage des petits genres littéraires dans la formation des enseignants de langue basque, in  Lexique et frontières de genres

Diaz de Gereñu, L. Idiazabal, I. & Larringan, L.-M. (2020) Testu-generoaren irudikapena eta erabilera ahozkoaren didaktikan, FLV, 50 urte: metodo eta joera berriak (euskal) hizkuntzalaritzan. ISBN 978-84-235-3561-3, págs. 195-208

Ana Aldekoa, Ibon Manterola & Itziar Idiazabal (2020) A trilingual teaching sequence for oral presentation skills in Basque, Spanish and English, The Language Learning Journal, DOI: 10.1080/09571736.2020.1741666

Idiazabal, I. & Pérez-Caurel, M. (Eds.) (2019). Linguistic Diversity, Minority Languages and Sustainable Development / Diversidad lingüística, lenguas minorizadas Y desarrollo sostenible/ Diversité linguistique, langues minoritaires et développement durable. Bilbao: Servicio de Publicaciones de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). ISBN: 978-84-1319-070-9.

IDIAZABAL, I. & CASENAVE, J. (2019) La formation des enseignants de basque du système immersif. Aborder l’approche communicative pour l’enseignement bilingue par immersion à travers des séquences didactiques basées sur les genres textuels. In: B. El Barkani & Z. Meksen (Eds.) Pladoyer pour la variation.  Mélanges en hommage à Marielle Rispail. Louvain-la-Neuve  : EME éditions. 173-197

ALMGREN, M. & IDIAZABAL, I. (2018) Immersion et submersion, deux modèles opposés pour enseigner en langue seconde, in Ronan Le Coadic (Dir.) Francis Favereau. Melanges au passeur de mémoire, Rennes: Skol Vreizh, 25-50 

IDIAZABAL, I.,  (2017) UPV/EHUko Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedrak 10 urte, eta 11 erronka. CAMPUSA, UPV/EHU.

IDIAZABAL, I.,  (2017) ¿Qué significa la escuela bilingüe para lenguas minorizadas como el Nasa Yuwe o el euskera? ONOMÁZEIN – N.º especial | Las lenguas amerindias en Iberoamérica: retos para el siglo XXI: 137 - 152

GARCIA-AZKOAGA, Ines, IDIAZABAL, ITZIAR (Ed.) (2015) Para una ingeniería didáctica de la educación plurilingüe, Bilbao: Servicio publicaciones UPV/EHU.ISBN: 987-84-9082-205-0

IDIAZABAL, I.,  MANTEROLA, I., & DIAZ DE GEREÑU, L. (2015) Objetivos y recursos  didácticos para la educación plurilingüe. In I. Garcia-azkoaga & I. Idiazabal (Ed.) Para una ingeniería didáctica para la enseñanza plurilingüe. Bilbao: Servicio publicaciones UPV/EHU.pp.37-59. ISBN: 987-84-9082-205-0

LARRINGAN, L.M., IDIAZABAL I.  & GARCIA-AZKOAGA, Ines, (2015) Cartas al director escritas en euskera y castellano por jóvenes bilingües- Transferencias y destrezas textuales y discursivas. In I. Garcia-azkoaga & I. Idiazabal (Ed.) Para una ingeniería didáctica para la enseñanza plurilingüe. Bilbao: Servicio publicaciones UPV/EHU pp.147-171. ISBN: 987-84-9082-205-0

GARCIA-AZKOAGA, Ines, IDIAZABAL, ITZIAR, LARRINGAN, LUIS M. (2015) Narratze trebetasunen garapena. Ipuin bera eta ume bera hiru adin ezberdinetan .In Ezeizabarrena, Maria José & Ricardo Gómez, (Ed.) Eridenen du zerzaz kontenta. Sailkideen omenaldia Henrike Knörr irakasleari (1947-2008), UPV/EHUren Argitalpen Zerbitzua, Bilbo. ISBN: 978-84-9860-910-3, 319-336.

IDIAZABAL, I. & GARCÍA-AZKOAGA I.M (2015) Español L1 y L2 en escolares bilingües vasco-españoles. La escritura de recetas de cocina. In Riestra, Dora; Tapia, Stella Maris &Goicoechea Gaona, M. Victoria (Comps.) Cuartas Jornadas Internacionales de Investigación y Prácticas en Didáctica de las lenguas y las literaturas. Tomo I, Bariloche, Argentina, Argentina (Pgs.203-221).

Casenave, J., Idiazabal, I. Manterola, I. & Lascano, B. (2012) ELEBIDUN, Un projet de recherche sur l'apprentissage bilingue basque-français à l'école (primaire). Lapurdum. 16 | 2012 : Numéro XVI, 15-25.

Idiazabal, I. (2013) Pedagogical-Didactic Reading of the Report "Sociolinguistics Cluster (2012)", in Talking pupils. The ARRUE Project 2011. Vitoria-Gasteiz: Gobierno Vasco: Dpto. de educación, Política Lingüística y Cultura.267-270.ISBN: 987-84-457-3317-2

MANTEROLA, I., ALMGREN, M. & IDIAZABAL I. (2013) Basque L2 development in immersion school settings, International Journal of Bilingualism 2013, 17: 375-391 ISSN: 1367-0069

Dolz, J.  & Idiazabal, I. (eds.) (2013) Enseñar (lenguas) en contextos plurilingües. Bilbao: Servicio editorial de la Universidad del País Vasco /Euskal Herriko Unibertsitatea. ISBN: 978-84-9860-838-0.

LARRINGAN, L.M. & IDIAZABAL I. (2012) Sekuentzia didaktikoa: ekintza didaktikoaren zutabe eta ardatz minimoki fidagarria, in Ikastaria 18. ISSN 1337-4446 /ISSN 2255-1069, 13-44

MANTEROLA, I., ALMGREN, M. & IDIAZABAL I. (2012) L'usage de connecteurs dans les contes oraux en L1 et L2 chez des enfants bilingues basque-espagnols. In Régine Delamotte-Legrand & Mehmet-Ali Akinci (Eds.)  Recits d'enfants : Developpement, genre, contexte. Rouen: Presses Universitaires de Rouen et de l'Havre. ISBN:978-2-87775-579-5 /ISSN: 1292-1211, 329-352.

MANTEROLA, I., ALMGREN, M.& IDIAZABAL I. & (2012) El aprendizaje del euskera en niños de origen inmigrante: influencia de la escuela y del entorno, in Rispail, M., Jeannot C., Totozani M. Tomc S.  (Ed.), Esquisses pour une école plurilingue : Réflexions sociodidactiques. Paris: L'Harmatan. ISBN: 978-2-296-99319-8, 200-218.

IDIAZABAL, Itziar (2012) Hizkuntza aniztasuna ondare gisa UNESCO-ren ekimenetan. Euskal Herritik begiratu bat. XVII Congreso de Estudios Vascos: Gizarte aurrerapen iraunkorrerako berrikuntza = Innovación para el progreso social sostenible - Donostia : Eusko Ikaskuntza, 2012. - P. 339-351. - ISBN: 978-84-8419-232-9

GARRO, Eneritz & IDIZABAL, Itziar (2012) ¿Para qué utilizan los jóvenes el discurso referido? Análisis de debates públicos en euskera. In Clara Ubaldina Lorda (Coord.) Polifonía e intertextualidad en el diálogo. Oralia. Análisis del discurso oral. Anejos 6, 231-246. ISBN:978-84-7635-837-5.

LARRINGAN, Luis M.  & IDIAZABAL, Itziar (2012) Generic you  in Basque :  a politeness strategy in young people debates? in Leyre Ruiz Zarobe & Yolanda Ruiz Zarobe (Eds.) Speech Acts and Politeness across Languages and Cultures, Bern: Peter Lang: Linguistic Insights. Studies in Language and Communication. Vol. 132. 115-128 ISBN 978-3-0343-0611-9 DOI:https://doi.org/10.3726/978-3-0351-0438-7

MANTEROLA, Ibon,  IDIAZABAL, Itziar, ALMGREN, Margareta (2011) Un dispositif en école maternelle immersive en basque langue seconde. Cahier de linguistique 37/2.(Mé)tisser les langues à l'école ? ,83-103 ISSN: 0771-6524.

IDIAZABAL, I. (2011)   Migraciones y diversidad lingüística en el País Vasco in Julio Hernández Borge & Domingo L. González Lopo (Eds.)  Migraciones e interculturalidad. Los hechos y las políticas. Santiago de Compostela :publicacións Universidade de Santiago de Compostela, 113-130.

IDIAZABAL, Itziar. (2011)   Eleaniztasuna hezkuntzaren derrigorrezko beste utopia bat? Bat. Soziolinguistika aldizkaria, 81, 89-105. ISSN: 130-8435.

IDIAZABAL, I. (2011) "El profesor de lengua de secundaria en un contexto multilingüe, ¿qué saberes necesita?" In  Joan Vallès Villanueva Dolores Álvarez Rodríguez René Rickenmann (ed.)  L'activitat Docent Intervenció, Innovació, Investigació, Universitat de Girona:  Documenta Universitaria, ISBN: 9788492707751, 231-244.

GARCIA-AZKOAGA, Ines & IDIAZABAL, Itziar (Eds.) (2010) IKASTARIA nº 17 "Hizkuntza eta heziketa prozesuak: hezkuntza eleaniztuna /lenguas y procesos formativos: Educación plurilingüe" Donostia 2010, ISSN: 1137-4446.

IDIAZABAL I. (2010) Bilbao euskalduna eta eleanitza / Bilbao euskaldun y plurilingüe/ A Basque-speaking multilingual Bilbao in vv.aa. Lur proiektua /Proyecto Tierra / Project Earth, Alhondiga Bilbao, 118-124,  290-293.

GARRO, E; IDIAZABAL, I & LARRINGAN, LM (2009). Escuchar la palabra del otro y saber reutilizarla, In Bretones Calleja y otros (eds.) Applied Linguistics Now: Understanding Language and Mind / La Lingüística Aplicada actual:Comprendiendo el lenguaje y la mente. Almería: Universidad de Almería 1257-1271. ISBN: 978-84-692-1479-4.

IDIAZABAL I. & MANTEROLA, I. (2009) Euskal eredu elebidunak, murgilketa eta hizkuntzen irakaskuntza integratua: kontzeptuen berrikusketa, Euskera. 2009, 54, 2-1. zatia, BILBO ISSN 0210-1564, 463-504.

ALMGREN, M., IDIAZABAL I. & MANTEROLA, I. (2009) Euskararen ikaskuntza H1 eta H2 gisa 5 eta 8 urte bitartean, Euskera. 2009, 54, 2-1. zatia, 683-721. BILBO ISSN 0210-1564, 684-721.

GARCIA, I.M. ; IDIAZABAL, I.; LARRINGAN, L.-M. ( 2009), Contar el mismo cuento a los 5 y a los 8 años. Una explicación desde la perspectiva del interaccionismo sociodiscursivo. Estudos linguísticos. Linguistic Studies, Nº 3, julio 2009, 211-227 ISSN 1647-0346.

AMORRORTU, E., ORTEGA, A. IDIAZABAL, I. & BARREÑA, A.,  (2009b) Actitudes y  prejuicios  de los no vascohablantes hacia del euskera, Bilbao: Eusko Jaurlaritza/Gobierno Vasco.  ISBN: 978-84-457-3029-4

IDIAZABAL, I., AMORRORTU, E., BARREÑA, A.,  ORTEGA, A. &. URANGA, B., (2008) Mother tongue. Language of Immersion. What can the School do to revitalize minorized languages? In T. de Graaf, N. Ostler & R. Salvedra (Ed.) Endangered Languages and learning. Proceedings of FEL XII. Bath: FEL & Leewarden: Fryske Akademy. ISBN: 978-0-9560210-0-7, 139-146.

Idiazabal, I. (2008) Gramática eta hizkuntzaren didaktika. In X.Artiagoitia & J. Lakarra (eds.) 2008, Gramatika Jaietan Patxi Goenagaren omenez.,"Julio Urkixo" Euskal Filologia Mintegiaren Urtekariaren gehigarriak L1.(ASJU) Bilbao: Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea 413-432. ISBN 978-84-9860-085-8

URANGA, B., AIERDI, X.,  IDIAZABAL, I.,  AMORRORTU, E., BARREÑA, A.,  ORTEGA, A. &.  IZAGIRRE, E. (2008) Hizkuntzak eta immigrazioa.Lenguas e inmigración. Bilbao: Ikuspegi-Amarauna UNESCO Etxea. ISBN 978-84-9860-086-5

ALMGREN, M., BELOKI, L., IDIAZABAL I. & MANTEROLA, I. (2008) Acquisition of Basque in successive bilingualism: data from oral storytelling. In Peter Siemund & Noemi Kintana (eds.) Language Contact and Contact Languages. Hamburg Studies on Multilingualism. Amsterdam:  John Benjamins. ISBN 978 90 272 1927 5, 239-260.

LARRINGAN, L.M. & IDIAZABAL, I. (2008) Ahozko hizkuntzari antza hartzeko hiru gogoeta in Euskalgintza XXI. Mendeari buruz XV. Biltzarra. Hizkuntza gaiak. Iker 19, Bilbo: Euskaltzaindia, 29-38.

DIAZ DE GEREÑU, L., IDIAZABAL, I.& LARRINGAN, L.M. (2008) Ipuin kontalaritzaren eredu berria? in Euskalgintza XXI. Mendeari buruz XV. Biltzarra. Hizkuntza gaiak. Iker 19, Bilbo: Euskaltzaindia, 47-58. ISBN:978-84-95438-26-3

URANGA, B., BARREÑA, A., IDIAZABAL, I.,  AMORRORTU, E.,  ORTEGA, A. &.  IZAGIRRE, E. (2007) Amerikako hizkuntza aniztasuna. Mexikotik Hego Konoraino. La diversidad lingüística en América. De México al Cono Sur, Donostia: Erein. ISBN 978-84-9746-410-9.

ARAMAIO, I. & IDIAZABAL, I. (2007) Los cuentos orales y el aprendizaje del euskera en niños inmigrantes In Actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA, Madrid: UNED 2006. ISBN:978-84-611-6897-2, 189-195.

IDIAZABAL I. & GARCIA AZKOAGA I. (ED) (2007) Ahozko hizkuntza. Euskararen azterketarako eta didaktikarako zenbait lan. UPV-EHUko Euskarazko liburugintza deialdia  (Publicación electrónica de la UPV-EHU) ISBN: 978-84-690-8853-1.

IDIAZABAL, I., (2007) Hitzaurrea, in D. Crystal Hizkuntzaren iraultza, Donostia. Erein. ISBN: 978-84-9746-388-1, (9-15) (Prólogo a la edición en euskara)

GARRO, E., IDIAZABAL, I. & LARRINGAN, L.M. (2007) La parole de l'autre dans les débats des jeunes, in Actualités psychologiques 19, 117-121.

BARREÑA, A., AMORRORTU, E.,  ORTEGA, A.,  URANGA, B., IZAGIRRE, E. & IDIAZABAL, I. (2007) Does the Number of Speakers of a Language determin its Fate? .Int. J. Sociology of Language 186 (2007) 125-139. ISSN 0165-2516/07/0186-0125.

IDIAZABAL, I. (2007) Euskal testuen azterketa eta hizkuntzaren didaktika. Ibilbide bat eta hainbat egitasmo in I. Plazaola & MP. Alonso (Ed.) Testuak, diskurtsoak eta generoak. Donostia. Erein ISBN: 978-84-9746-375-1.

BARREÑA, A., IDIAZABAL, I., JUARISTI, P. JUNYENT, C., ORTEGA, A. Y URANGA, B. (2006)  World Languages Review: Some Data.in Denis Cunningham, David E. Ingram and Kenneth Sumbuk. eds. 2006. Language Diversity in the Pacific: Endangerment and Survival. Clevedon, UK: Multilingual Matters, 15-23. ISBN: 1-85359-867-4

BARREÑA A.,   URANGA, B.,  AMORRORTU E.,  IDIAZABAL I., IZAGIRRE, E. & ORTEGA, A.  (2006) Hizkuntzen iraupenari begira: hiztun-kopuruaren inguruan hainbat datu eta hausnarketa, in B. Fernandez & I. Laka (Arg.) Andolin gogoan. Essays  in honour of Professor Eguzkitza, Bilbao, UPV-EHUko Argitarapen Zerbitzua, ISBN: 84-8373-890-2, 139-154.

MARTÍ F., ORTEGA, P. IDIAZABAL I., BARREÑA, A., JUARISTI, P., JUNYENT, C., URANGA, B. & AMORRORTU, E. (Ed.) (2005). Words and Worlds. World Language Review: Clevedon U.K.: Multilingual Matters, ISBN: 1-85359-827-5.

IDIAZABAL, I. & GARCIA AZKOAGA, I. (Eds.)  (2005) Euskal Testuen Azterketa eta Euskararen Irakaskuntza. Ikerketak eta Gogoetak. Ikastaria, 14, Donostia, Eusko Ikaskuntza, 2005. ISSN: 1137-4446

LARRINGAN L.M. & IDIAZABAL I. (2005) Euskararen kalitatea aztertzeko marko teorikoa eta metodologia, in Ikastaria, 14, 9-29. Donostia, Eusko Ikaskuntza, 2005. 9-29. ISSN: 1137-4446

GARRO, E.  & IDIAZABAL I.  (2005) Debateak 10 urteko bi ikasle talde elebidunetan. Azterketa eta didaktika, Ikastaria, 14, 43-54. Donostia, Eusko Ikaskuntza, 2005. ISSN: 1137-4446

IDIAZABAL I. & LARRINGAN L.M. (2005b) A propos de la structure périodique des énoncés oraux. Un outil pour la didactique des débats scolaires. in J.-F. HALTE & M.  RISPAIL (Eds. (2005)  L'oral dans la classe. Compétences, enseignement, activités, Paris : L¨Harmattan,  91-103, ISBN ; 2-7475-8124-1

IDIAZABAL I. & LARRINGAN L.M. (2005a) La construcción discursiva del tema en dos debates con jóvenes: consideraciones para la caracterización y la enseñanza del debate in  J.M. Oro, J. Varela y J. Anderson (ed.) Lingüística aplicada al aprendizaje de lenguas, Universidade de Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións e Intercambio Científico,  197-207. ISBN: 84-9750-397-X

IDIAZABAL I. (2005) Aperçu de l'enseignement du basque: les défis actuels in M.  RISPAIL (Dir.)   Langues maternelles : contacts, variations et enseignement,  Paris : L¨Harmattan,  103-122, ISBN ; 2-7475-8414-3

URANGA, B., JUARISTI, P.,  IDIAZABAL I., BARREÑA, A., & AMORRORTU, E. (2005) Munduko hizkuntzen izenak euskaraz Uztaro 54, 29-59. ISSN: 1130 – 5738.

BELOKI, L., IDIAZABAL I. & MANTEROLA, I. (2005) Bost urteko haur elebidunen euskarazko ipuin-kontaketen zenbait ezaugarri. Bat 56, 79-94.ISSN: 1130 – 8435.

BARREÑA,  URANGA, B., IDIAZABAL I.,  AMORRORTU, E. & ORTEGA, A.  (2005) Europako Hizkuntzak, Bilbao: UNESCO ETXEA, AMARAUNA, ISBN- 13: 978-84-934779-0-5.

IDIAZABAL, I. (2005) Le débat oral en basque et son enseignement, Babylonia Trimestrale plurilingue, nº2/ anno XIII/2005, 15-18. ISSN 1420-0007

IDIAZABAL I.  (2004) Les écoles bilingues basques au Pays Basque espagnol.
Cahiers Pédagogiques 423, 2004, 36-38  ISSN 008-042 X

IDIAZABAL I. & LARRINGAN L.M (2004) La competencia discursiva en la didáctica de las lenguas y del plurilingüismo. BILINGLATAM 2004 First International Symposium about Bilingualism and Bilingual Education in Latin America. Symposium Proceedings », Buenos Aires: ESSARP, 2004, 143-152,  ISBN: 987 – 21341-0-3

AMORRORTU, E., BARREÑA, A., IZAGIRRE, E., IDIAZABAL, I. Y URANGA, B. (2004).What do linguistic communities think about the official recognition of the languages. In J. A. Argenter y R. McKenna Brown (ed.) Endangered languages and linguistic rights. On the margins of nations. Proceedings of the 8th FEL Conference.The Foundation for Endangered Languages, 139-143. ISBN: 0-9538248-61

IDIAZABAL I. & LARRINGAN L.M. (2004) La competencia discursiva: una noción clave para la didáctica de las lenguas y la didáctica del plurilingüismo. In  A. M. Lorenzo, F. Ramallo & X.P. Rogríguez-Yanez (Eds.) Bilingual Socialization and Bilingual Language Acquisition: Proceedings from the Second University of Vigo International Symposium on Bilingualism, 2002. Vigo: Servizo de Publicacións da Universidade da Vigo, 2004, 611-628, ISBN: 84-8158-280-8.

GARCIA AZKOAGA, I. & IDIAZABAL, I. (2004) Los mecanismos de cohesión nominal en las narraciones de alumnos bilingües. in A. M. Lorenzo, F. Ramallo & X.P. Rgríguez-Yanez (Eds.) Bilingual Socialization and Bilingual Language Acquisition: Proceedings from the Second University of Vigo International Symposium on Bilingualism, 2002. Vigo: Servizo de Publicacións da Universidade da Vigo, 2004, 571-580, ISBN: 84-8158-280-8.

IDIAZABAL I. (2003a) (Reseña) CRYSTAL, David, (2000) Language Death, ISBN 0 521 65321 5 Cambridge University Press, 2000; Revista Internacional de Estudios Vascos 47-1, 248-252. ISSN: 0219-7016

GARCIA Ines, IDIAZABAL , Itziar (2003) La cohésion nominale dans les textes narratifs des écoliers bilingues basque-espagnols  LIDIL 27, 75-87 2003, ISBN : 2-9124176-07-4 ; ISSN : 1146-6480

IDIAZABAL I. (2003b) Eskolaren kalitatea eta euskara. BAT Soziolinguistika Aldizkaria 49,  2003, 195-199. ISSN: 1130-8435

IDIAZABAL I. (2003c) Euskal Irakasteredu elebidunak etorkizunari begira, in Mikel Atxaga (Ard.) Euskaltzaleen Biltzarraren Mendeurrena . Sabino Arana Elkargoaren Jardunaldiak 2001, Bilbao: Fundación Sabino Arana Elkargoa, 2003, 341-353.

IDIAZABAL I. & LARRINGAN L.M (2003) Las estrategias de imagen en los debates. Una insuficiencia pragmatico-discursiva en adolescentes no entrenados. In G.Luque, A Bueno & G. Tejada (eds.) Las lenguas en un mundo global. Languages in a global World. Actas del XX Congreso anual de la Asociación Española de Lingüística Aplicada, Jaen : AESLA & Universidad de Jaen, 37-43.

ALMGREN M., BARREÑA A., EZEIZABARRENA M-J., IDIAZABAL I. & MACWINNEY B. (Eds.) (2001) Research on Child Language Acquisition, Cascadilla Press,

de PIETRO,J.-F., DOLZ,  J. , IDIAZABAL, I. & RISPAIL, M. (2001) L‘acquisition de l‘oral en situation scolaire: quatre recherches en didactique . in ALMGREN M., BARREÑA A., EZEIZABARRENA M-J., IDIAZABAL I. & MACWINNEY B. (Eds.) Research on Child Language Acquisition, Cascadilla Press, 326-351.

LARRINGAN L.M. & IDIAZABAL I. (2001) Berbaldiaren ildotiko euskalduntzea: Debatea aztergai. Helduen euskalduntzearen II eta III jardunaldiak, Bilbao:  HABE/UEU, 41-46 ISBN: 84-8438-014-9

ALMGREN M. & IDIAZABAL I. (2001) Past tense forms and discourse context in bilingual and monolingual acquisition of Basque and Spanish. In J. Cenoz & F. Genesse (Eds.) Trends in Bilingual Acquisition, IASCL Series, John Benjamins, 107 - 131 ISBN: 90 272 3471 X (EUR.) / 158811 099 0 (US)  

IDIAZABAL I. (2000) Hizkuntza trebetasunen transferentzia programa elebidunetan. Ikastaria.12, 143-154 ISSN:1137-446

IDIAZABAL I. (2000c)  (Reseña) Etxeberria Balerdi, Félix "Bilingüismo y educación en el país del euskera". Revista Internacional de Estudios Vascos 45-1, 267-271

de PIETRO,J.-F., DOLZ,  J. , IDIAZABAL, I. & RISPAIL, M. (2000) Acquisition de l'oral et usages enfantins, LIDIL, Revue de Linguistique et de Didactique des Langues, Université Stendhal-Grenoble, n° 22, 2000, 123-139.   

BARREÑA, A., ETXEBARRIA, M., IDIAZABAL, I., JUARISTI, P., JUNYENT. C. Y ORTEGA, P. (2000). World Languages Report: A Prelaminary Approach. Omkar, N. K y Devaki, L. (ed.) Linguistic Heritage of India and Asia.  Central Institute of Indian Languages, Manasagangotri, Mysore, India, 318-336.

IDIAZABAL I. & LARRINGAN, L.M.(1999) Aprendizajes interlingüísticos de carácter discursivo en un programa de enseñanza bilingüe. Las lenguas de la Europa Comunitaria III, Diálogos Hispánicos  Nº 23, 479-496    

IDIAZABAL I. & LARRINGAN, L.M. (Eds.) (1998) Koherentzia, kohesioa eta konexioa: Testuratze baliabideak. Hizkuntzaren azterketa eta irakaskuntza. Vitoria-Gasteiz: UPV-EHU-Arabako Foru Aldundia. ISBN: 84-7821-367-8

IDIAZABAL I. (1998c) Modernidad, desarrollo e idiomas minorizados. El caso del euskera.In I. Jung & L.E. López (Comp.) Sobre las huellas de la voz, Madrid: Morata, Bolivia: Proeib-Andes & Bonn: DSE, 213-246.

IDIAZABAL I. (1998b)  Hitzaurrea (Prólogo) Ikastaria. Hezkuntza eleaniztunari buruzko III nazioarteko jardunaldiak Iii Jornadas Internacionales De Educacion Plurilingüe, Cuadernos de Educación/IKASTARIA Nº9, 5-6 ISSN:1137-446 

IDIAZABAL I. (1998a) Hezkuntza, Curriculuma, Normalkuntza. in L. Erriondo, X. Garagorri & X. Isasi (ED.) Hezkuntzaren normalizazioa, Iruña: Udako Euskal Unibertsitatea, 9-11 

IDIAZABAL I. (1998c) Transvases interlingûísticos en la enseñanza bilingüe. in X. A. González Riaño (Ed) Educación bilingûe, Academia de la Llingua Asturiana: Uvieu, 195-220

IDIAZABAL I. (1997) Principios didácticos de la educación plurilingüe. Unesco Linguapax. Hizkuntz politikei buruzko nazioarteko mintegia, Seminario internacional sobre políticas lingüísticas, 279-286
         
BARRENA A. & IDIAZABAL I. (1997) Diferenciacion bilingüe precoz de códigos: Los objetos en español y euskera. In L.Díaz & C. Pérez (Coord.)Views on the acquisition and use of a second language, EUROSLA'7, Proceedings, 157-170.

IDIAZABAL I. & LARRINGAN, L.M. (1997) Transfert de maitrises discursives dans un programme d' enseignement bilingue Basque-espagnol. A.I.L.E. (Acquisition et Interaction en Langue Etrangère), 10,107-126. ISSN: 1234-969X

ARANO, R.M., BERAZADI, E. &  IDIAZABAL I. (1996) Planteamiento discursivo en un proyecto de educación trilingüe. Diálogos hispánicos, Nº 18: M.Pujol & F. Sierra (eds.) Las lenguas en la Europa Comunitaria II. La enseñanza de segundas lenguas y/o de lenguas extanjeras, Amsterdam- Atlanta, GA: Ed. Rodopi. 65-88  

IDIAZABAL I. (1996a) La enseñanza del euskera a través de los textos. Cultura y Educación, 2. 93-100  

IDIAZABAL I. & LARRINGAN, L.M. (1996) Análisis de estrategias argumentativas en escritos de escolares bilingües del País  Vasco. In M. Pérez Pereira (Ed.) Estudios sobre la adquisición del castellano, catalán, euskera y gallego. Universidad de Santiago de Compostela.425-442.         

IDIAZABAL I. (1996b) Adquisición del lenguaje y Bilingüismo. Actas del 19º Congreso Nacional A.E.L.F.A. (Asociación Española de Logopedia, Foniatría y Audiología. 124-135   

BILBATUA, M., CENOZ, J., IDIAZABAL, I, SAINZ, I.,  SIERRA, J. (1996) Murgiltzea eta Irakaskuntza elebiduna, Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Serbitzu Nagusia, Vitoria-Gasteiz

IDIAZABAL I. (1995a) Euskara kultura eragile. El euskera como estímulo cultural,
Anaya Educación, II, 6, 81-96 ISSN: 1133-7974

IDIAZABAL I. (1995b) Haur euskaldunak eta atzerriko hizkuntzen irakaskuntza
XII  Congreso de Estudios Vascos. Donostia: Eusko Ikaskuntza,   327-332.

IDIAZABAL I. (1995c) La reforma en la Escuela Vasca: ¿Qué hay de nuevo? RIEV. Revista Internacional de Estudios Vascos, 43, Tomo XL Nº 2, 345-360 ISSN: 0212-7016     

IDIAZABAL I. (1995d) First stages in the acquisition of noun phrase determiners by a Basque-Spanish bilingual child. En C. Silva-Corvalán (Ed.) Spanish in Bilingual Contexts. Georgetown University Press, 351-364 

IDIAZABAL I. (1994) Elementos de cohesión y conexión en las primeras fases de la adquisición del lenguaje: análisis de la producción verbal de un niño bilingüe vasco-hispanófono. En  J.M. Meisel (Org.)La adquisición del vasco y del español en niños bilingües , Frankfurt / Main: Vervuert Verlag. ISBN: 3-89354-852-1, 35-68

IDIAZABAL I. & KAIFER, A. (Ed.) (1994) Hezkuntzaren eraginkortasuna eta irakaskuntza elebiduna Euskal Herrian. Eficacia educativa y enseñanza bilingüe en el País Vasco. Vitoria-Gasteiz: HAEE- IVAP, ISBN: 84-7777-116-2      

ARANO, R.M., BERAZADI, E. &  IDIAZABAL I. (1993)  Una experiencia de didáctica y evaluación de discurso oral en primer ciclo de primaria, Comunicación Lenguaje & Educación, 23, 69-79
    
BONNOTTE I., KAIFER A., FAYOL M. & IDIAZABAL I. (1993)  Rôle des types de procès et du co-texte dans l'emploi des formes verbales de la narration. Langue Française 97, 81-101    

IDIAZABAL I. (1993) Hezkuntza eremuko lege berriak eta euskararen normalkuntza: zenbait gogoeta. Bat Soziolinguistika  Aldizkaria 10,  11-22. ISSN: 1130-8435 

IDIAZABAL I. (1992b) Pedagogia del texto. Textuaren pedagogia. Bilbao, Labayru. ISBN: 84-86633-58-2         

IDIAZABAL I. (1992)  Irakaskuntza elebiduna eta aginduzko testu idatziak. En  I. Idiazabal (Ed.) Pedagogia del texto. Textuaren pedagogia. Bilbao, Labayru, 159-176. ISBN: 84-86633-58-2

IDIAZABAL I. & BILBAO A. (1991) Un ejemplo de producción de textos prescriptivos en Euskara y en Castellano por niños bilingües: consecuencias didácticas. En M. Siguan (Coord.) La enseñanza de la lengua. Barcelona, ICE/Horsori, 99-112.             

BONNOTTE I., KAIFER A., FAYOL M. & IDIAZABAL I. (1991) Las representaciones cognitivas de los verbos. Aproximación descriptiva y evolutiva. Infancia y Aprendizaje  nº54, 101-116 ISSN:0210-37027 

IDIAZABAL I. (1991a) Haur txikien hizkuntz heldutasuna neurtzeko baliapide bat: esaldien bataz besteko luzeera (EBBL) edo MLU. en J.A. Lakarra (Ed.) Memoriae L. Mitxelena Magistri Sacrum. Anuario del Seminario de Filología Vasca "Julio de Urquijo". Gehigarriak, XIV ISBN: 84-87907-071-4  

IDIAZABAL I.  (1991b) Esaldien kasu-funtzioa duten egituren ulermena euskaraz - Euskal psikolinguistikaz tesi bat. Zutabe  26, 68-74                                                     

IDIAZABAL I. (1990) (Reseña) Euskara Biltzarra. Congreso de la Lengua Vasca. Tomo I, Descripción de la Lengua; Tomo II, Lengua y sociedad; Tomo III, Adquisición y enseñanza del euskara y lenguas naturales. Infancia y Aprendizaje, 49, 114-115.ISSN:0210-37027 

IDIAZABAL I. (1990) Hizkuntzaren Psikopedagogia. Testu motak. Funtzionamendua eta didaktika. Bilbao, Labayru. ISBN: 84-86833-28.0  

ARANO R.M., IDIAZABAL I., KAIFER A., LARRINGAN L.M., OCIO B. (1990), Euskal testuen azterketarako ezaugarri galbahea. En I. Idiazabal (Ed.) Hizkuntzaren Psikopedagogia. Testu motak. Funtzionamendua eta didaktika. Bilbao, Labayru. 149-210 ISBN: 84-86833-28.0  

IDIAZABAL I. (1990b) Adquisición del lenguaje en niños bilingües y  monolingües. Hizkuntzaren jabekuntza haur elebidun eta elebakarretan. Bilbao, Servicio de publicaciones de la UPV-EHU ISBN: 84-7585-283-1     

IDIAZABAL I. (1990) Izen sintagmaren determinante-artikulua eta bere jabekuntza. Lehenengo emaitzak euskaraz eta erdaraz. En I. IDIAZABAL (Ed) Adquisición del lenguaje en niños bilingües y en monolingües. Bilbao, Servicio de publicaciones de la UPV-EHU, 169-182. ISBN: 84-7585-283-1
    
IDIAZABAL I. (1989) Modelos de enseñanza bilingüe. En AA. VV. El bilingüismo en la Europa del año 2000. Expolingua  Vol I, Madrid, 79-86.    

IDIAZABAL I. & OCIO B. 1989),Estandarización y escolarización de la lengua, procesos paralelos e interdependientes. El caso del euskara. en M. SIGUAN (Coord.) Lengua del alumno, Lengua de la escuela ,  Barcelona: ICE. U. de Barcelona, 197-210.

IDIAZABAL I. (1988) Euskarazko egitura iragangaitzen ulermena: Psicolinguistikako lan bat. Actas II Congreso Mundial Vasco, Congreso de Euskara Tomo III, Vitoria-Gasteiz, 333-356. ISBN: 84.7542.587.9   

IDIAZABAL I. & OCIO B. (1988) Lengua y norma en Euskara. Actas II Congreso Mundial Vasco, Congreso de Euskara Tomo II, Vitoria-Gasteiz, 211-220. ISBN: 84.7542.587.9

IDIAZABAL I. (1987) Psicolinguistika lanak eta euskara. En P. Salaburu(Ed.) Euskal morfosintaxia eta morfologia. Eztabaida gaiak, Bilbao,  UPV-EHU, pp. 175-202.  

IDIAZABAL I. (1986a),  Hizkuntz Plangintza: Irakaskuntza. En K. ROTAETXE (Dir.) Hizkuntza eta Gizartea Euskadin, Bilbao, UPV-EHU,  pp. 57-59.  

IDIAZABAL I. (1986b), La educación bilingüe desde el ámbito escolar. En AA. VV. Plurilingüismo y evolución cultural, Bilbao, R. S. A. P., pp.193-210.   

IDIAZABAL I. 1986c) Eskola eta euskara. En J.I. Ruiz de O. & J.A. Ozamiz (Eds.) Hizkuntz minorizatuen Soziologia. Sociología de las lenguas minorizadas, Bilbao, Ttarttalo, pp. 167-182  

BRONCKART J.P. & IDIAZABAL I. (1986) Las estrategias de comprensión de los enunciados transitivos en vasco. En M. SIGUAN (Coor.) Estudios de Psicolingüística,
Madrid, Pirámide, 165-194.   

IDIAZABAL I. (1986d) La euskaldunización desde la escuela. Eskola, 11, pp. 31-37. 

IDIAZABAL I. (1986e),  Prologo a la publicación: E.I.F.E. La enseñanza del euskara: influencia de factores. Vitoria-Gasteiz, Gobierno Vasco, 1986. 

IDIAZABAL I. (1986f), Prólogo al manual : Kalakari I: Irakaslearen liburua. Euskara. Erdiko Zikloa. San Sebastián, Erein.

IDIAZABAL I. (1984) Conciencia bilingüe del niño bilingüe, en M. SIGUAN (Coor.) Adquisición precoz de una segunda lengua, Barcelona:U. de Barcelona, 1984,53-63.

AGIRRE J.M., EGUSKIZA I., IDIAZABAL I. & LARRINGAN L.M. (1984)  Euskararen irakaskuntza Bizkaian. Arazoak eta zenbait proposamen. Bilbao, Desclée de Brouwer.  

IDIAZABAL I. :(1982), "Psikolinguistika"  y otros términos. En Hizkuntzalaritza Hiztegia I , San Sebastián, UZEI, pp. 355-368, 282-283-284, 312-314, 347-348-349-350.

BRONCKART J.P. & IDIAZABAL I. (1982) La compréhension des énoncés transitives en Basque. Journal de Psychologie Normal et Pathologique, 79,º año, Nº 4, pp.357-388.ISSN: 0021 7956

IDIAZABAL I. (1981) Hizkuntzaren Psikopedagogia. En Euskal Linguistika eta Literatura. Bide berriak. Bilbao,  Deustuko Unibertsitatea pp. 195-214 

IDIAZABAL I. & SALO N. (1978) Análisis  comparativo de oraciones subordinadas producidas en lengua materna y en lengua francesa por dos grupos de niños de origen español. Jornadas de Bilingüismo, ICE, Universidad de Valencia,  pp.117-126.

IDIAZABAL I. (1978)Reseña: Dos libros de psicolingüística: M. RICHELLE: La adquisición del lenguaje, Barcelona, 1975 y S. GILI GAYA : Estudios del lenguaje infantil, Barcelona,1974. Mundaiz,10, pp.43-46 

IDIAZABAL I. (1977) Prólogo y traducción de R. DeVries & C. Kamii (1974) Piaget for early education. La teoría de Piaget y la educación preescolar, San Sebastian: Artezi.