hezkidetza

Hezkidetza

Genero hezkuntza zeharka lantzen da Ikastegiak eskaintzen dituen graduetan (Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza eta Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientziak), modulu lanen bitartez eta enborretako ikasgaietan txertatuta dauden formakuntza eta sentsibilizazio-jardueren bitartez.

Moduluetan Genero Ikuspuntua Txertatzea

Honako estekan, Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntzako Graduetako moduluetan genero ikuspuntua txertatzeko garatu diren ekintzak ikusgai daude.

Generoaren inguruan egindako jarduerak K1 Moduluaren III. Jardunaldi Pedagogikoetan:
  • "Hezkidetza. Gure haurrak berdintasunean hezteko oinarrizko gogoeta", Ainize Sarrionandia Peña, Psikologian doktorea, Psikologia Fakultateko irakaslea (UPV/EHU)
  • "Neskak eta mutilak. Aniztasunean hezitzen", Ana Ramírez de Ocáriz Sorolla, soziologo eta sexologoa EMAIZE zentroan
  • "Genero identitatea", Ana Luisa López Vélez, José Antonio Ibarrola Agirre eta Oihane Fernández Lasarte, Didaktika eta Eskola Antolakuntza Saileko irakasleak Hezkuntza eta Kirol Fakultatean
  • "Genero eta gizartea", Beatriz Otero Gutiérrez, Andere Ormazábal Gastón y Eider Alcorta Elorza, Soziologia eta Gizarte Lan Saileko irakasleak Hezkuntza eta Kirol Fakultatean
  • "Hizkera sexista", Edu Zelaieta Anta, Manu Padilla Moyano e Iñaki Martínez Salazar, Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saileko irakasleak Hezkuntza eta Kirol Fakultatean
  • "Sexismoa eta ipuinak", Estíbaliz Ramos Díaz e Irune Corres Medrano, Hezkuntzaren eta Bilakaeraren Psikologia Saileko irakasleak Hezkuntza eta Kirol Fakultatean
  • "Haur transexualitatea", Iratxe Antonio Agirre, Hezkuntzaren eta Bilakaeraren Psikologia Saileko irakaslea Hezkuntza eta Kirol Fakultatean
     

Graduetan Genero Ikuspuntua Txertatzeko Garatutako Ekintzak

Honako estekan, Haur eta Lehen Hezkuntzako hainbat kurtsoetan garatu diren mintegiak, lantegiak, jardunaldiak eta hitzaldiak ikusgai daude. Jarduera hauen bitartez ikasleak ohartarazi ditugu hezkuntzan genero ikuspegia txertatzeko beharraz.


Hurrengo taulan, generoaren ikuspegia txertatzeko, 2015/2016 ikasturtean Fakultatean egin ziren ekimenak jaso dira:
 

EKINTZA

DATA
GRADUA

HIZLARIA MOTA
Gizonen Sexismoa. Berdintasunerako bidea. Esperiantziatik egindako gogetak 2016/03/11
2016/03/18
JFK
Edu Portilla Najera Lantegia
Beldur Barik 2015/10/5
2015/10/7
LH/ HH
Alixe Garcia Hitzaldia
Jendeaurrean Hizlari. Generoa 2015/09/17
LH/HH
Esti Redondo Hitzaldia
Maitasun Erromantikoa 2015/11/12
LH/HH
Ainara Santamaria Hitzaldia
Rol Sexistak Telebistan 2015/11/26
LH/HH
Susana Manzanedo Hitzaldia
Ipuin Ez Sexistak 2016/04/21
HH
Mireia Delgado Hitzaldia
Jolas Ez Sexistak

2016/04/21
LH

Ainara Artetxe Lantegia
Encantadas 2016/05/05
LH/HH
Virginia Imaz Antzerkia
Oholtza gainean enpoderatu zen emakumea 2016/04/15
LH/HH
Alaia Martin Hitzaldia
TFG eta Generoa 2015/10/08
LH/HH
Mila Amurrio Hitzaldia
Formakuntza Mugarik Gabe 2015/10/5
2015/11/8
LH/HH
Mugarik Gabe Klaseak
Generoa eta Kulturaniztasuna 2015/10/23
LH/HH
Amelia Barquín Lantegia

 

Gasteizko Udaleko Berdintasunerako Zerbitzuarekin koordinatutako genero formakuntza 2016/2017 ikasturterako

2014 urtean hasita,  Gasteizko Udalak kudeatzen duten Emakumeon Jabekuntzarako eta Berdintasunerako Eskolaren jardueren programan jasotako ikastaro eta lantegiak eskaini izan zaizkie gure ikasleei.  Esteka honetan, 2016/2017 ikasturterako programazioaz gain, aurreko ikasturteetako programazioak eta informazio gehigarria aurki daitezke.

Genero ikuspegia txertatua duten Tesiak, Ikerketa Proiektuak, Artikuluak eta Gradu Amaierako Lanak

Tesiak
  • Álvarez Uria, Amaia: Genero eta nazio identitateak Katalina Eleizegiren antzezlanetan (2011)
  • Aristizábal Llorente, Pilar: Emakume eta gizonen berdintasuna irakasleen formazioan. Gasteizko Irakasle Eskolaren kasua (2011)
  • Fontecha Miranda, Matilde. Intervención didáctica desde la perspectiva de género en la formación inicial de un grupo de docentes de educación física (2006).
  • Lasarte Leonet, Gema: Pertsonaia protagonista femeninoen ezaugarriak eta bilakaera Euskal narrativa garaikidea (2011)
Proiektuak
  • Las necesidades y valores de las niñas en la competición del deporte escolar. Proyecto subvencionado por Emakunde. 2006.
  • PISAM. 2009. Memoria del proyecto
  • Diagnóstico de la coeducación en los centros escolares de Vitoria-Gasteiz (0-18 años).Proyecto subvencionado por el departamento de educación de Vitoria-Gasteiz. 2014.
Artikuluak
  • Vizcarra, M.T., Nuño T., Lasarte, G., Aristizabal, P., y Alvarez, A. 2015. La perspectiva de género en los títulos de Grado en la Escuela Universitaria de Magisterio de Vitoria-Gasteiz. REDU: 13 297-318
Gradu Amaierako Lanak
  • Trebetasun sozialak Gorputz Hezkuntza genero perspektibatik. Janire Moreno. 2014
  • Gorputz Hezkuntzan genero estereotipoengaineko behaketa LHko 3. Zikloan. Leire Razkin. 2014.

Martxoaren 8ko ekitaldiak

Informazio gehigarria