Ikasleen Eskubideen Dekalogoa Hezkuntza Teknologiaren Aurrean

Brad Flickinger (@bradflickinger) teknologia irakaslea da Lehen Hezkuntzako Bethke Elementary School Timnath-en (Colorado, AEB) eta hezkuntza teknologia arloko idazlea. School Technology gunearen sortzailea (www.SchoolTechnology.org) eskolen IKT garapenaren inguruan aholkularitza eta orientazioa emateko.

Geeky, Flickr CC by Bruno Padilha

Brad Flickingerrek dekalogoa proposatu du eskoletan IKTak erabiltzean ikaslearen ikuspegia kontuan izan dadin. Ikusiko duzuen bezala, zer pentsatua ematen du, baita zer eztabaidatua ere!

Euskarara itzuli dut, nahi duenak erabil dezan.

Jatorrizko artikulua: www.guide2digitallearning.com
Gaztelaniako itzulpena: escuela20.com

Ikasleen Eskubideen Dekalogoa Hezkuntza Teknologiaren Aurrean

1. Eskubidea dut ikasgelan neure teknologia erabiltzeko: ez naute derrigortu behar nire ohiko gailuak etxean uztera ikasgelako teknologia zaharkitua erabiltzeko.

2. Eskubidea dut eskolako, ikastetxeko eta, jakina, unibertsitateko Wifi sarera konektatzeko; utzi banda-zabalerari, segurtasunari… errudunesteari. McDonalds-en WiFia lortzerik badut, uste dut gai izan beharko nukeela eskolan konektatzeko.

3. Eskubidea dut gai bati buruz dudan ulermena erakusteko gailu, tresna edo baliabide digitalak erabiltzeko, nahiz eta irakasleak ez ulertu bere erabilera. Berak ez badu entzun zer den Prezi edo Gloster, horrek ez du garrantzirik; nik berdin izan beharko nuke tresna hauek erabiltzeko eskubidea, ikasi dudala eta azaldu didana ulertu dudala erakusteko.

4. Wikipedia aipatzeko eskubidea dut eskatzen dizkidazun ikerketen webgrafian. Informazio okerrez betea dagoela uste baduzu ere, horrek ez du esan nahi hala denik, berez. Gainera, denok erabiltzen dugu: zuk ere bai. Ni nahikoa argia naiz fidagarria iruditzen zaidana egiaztatzeko eta gauza “susmagarriak” kontrastatzeko.

5. Eskubidea dut sare sozialetara sartzeko eskolan. Eskola da denbora luzea ematen dugun lekua eta komunikatu behar dugu. Hezkuntza guneek eta irakasleok komunikabide hauek eskaintzen dituzten aukerak baliatu behar dituzue: Facebook, Twitter…

6. Eskubidea dut nire irakasleak teknologia berriak ikasgelan erabiltzeko formatuak izan daitezen, nola eta noiz erabili. Irakasleek ulertu behar dute haiek direla lagundu behar didatenak nire online eta offline bizitzen arteko oreka bilatzen.

7. Eskubidea dut irakasleek exigi diezadaten trebetasun digitalak, oinarrizko gaitasunak, pentsamendu kritikoa… izan dezadan… Inoiz lanpostu bat beharko dut!

8. Telnologia erabiltzeko eskubidea dut. Maite dut teknologia erabiliz lortzen dudan berehalako feedbacka eta gustatzen zait bat-bateko informazioa

9. Eskubidea dut teknologiaren aurrean babesturik egoteko: ez dut jazarria edo gogaitua izan nahi, ez dut zertan topatu ikusi nahi ez nituzkeen edukiak. Mesedez, lagunduidazu teknologia modu arduratsu eta seguruan erabiltzen, eguneratu gai honen inguruko zure jakintzak eta hezi zeure burua neure erabakiak hartzeko gai izan nadin.

10. Eskubidea dut irakats-ofizioa ezagutzen duten irakasleek hezia izateko, lana pasioz eta nik hobeto ikasteko baliabide teknologikoak erabiliz irakasten dutenak (ez teknologiak adabaki gisa erabiliz)… Etengabeko formazioaren gidaritza hartzen dutenak eta ezagutu edo asmatu dituzten berrikuntzak aplikatzen dituztenak, guri, ikasleoi laguntza eskatzeko beldurrik gabe, behar izanez gero.

Nintendo glow – Flickr CC by Martin Thomas

Iruzkin bat honentzako: Ikasleen Eskubideen Dekalogoa Hezkuntza Teknologiaren Aurrean