HOME

ELEBILAB - Bilingualism Laboratory

Image

In ELEBILAB we study language and plurilingualism both at school and at home from from different points of view (social and psychological, children and adults, discourse and grammar).

We analyse oral and written productions collected in various contexts and at different stages of  acquisition and learning processes of bi/plurilingual subjects.

Our research group pays particular attention to the Basque language and the languages that are in contact with it, as well as to different types of bilingualism or multilingualism.

Events

Presentation

Argitaratu berri da " Hotsetik Hitzera"

When and where

06/06/2022

Image

Description

HOTSETIK HITZERA

Umearen lehenengo begiratuak eta irrifarreak, estreineko pausoak, aurreneko hitzak… mirari txiki horiek noiz gertatuko zain egoten dira gurasoak, haurraren garapenaren mugarri gogoangarri diren horien lekuko izateko irrikitan.

          Nola / noiz gertatzen da hotsak bakarrik egiten
          zekien jaioberria hiztun bihurtze hori?

Liburu hau haurrek, euskaldunek bereziki, hizkuntza-ezagutza nola garatzen duten azaltzeko saiakera bat da, hizkuntzalaritzaren ikuspegitik idatzitakoa. Alde batetik, hizkuntza zer den eta nola garatzen den azaltzen da, beti ere kontuan izanda hizkuntzak hostunak zein hotsik gabekoak izan daitezkeela, eta hizkuntza-gaitasuna garatzeko baldintzak desberdinak direla zentzumen- edo adimen-urritasuna duten haurrentzat. Bestetik, Euskal Herriko egungo gizartean pil-pilean dauden euskararen, elebitasunaren eta eleaniztasunaren inguruko galderak ere mahai-gaineratzen dira. Adibidez,

          Noiz hasten dira haurrak hizkuntza ikasten?
          Noiz bukatzen dute: bost urterekin? hamarrekin?
          Haur guztiek berdin ikasten al dute hizkuntza? Euskara ere bai?
          Bi urteko gelan haur batzuk hizti hutsak dira.
          Beste batzuk berriz ez. Zer ote da normalena?
          Kaltegarria al da bi hizkuntza txikitan ikastea?

Irakurleak galdera hauei eta beste askori erantzuteko baliagarriak diren hainbat ikerketa esanguratsuren emaitzak aurkituko ditu liburuan zehar.


Unesco Katedra

ISD-International

Asociación para el Estudio de la Adquisición del Lenguaje

CIISE