Contenido de XSL

Educación Física y su Didáctica

Centro
Facultad de Educación y Deporte
Titulación
Grado en Educación Primaria (Trilingüe)
Curso académico
2019/20
Curso
3
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral2436
P. de Aula2436
P. de Campo1218

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

Ikasgaiaren helburu orokorrak:

• Gorputz Hezkuntzan parte hartzen duten eremuen bitartez (kognitiboa, emozionala, harremanetakoa eta motorra) garapen pertsonala eta profesionala bultzatzea.

• Adierazpeneko gaitasunak eta mugimen-gaitasunak garatzeko proposamen didaktikoak diseinatzea.

• Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzaren ikasleei begira zenbait saio diseinatzea, praktikan jartzea eta ebaluatzea

Garatuko diran konpetentziak honako hauek dira:

.-.

Gaitasunak Helburu zehatzak

E*. Gorputz Hezkuntzako ikaskuntzak bereganatzeko eta garatzeko oinarriak izatea. Gorputz Hezkuntzaren barruan izaten diren korronte soziokulturalak zehaztea.

Gelako praktikak hezkuntza-ikuspuntu ezberdinekin lotzea.

E. Lehen Hezkuntzako Gorputz-hezkuntzaren eskola-curriculuma garatzea. Curriculumaren zatiak elkarri erlazionatzen jakitea.

E. Kirol-jardueretan zenbait baliabide eskuratzea bizitza osoan zehar parte-hartzea sustatzeko eskola barruan eta kanpoan, beti ere jarrera kritikoa tarteko. Ongizatea, adierazpena eta naturarekiko erlazioa bultzatzen duten gorputz-jarduerak ere bizitzea.

E. Baliabide didaktiko egokien bitartez, Gorputz-hezkuntzaren curriculumaren edukiak garatzea eta ebaluatzea. Legeak agintzen duen curriculum-planteamendutik proposamen didaktikoak garatzea.

T**. Gelako praktikaz hausnartzea irakaskuntza hobetzeko eta berritzeko.

Gorputz Hezkuntzako praktikak analizatzea eta sendo oinarritutako hobekuntzak proposatzea.



* Ikasgai bakoitzaren berezko gaitasunak.

** Zeharkako gaitasunak

TemarioAlternar navegación

1. GAIA.- Gorputz Hezkuntzaren oinarriak. Gorputza eta giza-motrizitatea dira hezteko atalik esanguratsuenak. Horretarako, ekintza motorreko gaitasunak garatzea eta gorputzeko kultura bereganatzea beharrezkoa da.

2. GAIA.- Gorputz Hezkuntzako diseinu curricularra Lehen Hezkuntzan.

3. GAIA.- Mugitzeko gaitasunak eta oinarrizko trebetasunak. Norberaren ezagutza eta kontrola–, hautemate- eta mugimen-ahalmenak eta mugimen trebetasunak garatzeko aukera ematen duten edukiak sartu dira. Lehenengoak norberaren gorputza ezagutzea du helburu nagusi, hori funtsezkoa baita norberaren gorputzaren irudia garatzeko edota, gero, ikaskuntza motorrak lortzeko; bigarrenak, berriz, norberaren gorputzaren kontrola lortu nahi du, ikasleari eraginkortasunez mugitzeko aukera emango dioten edukiak barne.

4. GAIA.- Gorputz-adierazpena eta komunikazioa. Lehen Hezkuntzako ikasleek gorputzaz emozioak adierazteko eta komunikatzeko edukiak garatzen dira.

5. GAIA.- Jarduera fisikoak eta osasuna Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzan. Edozein ekintza motore osasuntsua izateko ezinbesteko diren ezagutzak beharrezkoak dira. Gainera, haurrek bizitzan zehar jarduera fisikoa egiteko ohitura hartzeko edukiak ere jorratzen dira, horiek ongizate-iturri baitira.

6. GAIA.- Jolasa eta jokoa Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzan. Giza mugimenaren kultura-adierazpenak dira.

MetodologíaAlternar navegación

Irakaslearen azalpenak ikaslearen banakako eta taldeko lanekin bat dator. Honek eskatzen du ikasleengan parte-hartze aktiboa, lankidetza eta ikaskuntza-bilakaeran, erantzukizuna.

Bai gelako saioetan bai praktikakoetan ikasgaiaren berezko edukiak bizitzea, ulertzea eta barneratzea.

3.1.-Presentziala, talde osoan:

• Edukien aurkezpena, analisia eta eztabaida.

• Zenbait testuen irakurketa kritikoa.

• Sekuentzia didaktikoen diseinua.

• Praktiken analisi kritikoa gertaeren behaketan oinarrituta.

• Etengabeko ebaluazioa.

3.2.-Presentziala, talde txikian

• Praktika motorrak bizitzea.

• Saio praktikoetako proposamen didaktikoen behaketa eta informazioaren erregistroa.

• Eztabaida-taldeak.

• Etengabeko ebaluazioa.

3.3.-Ez presentziala:

• Bibliografia eta beste zenbait materialen bilketa.

• Testuen irakurketa kritikoa.

• Banakako eta taldeko lanak.

• Ikasketa.

3.4.-Harrera-orduak: zalantzak argitzea.



Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

Ebaluazio jarraiari heltzen diotenak:

Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.

Praktikak bertaratzea: tarteko lanak eta taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoa: %20a.

Taldeka (binaka-hirunaka) defendatutako saio praktikoaren lan teoriko-praktikoa: %20a.

Lan modularra: %20a.

Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.

Ebaluazio jarraiari uko egingo diotenak:

- Azterketa teoriko-praktikoa: %40a.

- Lan teoriko-praktikoa: %40a (banaka). Paperean, lan idatzia; eta grabazioa, (DVD-n). Azterketa egunean aurkeztu behar da. Gaia irakaslearekin adostu behar da.

- Lan modularra: %20a. Azterketa teorikoa.

Ohar garrantzitsua: moduluko lana, azterketa eta taldeko lana banan-banan gainditu behar dira nahitaez. Bestela, ez da ikasgaia gainditzen. Zati guztiak giltzak dira.





Beste hainbat ohar:

Nota guztiak ikasturtearen azken deialdira arte gordeko dira.

Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin eta gainontzeko lanak ez aurkeztearekin.

Ikasleak ahalko dio uko egin irakasgaiaren irakasleriak proposatzen duen ebaluazio-deialdiari, baldin eta horrela jakinarazten badio idatziz irakasgaiaren irakasle arduradunari irakasgaia irakasten hasi eta 9 aste baliodun igaro baino lehenago.

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzaren materialak erabiliko dira.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

236/2015 DEKRETUA, urriak, 16. Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma. 2016ko urtarrilaren 15a, ostirala.

Askoren artean (2003). Gorputz Hezkuntzaren oinarriak Lehen Hezkuntzarako. Bilbo: EHU.

Parlebas, P. (2016). Heziketa Fisiko moderno baterako ikuspuntuak. Bilbo: EHU.

Bibliografía de profundización

Askoren artean (2015). La revolución de la EF desde la Neurociencia. Bartzelona: INDE.
Bantulá, J, Mora, J. (2002). Juegos Multiculturales. 225 juegos tradicionales para un mundo global. Bartzelona: Paidotribo.
Bertherat, T, Bernstein, C. (2000). Correo del cuerpo. Nuevas vías de la antigimnasia. Bartzelona: Paidos.
Blázquez, D. eta SEBASTIANI, E. Mª (edit.) (2010). Enseñar por competencias en educación física hoy. Bartzelona: INDE.
Bores, N. (2005). La lección de Educación Física en el Tratamiento Pedagógico de lo Corporal. Bartzelona: INDE.
Carranza, M. y Mora, J.M. (2003). Educación Física y valores: educando en un mundo complejo. Bartzelona: Grao.
Colectivo La Peonza. (2010). Juegos y actividades para la incorporación de valores en la Educación Física. Madril: Catarata.
Parlebas, P. (2001). Léxico de praxiología motriz. Bartzelona: Paidotribo.
Pellicer, I. (2011). Educación física emocional: programa de salud emocional para el alumnado y orientaciones para el profesorado. Bartzelona: INDE.

Revistas

Apunts
Cultura, ciencia y deporte
Hik hasi
Jakingarriak, 62. zk.
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación.
Physique et sport.
REVUE.Education Physique et sport.
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte
Tándem

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • INFANTE BORINAGA, GUILLERMO
  • LOPEZ DE SOSOAGA LOPEZ DE ROBLES, ALFREDO
  • MARTINEZ ABAJO, JUDIT

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
4-14

13:00-14:00

15-17

13:00-14:00

18-18

13:00-14:00

26-28

13:00-14:00

29-33

13:00-14:00

Profesorado

Examen

  • Junio : 02-06-2020 09:00
  • Junio : 30-06-2020 09:00

Aula(s) impartición

  • SEMINARIO 4M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • SEMINARIO 4M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • SEMINARIO 4M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • SEMINARIO 4M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • SEMINARIO 4M - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
4-14

08:30-10:00

15-17

08:30-10:00

26-28

08:30-10:00

Profesorado

Examen

  • Junio : 02-06-2020 09:00
  • Junio : 30-06-2020 09:00

31 P. de Campo-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
29-33

13:30-15:00

08:30-10:00

Profesorado

Examen

  • Junio : 02-06-2020 09:00
  • Junio : 30-06-2020 09:00

Aula(s) impartición

  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • GIMNASIO - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION