Contenido de XSL

Salud y Actividad Física

Centro
Facultad de Educación y Deporte
Titulación
Grado en Educación Primaria
Curso académico
2019/20
Curso
4
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral4060
P. de Campo2030

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

1-Jarduera fisikoa eta osasunarekin erlazioa duten kontzeptuak ezagutzea eta modu egokian erabiltzea.

2-Gorputzaren oinarrizko fundamentu anatomiko eta fisiologikoak ezagutzea, hala nola, ariketa fisikoarekiko ematen den gorputzaren egokitzapen fisikoa eta bere erlazioa osasuna, higiene eta elikadurarekin.

3-Jarduera fisiko erregularraren onurak eta inaktibitate fisikoaren kalteak gure osasunean duten eragina ulertzea, eta jarrera hauek gizartean eragin dezaketen inpaktuaz hausnartzea. Aldi berean, jarduera fisikoa modu egokian egiteko eta posturaren garrantziaz ohartzea.

4-Curriculumaren arabera, jarduera fisikoa eta osasuna multzoaren edukiak modu praktikoan ikasgelan aplikatzen jakitea.

5-Eskola orduetan eta eskolaz kanpo ekintzetan, jarduera fisikoa eta osasunarekin harremana duten ekintzen antolaketan sakontzea, eskola espazio aktibo eta osasuntsu bat bezela sustatuz.

TemarioAlternar navegación

1. Gaia: Jarduera Fisikoa eta Osasunaren kontzeptu orokorrak. Jarduera fisikoa, ariketa fisikoa, kirola eta osasuna kontzeptuak.

2. Gaia: Lokomozio aparatuaren ezaugarri anatomiko eta funtzionalak. Egokitze fisikoaren teoria orokorra. Oinarrizko gaitasun fisikoak. Esfortzua eta indarberritze kontzeptuak. Higiene ohiturak. Beroketa eta barealdiaren garrantzia. Elikadura osasuntsu eta orekatu baten oinarriak.

3. Gaia: Jarduera fisikoaren onurak fisiko, psikologiko eta sozialak. Inaktibitatearen eragina. Jarduera fisikoaren gomendio orokorrak. Jarduera fisikoaren arriskuak. Higiene posturalaren garrantzia.

4. Gaia: Ohitura osasuntsuen sustapena eskolan. Eskolaren papera bizitza-estilo aktiboaren sustapenean. Gorputz Hezkuntza eta osasuna Lehen Hezkuntzako Curriculumean.



MetodologíaAlternar navegación

Ikasgai honetako gaitasun emaitzak lortzeko metodologia parte-hartzailea erabiliko da. Saio magistralak noizbeinka erabili daitezkeen arren, batez ere ikaslearen parte-hartze aktiboa eskatuko da ikasgelan, kasu praktiko, proiektu, debate edo aurkezpenen bidez. Beraz, ikasleak bere ikaskuntza prozesua beregain hartzea espero da, banakako eta taldeko jarduerak aurrera eramateko beharrezko autonomia eta elkarlanerako jarrera erakutsiz. Landa-praktiketan, ikasleak izango dira protagonistak, saioen diseinuan eta balorazioan parte hartuko dutelarik.

Ikasturtea 15 astetan banatua dago, aste bakoitzean bi saio teoriko (bi ordu eta erdiko iraupena totalean) eta saio praktiko bat dagoelarik (ordu eta erdikoa), totalean 60 ordu. Beste 90 ordu ikasleek ikasgaiari modu ez-presentzialean dedikatu beharreko orduei dagokie, totalean ikasgaiari dagozkion 6 kreditu ECTS lortzeko beharrezkoak diren 150 orduak batuz.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian jasotakoaren arabera, uko egitea honako era honetan

egin daiteke:

1.Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza

aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio

irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

2.Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du

automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

-Devís, J., Peiró C. (1993). La Actividad Física y la Promoción de la Salud en niños/as y Jóvenes: La Escuela y la
Educación Física. Revista de Psicología del Deporte, 4, pp. 71-86.
-Márquez Rosa, S., Garatachea Vallejo, N. (2009). Actividad Física y Salud. Funiber.
-Márquez, R., Rodríguez, J. eta De Abajo, S. (2006). Sedentarismo y salud: efectos beneficiosos de la actividad física.
Apunts, Educación Física y Deportes, 83, pp. 12-24.
-Rodríguez-Henández, A., De La Cruz-Sánchez, E., Feu, S., eta Martínez-Santos, R. (2011). Sedentarismo, obesidad y
salud mental en la población española de 4 a 15 años de edad. Revista Española de Salud Pública, 85(4), pp. 373-382.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

-Blázquez Sánchez, Domingo (2004). El Calentamiento. Barcelona: INDE

-Devís, J. (2000). Actividad física, deporte y salud. Barcelona: INDE.

-Gorputz Hezkuntzaren Oinarriak Lehen Hezkuntzarako. I. Liburukia (2003). Zarautz: Euskal Heriko Unibertsitateko

Argitalpen Zerbitzua.

-López-Miñarro, P.A. (2000). Ejercicios desaconsejados en la actividad física. Detección y alternativas. Barcelona: Inde.

-Marquez Rosa, S., Garatachea Vallejo, N. (2009). Actividad Física y Salud. Funiber.

-Mazón Cobo, V. (2010). Programación de la Educación Física Basada en Competencias. Primaria. Barcelona: INDE.

-Morán Esquerdo, O. (2009). Enciclopedia de ejercicios de Estiramientos. Madrid: Pila Teleña.

Bibliografía de profundización

-Bouchard, C., Blair, S. & Haskell, W.L. (2012). Physical Activity and Health. Champaign: Human Kinetics.
-Hardman, A.E., Stensel, D.J. (2009). Physical Activity and Health. New York: Routhledge.

Revistas

Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte.
http://cdeporte.rediris.es/revista/revista.html
Tandem http://tandem.grao.com/
Apunts http://www.revista-apunts.com/
Retos http://www.retos.org/

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • IBAÑEZ LASURTEGUI, IRANTZU
  • VIZCARRA MORALES, MARIA TERESA
  • ZUAZAGOITIA REY-BALTAR, ANA

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

08:30-11:00

19-25

08:30-11:00

Profesorado

Examen

  • Marzo : 18-03-2020 15:00
  • Mayo : 27-05-2020 11:30

Aula(s) impartición

  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION

31 P. de Campo-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

10:00-11:30

19-25

10:00-11:30

Profesorado

Examen

  • Marzo : 18-03-2020 15:00
  • Mayo : 27-05-2020 11:30

31 P. de Campo-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

08:30-10:00

19-25

08:30-10:00

Profesorado

Examen

  • Marzo : 18-03-2020 15:00
  • Mayo : 27-05-2020 11:30

32 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

08:30-11:00

8-8

08:30-11:00

19-25

08:30-11:00

Profesorado

Examen

  • Marzo : 18-03-2020 15:00
  • Mayo : 27-05-2020 11:30

Aula(s) impartición

  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION
  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION

32 P. de Campo-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-7

11:30-13:00

19-25

11:30-13:00

Profesorado

Examen

  • Marzo : 18-03-2020 15:00
  • Mayo : 27-05-2020 11:30