Contenido de XSL
Ritmo, Movimiento y Danza
- Centro
- Facultad de Educación de Bilbao
- Titulación
- Grado en Educación Infantil (Euskera)
- Curso académico
- 2019/20
- Curso
- 4
- Nº Créditos
- 6
- Idiomas
- Euskera
DocenciaAlternar navegación
Tipo de docencia | Horas de docencia presencial | Horas de actividad no presencial del alumno/a |
---|---|---|
Magistral | 24 | 36 |
Seminario | 5 | 7.5 |
P. de Aula | 31 | 46.5 |
P. Ordenador | 0 | 0 |
Guía docenteAlternar navegación
ObjetivosAlternar navegación
KONPETENTZIAK
Gorputz baliabideen bidez erritmoa eta musika lantzeko gai izatea.
Musika hezkuntzan gorputz kontzientziak duen garrantziaz jabetzea eta jarduera ezberdinetan erabiltzeko gai izatea.
Musika hezitzaile bezala mugimendu eta espazio baliabideak ezagutu eta erabiltzen ikastea.
Dantza eskolan bultzatzearen garrantziaz jabetu eta horretarako baliabideak eskuratzea.
IKASKUNTZA EMAITZAK
Oinarrizko eskema erritmikoak interpretatzea.
Musika jardueretan mugimendua integratzea.
Musika entzuterakoan modu askean mugitzea.
Oinarrizko dantza errepertorioa ezagutzea.
Mugimendu ariketetan ikasle talde bat modu egokian kudeatzea.
TemarioAlternar navegación
1. MUSIKAREN BIZIPENA GORPUTZ ESPERIENTZIATIK ABIATUZ
Gorputz esperientzian oinarritutako musikaren bizipena eta ezagutza landu eta aztertzen da. Musika hezkuntzan oinarrizko baliabide honek suposatzen dituen eragin eta ekarpenen inguruko hausnarketak burutzen dira.
2. ADIERAZPEN ETA SORMENAREN GARAPENA
Gorputz adierazpena musika adierazpenaren manera eta baliabide gisa lantzen da. Inprobisaketak eta talde sormena bultzatzen dira.
3. ADIERAZPEN ERRITMIKOA ETA BERE DIDAKTIKA
Gaitasun erritmikoen garapena sustatzeko oinarri eta baliabide ezberdinen ezagutzak eskuratzen dira, praktikatik habiatuz.
4. DANTZA ESKOLAN.
Dantzak eskola komunitatearen dinamizaio eta integraziorako eta musika hezkuntzari eskaintzen dizkion aukerak ezagutzen dira. Dantza errepertorioa ikasi eta eskolan lantzeko baliabide didaktikoak eskuratzen dira.
5. TALDE JARDUERAK ETA DINAMIZAZIOA GORPUTZ ETA ESPAZIO BALIABIDEEN IKUSPUNTUTIK
Gorputz eta espazio ikuspuntuak kontutan hartzearen garrantzia musika adierazpen jarduerak modu egokian dinamizatzeko. Horretarako esperientzia zuzenetik abiatuz, taldeak dinamizatzeko baliabideak jorratzen dira.
MetodologíaAlternar navegación
Esperientziatik abiatuz edukiak modu progresiboan kurtsoan zehar lantzen dira. Irakurketa eta hausnarketak ere irakasgaiaren ibilbidearen parte izango dira barneratze prozesuan. Lan talde finkoak ikasturte osorako eratzen dira prozesua aurrera eraman eta aurkeztu beharreko lan gehienak egiteko. Asistentzia eta parte hartze aktiboa ezin bestekoak dira.
Sistemas de evaluaciónAlternar navegación
Ebaluaketa jarraia izango da normalki klasera joan eta epe barruan eskatutako lanak aurkezten dituen ikaslegoarentzat. Lortutako ezagutza eta trebetasun ezberdinak ebaluatuko dira. Azken kalifikazioa jartzeko kontutan hartuko dira: Kurtsoan zehar egindako eboluzioa eta eskuratutako baliabideak % 10, Klaseko aurkezpenak % 10, sormen proiektua %20, aurkeztutako memoria %20, erritmo azterketa praktikoa %20, dantza azterketa praktikoa %20.
Aparteko egoerak:
Klase gehienetara joan ez den ikaslegoak azterketa teoriko-praktiko bat egin beharko du ikasturtean zehar klasean landutako edukien inguruan.
Ikasleek, klaseetara joan zein joan ez, etengabeko ebaluazioari (edo mistoari) uko egiteko aukera izango dute. Horretarako, irakasgaiaren irakasle arduradunari idatziz jakin arazi beharko diote ikasturtea hasten den mometutik 9 astetako epe barruan.
Materiales de uso obligatorioAlternar navegación
EGELA PLATAFORMAN ESKEGITAKO MATERIALAK: irakasgaiaren antolaketa, lan ezberdinak egiteko irizpideak, irakurketak, …
IKUS ENTZUNEZKO BALIABIDEAK
BibliografíaAlternar navegación
Bibliografía básica
BACHMANN, M. L. (1998) La rítmica Jaques-Dalcroze. Una educación por la música y para la música. Madrid: Pirámide
WIGMAN, M. (2002) El lenguaje de la danza Barcelona: Ediciones del aguazul
BLASER, A. / FROSETH, J.O/ WEIKART, P. (2001): Música y Movimiento. Actividades rítmicas en el aula. Barcelona: Graó
GARCIA RUSO, H. M. (1997): La danza en la escuela. Sevilla: dip. Foral de Sevilla
Bibliografía de profundización
FUENTES, S. (2008) Pedagogía de la Danza. Bilbao: Asociación cultural danza Getxo
PALACIOS, P. (1985) Cuerpo, sonido, música y otros lenguajes. Bilbao: Cuadernos de ADARRA
SACHS, CURT (1942): Historia Universal de la Danza. Buenos Aires: Centurión
ZAMORA, A. (1999) Danzas del mundo. Madrid: CCS
Revistas
Eufonía: Didáctica de la música. Barcelona: Graó
Música y Educación. Madrid: Musicalis S.A.
Música, Arte y Proceso. Salamanca: Amarús Ediciones
GruposAlternar navegación
31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
11-15 | 11:00-12:30 |
Profesorado
31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
5-5 | 13:00-15:30 | ||||
11-11 | 13:30-16:00 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
31 Seminario-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 13:30-16:00 | ||||
10-10 | 13:30-16:00 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas
Semanas | Lunes | Martes | Miércoles | Jueves | Viernes |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:30-10:30 |
Profesorado
Aula(s) impartición
- 0S02G-Gimnasio txikia - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)