Contenido de XSL

Grupos de Interés y Movimientos Sociales

Centro
Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación
Titulación
Doble Grado en Ciencia Política y Gestión Pública + Sociología
Curso académico
2023/24
Curso
4
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral3958.5
Seminario710.5
P. de Aula1421

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

Honako hauek dira ikasgaiaren konpetentzia nagusiak:



K1. Prozesu politikoak eta ekintza kolektiboak aztertzeko kontzeptu, teoria eta ikuspegi metodologikoen inguruko ezagutza eta perspektiba analitikoa eskuratzea.



K2. Aktore kolektibo eta politikoak identifikatzea eta horien ezaugarri eta portaerak zehaztea. Horrela, egitura soziopolitikoetan dituzten eraginak aztertzeko eta eszenatoki posibleak aurreikusteko.



K3. Prozesu politikoetan interes-taldeek eta mugimendu sozialek eta horiekin lotutako ideologia, estrategia eta testuinguru zehatzek dituzten eraginak ulertzea. Modu horretan, gatazkak kudeatzeko lanabes eta bitartekaritza planak diseinatu ahal izateko.

TemarioAlternar navegación

1. Ekintza kolektiboaren eta politikoaren inguruko teoriak:

1.1. Postmodernitatearen eta globalizazioaren krisiak.

1.2. Ekintza kolektiboaren inguruko teoriak.

1.3. Aktore kolektiboen tipologiak.



2. Gobernantza eta ekintza kolektiboa:

2.1. Gobernantzaren definizioa eta historia.

2.2. Gobernantza motak.

2.3. Gobernantza eta aktore kolektiboak prozesu politikoan.



3. Interes-taldeak:



3.1. Ekintza kolektiboaren mailak.

3.2. Interes-taldeen klasifikazioak.

3.3. Interes-taldeen historia eta bilakaerak.

3.4. Lobbyak Europar Batasunean.



4. Mugimendu sozialak:

4.1. Zehaztapen kontzeptuala.

4.2. Mugimendu sozialen ekintza eta eraketaren inguruko teoria eta eztabaida nagusiak.

4.3. Hainbat mugimendu sozialen azterketa eta bilakaerak:

Mugimendu feministak

Queer mugimenduak eta disidentzia heterosexualak

Mugimendu antikapitalistak

Mugimendu antiarrazista eta dekolonialak

Mugimendu ekologistak

Mugimendu antimilitaristak

Globalizazioaren aurkako mugimenduak







3. GAIA:

MetodologíaAlternar navegación

Irakasgaia bi irakaskuntza mota nagusitan bereiziko da:



1. Irakaskuntza magistrala edo irakaslearen azalpenak: programaren oinarrizko eduki sistematiko, kontzeptual eta metodologikoak aurkeztu eta azalduko dira. Helburua ikasleren ulermena eta informazioaren zabalpena sustatzea da. Derrigorrezkoak dira eta izaera partehartzaile eta dinamikoa izango dute.



Klasean aurkeztutako materiala eGelan izango da eskuragarri (https://egela.ehu.eus).



2. Klase praktikoak edo seminarioak: klase teorikoetan landutako gai zein testuen hausnarketa eta erabilera praktiko egingo da. Horien bitartez lan praktikoak osatu beharko dira. Halaber, ariketa praktikoen eztabaida, komentario eta ebaluazio kolektiboa gauzatuko da.



Orobat, klase praktikoak edo seminarioak lan indibiduala garatzeko erabiliko dira.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

-Ebaluazio jarrai ohikoa:



a) Klasean parte-hartzea (%10): klaseetan eta egingo diren hainbat jarduera praktikoetan parte-hartze aktiboa izatea.



b) Praktikak (%20): klase praktikoetan edo seminarioetan egingo diren jardueren emaitza izango diren lan zehatzak. Derrigorrezkoa izango da horiek gauzatzea eta puntual entregatzea. Horien xedea ikaslea aktore kolektiboen azterketan trebatzea da.



c) Lan indibiduala (%60): Ikasgaiarekin lotua egongo den gaiaren inguruko ikerketa lana. Klasean zehaztasun gehiago eskainiko dira. Derrigorrezkoa izango da.



d) Aurkezpen indibiduala (%10): Ikasgaiarekin lotua egongo den gaiaren inguruko aurkezpen indibiduala. Klasean zehaztasun gehiago eskainiko dira. Derrigorrezkoa izango da.





-Ebaluazio ez-jarrai ohikoa:



Ikasleak ebaluazio ez-jarraia aukeratu ahalko du. Horretarako, irakasleari adierazi beharko dio lehenengo 9 hilabeteetan.



Halaber, ikasleak bi aukera hauen artean aukeratu dezake:



a) %60 azterketa eta %40 lan indibiduala (ebaluazio jarraiaren ezaugarri berberekin).

b) %100 azterketa.





Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

-Ibarra, P. (2005) Manual de sociedad civil y movimientos sociales. Madrid: Síntesis.

-Letamendia, F. (2009) Estructura política del mundo del trabajo: fordismo y posfordismo. Madrid: Tecnos.

-Molins, J., Muñoz, L. Y Medina, I. (2016) Los grupos de interés en España. La influencia de los lobbies en la política española. Madrid: Tecnos.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

-Calle, A. (2000) Ciudadanía y solidaridad: las ONG de Solidaridad Internacional como movimiento social. Madrid: IEPALA.



-Font, J. (coord) (2001) Ciudadanos y decisiones públicas. Ariel, Barcelona. Tarrow, S. (2004) El Poder en Movimiento. Madrid: Alianza.



-Gamson, W. (1992) Talking politics. Cambridge: Cambridge University Press.



-McAdam, D.; McCarthy, J; Zald, M. (1999) Perspectivas compàradas:oportunidades políticas, estructuras de movilización y marcos interpretativos culturales. Madrid: Istmo.



-Zumalabe Fundazioa (1999) Euskal Herriko Herri Mugimenduaren Gida. Gasteiz: Araba.

Bibliografía de profundización

-Alonso Pelegrín, Emiliano. El Lobby en la Unión Europea. ESIC Editorial, Madrid, 1995.

-Berry, Jeffey M. The Interest Group Society. Longman, Nueva York, 1997.

-COHEN, J. y ARATO, A. (2000) Sociedad civil y teoría política. Fondo de Cultura económica: México DF.

-Dahl, Robert. Who governs?. Yale University Press, New Haven, 1961.

-DELLA PORTA, D. & DIANI, M. (1999) Social Movements. An Introduction. Oxford: Blackwell.

-Finer, S.E. El imperio anónimo. Tecnos, Madrid, 1966.

-Fisas, Vicenc. El lobby feroz; Las ONG ante el comercio de armas y el desarme. Icaria, Barcelona, 1998.

-GÒDAS, X. (2007) Políticas de disenso. Sociología de los movimientos sociales. Barcelona: Icaria, Política.

-GONZÁLEZ, R. y BLAS, A. (2002) "Okupar, resistir y generar autonomía. Los impactos políticos de los movimientos por la okupación".

-IBARRA, P., MARTÍ, S. y GOMÀ, R. (coords.) Creadores de democracia radical: movimientos sociales y redes de políticas públicas. Barcelona: Icaria.

-GONZALO, E. y REQUEJO, F. (2006) "Las democracias" en CAMINAL, M. (ed.) Manual de Ciencia Política. Madrid: Tecnos.

-IBARRA, P. y TEJERINA, B. (1998) Movimientos sociales, transformaciones sociales y cambio cultural. Madrid: Trotta.

-IBARRA, Pedro (2011) Democracia relacional. Madrid: Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.

-KLIJN, E.J (1999) "Redes de políticas públicas: una visión general" en KICKERT, W. J. M. & KOPPENJAN, J.F. (eds) Managing Complex Networks. London: Sage.

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • BARCENA HYNOJAL, IÑAKI BIZENTE
  • GOIKOETXEA MENTXAKA, JULE
  • ZUBIAGA GARATE, MARIO

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
16-16

17:00-19:00

15:00-17:00

17-30

17:00-19:00

15:30-16:00

Profesorado

31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
17-30

17:00-17:30

Profesorado

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
17-30

16:00-17:00

Profesorado