Contenido de XSL

Función Docente

Centro
Facultad de Educación y Deporte
Titulación
Grado en Educación Primaria (Trilingüe)
Curso académico
2020/21
Curso
1
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral3654
P. de Aula2436

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

IRAKASGAIAREN KONPETENTZIAK

A) Irakaskuntza-jardueraren alderdiak eta eginkizun nagusiak ulertzea, eta maisu-maistren izaera profesionalari buruzko lehen lerroak osatzea.

B) Gelako interakzio- eta komunikazio-prozesuak ezagutzea, eta balioetan oinarritutako hezkuntza, elkarbizitza positiboa eta hezkuntza-behar anitzetarako erantzuna sustatzea.

C) Lehen Hezkuntzako tutorearen berariazko eginkizunak ezagutzea, baita familiarekin komunikatzeko eta elkarlanean aritzeko moduak ere.



IKASTEAREN EMAITZAK - EBALUAZIO IRIZPIDEAK

• Irakaskuntza jardueraren lanbide-zereginak identifikatu eta bereizten ditu.

• Lehen Hezkuntzako irakasle lanbidean sortzen diren hainbat eratako egoera eta betebeharrei buruz hausnartzen du.

• Tutoretza planak egiteko prozesuak eta horren garabidean esku hartzen duten eragileak zein diren ezagutzen ditu.

• Aniztasunean bizitzearen eta horretan heztearen aldeko joeratik interpretatzen du irakasle zeregina.

• Hezkuntzako lanbideen oinarri emaile etikoak ulertzen ditu.

TemarioAlternar navegación

1. GAIA.- Nortasun profesionala. Lehen Hezkuntzako irakasleen eginkizunak eta lanak.

2. GAIA.- Hezkuntzako esku-hartzearen mailak. Hezkuntza-harremana, lana taldeekin, hezkuntza-proiektuen kudeaketa. Lana egitea profesionalen taldeetan.

3. GAIA.- Hezkuntzako elkarrekintzaren eta komunikazioaren guneak. Ikasten ari diren talde/ikasgelen kudeaketa. Aniztasuna, nortasuna eta parekidetasuna eskolan. Bizikidetzarako hezkuntza.

4. GAIA.- Tutoretza-eginkizuna. Tutoretza egiteko guneak eta tresnak. Tutoretzako Ekintza Planen diseinua. Familiekin eta talde profesionalekin dauden harremanen edukiak eta formak.



MetodologíaAlternar navegación

Eskolako lan saioetako jarduerak eta metodo-ezaugarriak:

- Informazioa hartzea: iruzkinak idaztea, solasaldia, ikasleon galderei erantzutea.

- Elaborazioa: taldeetan nahiz banaka informazioa eta ideiak elkartu eta norberak berreraikitzea.

- Esku artean ditugun lanak eta emaitzak bestei aurkeztea.

Irakasgaiaren planteamendu didaktikoan kasu edo egoera praktikoen inguruan antolatuko dira jarduera asko. Jarduera horietan aurrera egiteko, garrantzi handia izango du bai taldeetan lana egiteak eta bai lotzen zaizkien hausnarketa teorikoetan ikasleen parte hartzeak.

Programa honetan proposatzen diren jarduera sekuentziek, egutegiak eta etengabeko ebaluazio sistemak aurreikusten dute ikasleak oso modu aktiboan esku hartuko duela egunez egun eskolara etorriz.



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, 

irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

EBALUAZIO MOTAK:

Ondoko aukerak ikusten dira:

A) ETENGABEKO EBALUAZIOA. Ebaluazio honetan ondoko aldeak kontuan hartuko dira: lauhilekoan zehar ikasleek banaka zein taldeka egindako lanak, jarrera parte-hartzailea eta azken proba.

Azken nota ondoko ebaluazio tresnez eta dagozkien proportzioez kalkulatuko da:

•Taldeko lanak %50 (diziplinarteko modulu lana barne %20)

•Praktikak %20

•Azken proba (testa edota garatzekoa) (%30)

*IRAKASGAIA GAINDITZEKO DERRIGORREZKOA IZANGO DA ATAL GUZTIAK GAINDITUAK IZATEA.

*Plagioa detektatuz gero, automatikoki suspentsoa izango da eta ikasleak hurrengo deialdietan azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatuak izango dira.

*Etengabeko ebaluazioan azken probaren balioa irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada , nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa EZ AURKEZTUA izateko. Aldiz, azken probaren balioa irakasgaiko kalifikazioaren %40a edo hori baino txikiagoa bada, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino lehen, gutxienez hilabete lehenago, eskaria egin beharko dute. Ikasleek eskari hori idatziz aurkeztu beharko diote irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

*Ikasleek etengabeko ebaluazioari uko egiteko aukera izango dute 9. astea baino lehen. Horretarako, ikasleei dagokie ohiko azkeneko ebaluazioko sistemaren bitartez ebaluatua izateko idatzizko eskaera egitea.



B) AZKEN EBALUAZIOA

•Lauhilekoaren amaieran azken proba egin behar dute; programaren eduki guztiak jasoko ditu, artikuluak eta derrigorrezko irakurgaiak barne.

•Proba horretako kalifikazioa azken notaren %80a izango da eta moduluko diziplinartekoa %20a.

•Mota hau aukeratuko duten ikasleei kurtso hasieran irakaslearekin harremanetan jartzea gomendatzen zaie.



Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz. Egoeraren arabera, ebaluazioa presentzialki edo ez presentzialki izan daiteke.



Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

eGela plataforma. Ikasgaien edukiei buruz irakurtzeko oinarrizko testuak.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

ALEGRE, O. (2010). Capacitación docente para atender la diversidad. Una propuesta vinculada a las competencias básicas. Sevilla: MAD.

ANGULO, A. (2009). La tutoría en la Educación Primaria. Madrid: Wolters Kluwer.

ARNAIZ, P. y RIART, J. (1999): La Tutoría: de la reflexión a la práctica. Barcelona, PPU.

BRUBACHER, J. W.; CASE, CH. W.; REAGAN, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.

CASE, CH. W.; REAGAN, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.

DAY, C. (2006) Pasión por enseñar. La identidad personal y profesional del docente y sus valores. Madrid. Narcea.

EUSKO JAURLARITZAREN HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA (2007). Euskal Hezkuntza Sistemaren Antolamendua eta Ezaugarriak. Vitoria- Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

EUSKO JAURLARITZAREN HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA (2007). Oinarrizko hezkuntzarako tutoretza-plana egiteko. Orientabideak: lehen hezkuntzako 1. Zikloa. Vitoria- Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

EUSKO JAURLARITZAREN HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA. Tutoretza Lehen Hezkuntzan. Laguntzeko eskuliburua. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dif10_curriculum_berria/eu_5495/adjuntos/tutoretza/HASIERA.htm . Kontsulta data: 2010-09-13.

FERRERES, V.; IMBERNON, F. (Eds.) (1999). Formación y actualización para la función pedagógica. Madrid: Síntesis.

GARCÍA, R., GONZÁLVEZ, V., VÁQUEZ, V. & ESCÁMEZ, J. (2010). Repensando la educación: cuestiones y debates para el siglo XXI. Valencia: Brief.

ETXAGUE, X. (koord.) (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.

IMBERNON, F. (2007) La formación permanente del profesorado. Nuevas ideas para formar en la innovación y el cambio. Barcelona: Graó.

IMBERNON, F. (2017) Ser docente en una sociedad compleja, La dificil tarea de enseñar. Barcelona: Graó.

MARCHENA, M. R. (2009). El aula por dentro. Cómo mejorar su gestión y organización. Madrid: Wolters Kluwer.

MARCELO, C. (2002). La función docente. Madrid. Editorial Síntesis.

MARTÍN, X.; PUIG, J.M.; PADRÓS,M.; RUBIO, L.; TRILLA, J. (2008). Tutoría. Técnicas, recursos y actividades. Madrid: Alianza Editorial, S.A.

MENDEZ, L. eta beste (2007). La tutoría en Educación Infantil. Madrid: Wolters Kluwer.

MONGE, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias. Madrid: Wolters Kluwer.

PERRENOUD, P. (2007). Diez nuevas competencias para enseñar. Invitación al viaje. México: Graõ, Colofón.

TARDIFF, M. (2004) Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Madrid: Narcea.

Bibliografía de profundización

ALEGRET, J.; CASTANYS, E. Y SELLARES, R. (2010). Alumnos en situaciones de estrés emocional. Barcelona: Graó.
DEPARTAMENTO DE UNIVERSIDADES E INVESTIGACIÓN DEL GOBIERNO VASCO (2007). Orientaciones para la elaboración del Plan de acción tutorial (PAT) para la educación Básica: Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco. Vitoria- Gasteiz.
DEPARTAMENTO DE UNIVERSIDADES E INVESTIGACIÓN DEL GOBIERNO VASCO (2007). Ordenación y Características del Sistema Educativo Vasco. Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco. Vitoria- Gasteiz.
FUNES, S. (Coord.) (2009). Gestión eficaz de la convivencia en los centros educativos. Madrid: Wolters Kluwer.
GARCÍA, R. JOVER, G.; ESCÁMEZ, J. (2010). Ética Profesional docente. Barcelona: Síntesis.
LOPEZ, L. (2007). Relajación en el aula. Recursos para la educación emocional. Madrid: Wolters Kluwer.
LOPEZ LARROSA, S. (2009). La relación familia-escuela. Guía práctica para profesionales. Madrid: CCS.
MARCELO, C ; VAILLANT, D. (2009). Desarrollo profesional docente ¿Cómo se aprende a enseñar? Madrid: Nancea.
MARRODAN, M. J. ; BALABONA, J.M. (2008). La calidad en la orientación escolar. Manual Practico del orientador. Educación Infantil y Primaria. Madrid: ICCE.
PERRENOUD, PH (2004). Diez nuevas competencias para enseñar: Invitación al viaje. Barcelona. Graó.
SANCHEZ, M. (COORD) (2010). Como educar en la diversidad afectiva, sexual y personal en Educación Infantil. Orientaciones prácticas. Madrid: Catarata.
SCHÖN, D. A. (1998). El profesional reflexivo, cómo piensan los profesionales cuando actúan. Barcelona: Paidós.
SEGOVIA, J. D. Y FERNANDEZ, M. (1999). Técnicas para el desarrollo personal y formación del profesorado. Bilbao: ICE de la Universidad de Deusto.
TORREGO, J.C. (Coord) (2009). Modelo integrado de mejora de la convivencia. Estrategias de mediación y tratamiento de conflictos. Barcelona: Graó.

Revistas

AULA DE INNOVACIÓN EDUCATIVA. Graó Educación. Barcelona.
BORDÓN. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.
CUADERNOS DE PEDAGOGÍA. Editorial Fontalba. Barcelona. CD-ROM-ean eskuragarri.
EDUCAR. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona.
ENSEÑANZA. Anuario Interuniversitario de Didáctica. SPU de Salamanca. Salamanca.
HIK HASI. Lasarte-Oria: Xangorin.
JAKINGARRIAK: Hezkuntza Aldizkaria. http://www.jakingarriak.com/
POLVO DE TIZA. Revista del Movimiento Cooperativo de Escuelas Populares de Madrid.
QURRICULUM. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna.
REVISTA DIGITAL INNOVACIÓN Y EXPERIENCIA EDUCATIVA.
http://www.csi-f.es/content/revista-digital-innovacion-y-experiencia-educativa-0
RELIEVE. Revista electrónica de Investigación y Evaluación Educativa. http://www.uv.es/RELIEVE/
REVISTA ESPAÑOLA DE ORIENTACIÓN Y PSICOPEDAGOGÍA. Madrid: UNED.
REVISTA INNOVACIÓN EDUCATIVA (Santiago). www.usc.es/didoe/doc/revista/frames.htm
REVISTA DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA (RIE). Barcelona.
REVISTA ELECTRÓNICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACIÓN DEL PROFESORADO http://www.uva.es/aufop/publica/revelfop/98-v1n1.htm
REVISTA ESPAÑOLA DE PEDAGOGÍA. (CSIC). http://www.ucm.es/info/quiron/rep.htm
REVISTA MULTIDISCIPLINAR DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
TANTAK. Euskal Herriko Unibertsitateko Aldizkaria. UPV/ EHUko Publicaciones periódicas.
TENDENCIAS PEDAGÓGICAS
UZTARO.

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • FERNANDEZ LASARTE, OIHANE
  • IBARROLA AGUIRRE, JOSE ANTONIO
  • TRESSERRAS ANGULO, ALAITZ

GruposAlternar navegación

46 Teórico (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

16:30-19:00

Profesorado

Examen

  • Enero : 13-01-2021 16:30
  • Junio : 15-06-2021 16:30

Aula(s) impartición

  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION

46 P. de Aula-1 (Euskera - Tarde)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-15

16:30-18:00

Profesorado

Examen

  • Enero : 13-01-2021 16:30
  • Junio : 15-06-2021 16:30

Aula(s) impartición

  • AULA 1-3 - FACULTAD DE EDUCACION Y DEPORTES-EDUCACION