Contenido de XSL

Investigación Curricular en Materiales de Enseñanza

Centro
Facultad de Educación de Bilbao
Titulación
Grado en Educación Infantil (Euskera)
Curso académico
2020/21
Curso
4
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral2436
Seminario57.5
P. de Aula3146.5
P. Ordenador00

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

Curriculuma eta berrikuntza kontzeptuen inguruan zenbait sistema, teoria eta estrategia ematen dira. Irakasgai honetan eskola berrikuntzari emango zaio garrantzia. Eskoletako egunerokoari aurre egiteko lehenik eta behin eskola horietako hezkuntza prozesuak eta horiek gauzatzeko dauden testuinguruak aztertuko ditugu, zeren soilik egoera horietatik abiatuz eta prozesu horiek aldatuz bideratu litezke egitasmo berritzaileak. Berrikuntzaz ari garenean zerbait berriaz ari gara, hots, eskola jakin batean ordura arte egon ez den zerbait gertatzen dela baieztatzeko.

Hezkuntza berrikuntza azaldu dugun moduan hartzeak badaramakigu ulertzera eskoletako ikasmaterialen gaineko ikerkuntza berritasun parametro horietara mugatu behar dela, eta horregatik, eskola ikasmaterialak aztertu ditugu curriculumaren berrikuntza ahalbidetzen duten heinean. Bereziki interesatzen zaigu ikasmaterialen erabilerak eta sorkuntzak eskolako irakasleen artean prozesu berritzaile sortzeko eta gauzatzeko erakusten duten ahalmena.

Baliabide gaurkotuetan sortutako ikasmateriala soilik da berritzaile ikastetxeko hezkuntza proiektu berritzaile bideratzeko baliagarria bada. Horregatik, irakasleek ikasmaterialen erabileraz haratago joan behar dira, eta ezagutu behar dute ikasmaterial bakoitzaren erabilerak ikasleengan zein irakasleriaren gaurkotze profesionalean duen eragina, bai agerikoa bai ezkutuzkoa. Irakasgaia horrela ulertuta landuko diren gaika honako hauek izango dira:

Ikasleari aukera emango zaio frogatzeko oinarrizko habilezia hauek badituela:

Ikasleak ezagutzen ditu derrigorrezko irakaskuntzako curriculum-arlo batzuk, eta baita horien artean dagoen diziplina arteko harremana, ebaluazio-irizpideak eta dagozkien irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesuen inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

Ikaslea gai da eskolako curriculumean bildutako zientzia- zein kultura-ezagutza guztien testuak irakurtzeko eta horien iruzkin kritikoa egiteko.

Ikaslea gai da erakusteko informazioaren eta komunikazioaren teknologiak ezagutzen eta ikastetxetako ikasgeletan aplikatzen badakiela.

Ikaslea gai da hezkuntzako praktikei buruzko gogoeta egiteko, irakaskuntza-jarduna berritzeko eta hobetzeko.

TemarioAlternar navegación

I. BLOKEA. IKASMATERIALAK CURRICULUM PROIEKTUETAN.

-Programa eta hezkuntza proiektuak azterketa ikasmaterialekin duten koherentziaren arabera.

-Eskola baliabidea eta ikasmateriala edukiak gauzatzeko tresna gisa ulertuta.

-Eskola baliabidearen eta ikasmaterialaren kalitate-irizpideak: oinarri epistemologiko, sozial eta psikologikoak lortu nahi diren helburu, eduki, metodologia, sozializazio eta eskola antolakuntzarako.



II. BLOKEA. IKASMATERIALEN EGOKITASUNA.

-Ikasmaterialaren ebaluazioa.

-Ikasmaterialak irakaslearen funtzio eta pentsaeraren adierazpen gisa.

-Baliabidea eta ikasmateriala irakasle eta ikasle bitartekari gisa.



III. BLOKEA. BALIABIDE ETA IKASMATERIALEN INTEGRAZIORAKO OINARRIZKO BALDINTZAK.

-Eskola ezagutzaren hautaketa eta baliabideen integrazioa.

-Baliabide eta ikasmaterialaren integrazio egoki baterako oinarrizko baldintzak.

-Baliabide didaktikoen aukeraketan eta erabileran eskolak gauzatzen dituen ezagutza eta kultura.



IV. BLOKEA. DIGITALIZAZIOA ETA E-LEARNING.

-Hezkuntza-praktika eta formakuntzarako eszenatoki berriak digitalizazioaren garaian.

-Euskarri digitala kode desberdinen jo muga: irudi, testu, soinu zein multimedien uztarketa sarearen bidez.

-Eszenatoki digital gorakariak: sare sozialak.

MetodologíaAlternar navegación

Irakasgaia 6 kreditukoa da, eta 4. mailako lehen lauhilabetean ematen da. Hamabost asteetan zehar asteko egun berean saio magistral (1,5 ordu) eta jarrian saio praktikoa (2 ordu) dituzte. Horrez gain, 5. astean eta 8. astean, ikasleek 2,30 orduko mintegi bana dute, taldea erdibanatzen dela Haur edo Lehen Hezkuntzaren espezialitatearen arabera.



Ikasleari, batetik, eskola curriculuma garatzeko estrategia, baliabide eta metodologia berritzaileak eskaintzen zaizkio maila teorikoan. Horregatik ikasleak irakurketa teorikoak bere kabuz burutu ondoren gogoeta egin beharko ditu haien gainean. Arikeketen atalean ikaslearen esku jarri dira irakurketa horiei buruzko galderak, eta autoebaluazioa ere.

Irakasgaia honetako saioen bidez eta ikasgelatik kanpo egiten den lanaren bitartez, ikaslea prestatu nahi da ikastetxearen funtzionamendurako eta irakaslearen funtzioa hobe ditzan atal berritzaile batzuetatik abiatuta behintzat. Eskola curriculuma garatzeko estrategia, baliabide eta metodologia berritzaileak eskaintzen zaizkio. Eskola berritzailetan funtsezkoak dira ikasmaterial digitalak sortzea eta sarean jartzea. Hauen bidez ikaslearen esku uzten ditugu zenbait tresna teoriko-praktiko egungo eskoletako hezkuntzaz gogoeta egin dezan. Bestetik, eskola berritzailetan funtsezkoa da ikasmaterial digitalak sortzea. Beraz, eskatzen dugu materiala sortzea eta ikasleek sortuko dutena sarean jartzea; hori da atal praktikoan bideratuko dugun prozedura. Atal hau da, bereziki, ABPp-en bidez garatuko da.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación



Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (EGELA) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

Beane, J.A., Apple, M. (2002). Escuelas democráticas. Madrid: Morata.

Beltrán, F., San Martín, A. (2000): Diseñar la coherencia escolar: bases para el proyecto educativo. Madrid: Morata.

Bolívar, A. (2008): Didáctica y currículum: de la modernidad a la postmodernidad. Archidona (Málaga): Ed. Aljibe.

Escudero, J.M. (2006). Compartir propósitos y responsabilidades para una mejora democrática de la educación. Revista de Educación, 339, 19-41. http://www.revistaeducacion.mec.es/re339.htm

Hernández Ortega, J. et al. (2011). Experiencias educativas en las aulas del siglo XXI. Innovación con TIC. Barcelona: Ariel.

Gimeno Sacristán, J. (comp.) (2006). La reforma necesaria. Entre la política educativa y la práctica escolar. Madrid: Morata.

Guarro Pallás, A (2005). Los procesos de cambio educativo en una sociedad compleja: diseño, desarrollo e innovación del currículum. Madrid: Pirámide.

Salinas Ibañez, Jesús (2008): Innovación educativa y uso de las Tic. Sevilla: Universidad de Andalucia.

Sancho Gil, J.Mª. (Coord.) (2006). Tecnologías para transformar la educación. Madrid, Universidad Internacional de Andalucía/Akal.

Rodriguez Rojo, M. (Coord.) (2002): Didáctica General. Qué y cómo enseñar en la sociedad de la información. Madrid: Biblioteca Nueva.

Bibliografía de profundización

Bilbao Bilbao, M.B. & Perez Urraza, M.C. Irakaskuntza Materialen Ikerketa OWC, UPV/EHU. http://ocw.ehu.es/course/view.php?id=283, 2013-14 ikasturtean eskuragarri.
Castaño, C., Maíz, I., Palacio, G. & Villarroel, J.D. (Eds.) (2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0 . Madrid: Síntesis
Castaño, C., y Cabero J. (Coords.) (2013). Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madrid: Síntesis.
Correa, J. M. (Coord.) (2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Paraninfo.
De Pablos, J. (Coord.) (2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.
De Pablos, J., Area, M., Valverde, J. & Correa, J. M. (Eds.) (2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Barcelona: Grao.
Robinson, K. (2011). El elemento. Barcelona: Grijalbo.
Solano, I. (2010). Web 2.0 y herramientas en red para Educación Infantil y Primaria. Recuperado de http://hdl.handle.net/10201/14614.
Valverde, J. (2012). Estrategias educativas para el desarrollo de la competencia digital. En Y. S. Romero, Arturo Arenas Fernández, E. López Meneses, J. Cabero y J. I. Aguaded Gómez (Coords.) Las Tecnologías de la Información en contextos educativos: nuevos escenarios de aprendizaje (pp. 53-66). Ediciones Universidad de Santiago de Cali. Recuperado de http://www.jesusvalverde.es/images/libros/competencia_digital.pdf

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • ORTIZ CASTILLO, MONICA
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA
  • TEJADA GARITANO, ENEKO

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-3

14:00-16:00

5-6

14:00-16:00

8-14

14:00-16:00

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)

31 Seminario-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
4-4

14:00-16:30

7-7

14:00-16:30

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)

31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
4-4

14:00-16:30

7-7

14:00-16:30

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-3

16:30-18:30

4-4

17:00-18:30

5-6

16:30-18:30

7-7

17:00-18:30

8-14

16:30-18:30

15-15

14:00-16:00

16:30-18:30

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)