Contenido de XSL

Investigación Curricular en Materiales de Enseñanza

Centro
Facultad de Educación de Bilbao
Titulación
Grado en Educación Primaria (Trilingüe)
Curso académico
2020/21
Curso
4
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral2436
Seminario57.5
P. de Aula3146.5
P. Ordenador00

Guía docenteAlternar navegación

ObjetivosAlternar navegación

Ikasleari aukera emango zaio frogatzeko oinarrizko habilezia hauek badituela:

IE1 Ikasleak ezagutzen ditu derrigorrezko irakaskuntzako curriculum-arlo batzuk, eta baita horien artean dagoen diziplina arteko harremana, ebaluazio-irizpideak eta dagozkien irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesuen inguruko ezagutza didaktikoen multzoa ere.

IE1a: Programa eta hezkuntza proiektuen azterketa ikasmaterialekin duten koherentziaren arabera ulertzea

IE1b: Baliabide eta ikasmaterialaren integrazio egoki baterako oinarrizko baldintzak ezagutzea

IE2 Ikaslea gai da eskolako curriculumean bildutako zientzia- zein kultura-ezagutza guztien testuak irakurtzeko eta horien iruzkin kritikoa egiteko.

IE2a: Baliabide didaktikoen aukeraketan eta erabileran eskolak gauzatzen dituen ezagutza eta kulturaren ezaugarriak azalaraztea

IE2b: Hezkuntza praktika eta formakuntza eszenatoki berriak digitalizazioaren garaian. Ikasleak erakutsiko du etorkizuneko irakasle gisa alfabetakuntza digitala ba duela, ikastetxetan zein ezagutzaren gizartean kide eraginkor izateko.



IE3 Ikaslea gai da erakusteko informazioaren eta komunikazioaren teknologiak ezagutzen eta ikastetxetako ikasgeletan aplikatzen badakiela.

IE3a: Euskarri digitala kode desberdinen jomuga: irudi, testu, soinu zein multimedien uztarketa sarearen bidez, zein sare sozial gorakariak. Ikasleak aukera izango du ezagutzeko eta aritzeko hezkuntza testuinguru digitaletan, eta baliabide eta eszenatoki gisa IKTen irakaskuntza jarduera egokiak identifikatzeko, gauzatzeko eta ebaluatzeko

IE3b: Ikasleak ezagutuko du ikasmaterial bakoitzaren erabilerak umeengan zein irakasleriaren gaurkotze profesionalean duen eragina, bai modu agerikoa bai ezkutuzkoa.

IE4a: Ikasleak erakutsi behar du kritiko izateko eta gogoeta egiteko gai dela, eta klasekideen ideiak eta iritziak entzuten eta errespetatzen badakiela.

IE4a: Ikasleak erakutsi behar du ekipoan lan egiten badakiela, autonomiaz, kritikoa izaten, jendeaurrean bildurrik gabe berba egiten; lanak egunean eramaten, eta denboraren gestiogilea dela;

IE4b: Ikasleak erakutsi behar du ahoz, idatziz zein digitalki adierazteko gai dela, plataforma digitala sortzeko gaitasuna duela erakutsiz.

TemarioAlternar navegación

I. BLOKEA. IKASMATERIALAK CURRICULUM PROIEKTUETAN.

-Programa eta hezkuntza proiektuak azterketa ikasmaterialekin duten koherentziaren arabera.

-Eskola baliabidea eta ikasmateriala edukiak gauzatzeko tresna gisa ulertuta.

-Eskola baliabidearen eta ikasmaterialaren kalitate-irizpideak: oinarri epistemologiko, sozial eta psikologikoak lortu nahi diren helburu, eduki, metodologia, sozializazio eta eskola antolakuntzarako.



II. BLOKEA. IKASMATERIALEN EGOKITASUNA.

-Ikasmaterialaren ebaluazioa.

-Ikasmaterialak irakaslearen funtzio eta pentsaeraren adierazpen gisa.

- Baliabidea eta ikasmateriala irakasle eta ikasle bitartekari gisa.



III. BLOKEA. BALIABIDE ETA IKASMATERIALEN INTEGRAZIORAKO OINARRIZKO BALDINTZAK.

-Eskola ezagutzaren hautaketa eta baliabideen integrazioa.

-Baliabide eta ikasmaterialaren integrazio egoki baterako oinarrizko baldintzak.

-Baliabide didaktikoen aukeraketan eta erabileran eskolak gauzatzen dituen ezagutza eta kultura.



IV. BLOKEA. DIGITALIZAZIOA ETA E-LEARNING.

-Hezkuntza-praktika eta formakuntzarako eszenatoki berriak digitalizazioaren garaian.

-Euskarri digitala kode desberdinen jo muga: irudi, testu, soinu zein multimedien uztarketa sarearen bidez.

-Eszenatoki digital gorakariak: sare sozialak.

MetodologíaAlternar navegación

Ikasleari, batetik, eskola curriculuma garatzeko estrategia, baliabide eta metodologia berritzaileak eskaintzen zaizkio maila teoriko-praktikoan.



Iarkasgaiaren inguruko bideoa: https://www.berrikasten.com/irakaskuntza-materialen-ikerketa



Irakasgaia honetako saioen bidez eta ikasgelatik kanpo egiten den lanaren bitartez, ikaslea prestatu nahi da ikastetxearen funtzionamendurako eta irakaslearen funtzioa hobe ditzan atal berritzaile batzuetatik abiatuta behintzat. Eskola curriculuma garatzeko estrategia, baliabide eta metodologia berritzaileak eskaintzen zaizkio. Eskola berritzailetan funtsezkoak dira ikasmaterial digitalak sortzea eta sarean jartzea. Hauen bidez ikaslearen esku uzten ditugu zenbait tresna teoriko-praktiko egungo eskoletako hezkuntzaz gogoeta egin dezan. Bestetik, eskola berritzailetan funtsezkoa da ikasmaterial digitalak sortzea. Beraz, eskatzen dugu materiala sortzea eta ikasleek sortuko dutena sarean jartzea; hori da atal praktikoan bideratuko dugun prozedura.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

Ikasleriak funtsean bere kalifikazioa ohiko etengabeko ebaluazio sistemaren bitartez lortzen du.

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idazki bat aurkeztu beharko dio (irakasleari eskatu) irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, dozentzia hasi eta bederatzi asteko epea izango du.



Etengabeko ebaluazioa:

Azken kalifikazioa lauhilabeteko osoan zehar ikasleak burututako froga guztien balorapenaren menpe egongo da eta irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.

Saio magistral, gelako praktika eta abarretan jarrera egokia izatea derrigorrezko baldintza da ebaluatua izateko.



Azken ebaluazioa:

Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da. Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.

- Froga idatzia %35

- Test-a %15

- Proiektua %50



Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (EGELA) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

Beane, J.A., Apple, M. (2002). Escuelas democráticas. Madrid: Morata.

Beltrán, F., San Martín, A. (2000): Diseñar la coherencia escolar: bases para el proyecto educativo. Madrid: Morata.

Bolívar, A. (2008): Didáctica y currículum: de la modernidad a la postmodernidad. Archidona (Málaga): Ed. Aljibe.

Escudero, J.M. (2006). Compartir propósitos y responsabilidades para una mejora democrática de la educación. Revista de Educación, 339, 19-41. http://www.revistaeducacion.mec.es/re339.htm

Hernández Ortega, J. et al. (2011). Experiencias educativas en las aulas del siglo XXI. Innovación con TIC. Barcelona: Ariel.

Gimeno Sacristán, J. (comp.) (2006). La reforma necesaria. Entre la política educativa y la práctica escolar. Madrid: Morata.

Guarro Pallás, A (2005). Los procesos de cambio educativo en una sociedad compleja: diseño, desarrollo e innovación del currículum. Madrid: Pirámide.

Salinas Ibañez, Jesús (2008): Innovación educativa y uso de las Tic. Sevilla: Universidad de Andalucia.

Sancho Gil, J.Mª. (Coord.) (2006). Tecnologías para transformar la educación. Madrid, Universidad Internacional de Andalucía/Akal.

Rodriguez Rojo, M. (Coord.) (2002): Didáctica General. Qué y cómo enseñar en la sociedad de la información. Madrid: Biblioteca Nueva.

Bibliografía de profundización

Bilbao Bilbao, M.B. & Perez Urraza, M.C. Irakaskuntza Materialen Ikerketa OWC, UPV/EHU. http://ocw.ehu.es/course/view.php?id=283, 2013-14 ikasturtean eskuragarri.
Castaño, C., Maíz, I., Palacio, G. & Villarroel, J.D. (Eds.) (2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0 . Madrid: Síntesis
Castaño, C., y Cabero J. (Coords.) (2013). Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madrid: Síntesis.
Correa, J. M. (Coord.) (2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Paraninfo.
De Pablos, J. (Coord.) (2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.
De Pablos, J., Area, M., Valverde, J. & Correa, J. M. (Eds.) (2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Barcelona: Grao.
Robinson, K. (2011). El elemento. Barcelona: Grijalbo.
Solano, I. (2010). Web 2.0 y herramientas en red para Educación Infantil y Primaria. Recuperado de http://hdl.handle.net/10201/14614.
Valverde, J. (2012). Estrategias educativas para el desarrollo de la competencia digital. En Y. S. Romero, Arturo Arenas Fernández, E. López Meneses, J. Cabero y J. I. Aguaded Gómez (Coords.) Las Tecnologías de la Información en contextos educativos: nuevos escenarios de aprendizaje (pp. 53-66). Ediciones Universidad de Santiago de Cali. Recuperado de http://www.jesusvalverde.es/images/libros/competencia_digital.pdf

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-3

14:00-16:00

5-6

14:00-16:00

8-14

14:00-16:00

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)

31 Seminario-2 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
4-4

14:00-16:30

7-7

14:00-16:30

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)

31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
4-4

14:00-16:30

7-7

14:00-16:30

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-3

16:30-18:30

4-4

17:00-18:30

5-6

16:30-18:30

7-7

17:00-18:30

8-14

16:30-18:30

15-15

14:00-16:00

16:30-18:30

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)
  • 1S03T-Lehen-haur hezkuntzako tailerra - FACULTAD DE EDUCACION DE BILBAO (VERTICAL)