Ruta de navegación

Contenido de XSL

Filosofía del Lenguaje II25159

Centro
Facultad de Educación, Filosofía y Antropología
Titulación
Grado en Filosofía
Curso académico
2023/24
Curso
3
Nº Créditos
6
Idiomas
Castellano
Euskera
Inglés
Código
25159

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral3654
P. de Aula2436

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

Hizkuntzaren Filosofia I eta II irakasgaietan landutako edukiak oinarrizkoak dira ikasleak Filosofia Gradua lortzeko ezinbestekoak diren gaitasun batzuk jaso ditzan. Alde batetik, Hizkuntzaren Filosofiari berezkoak zaizkion auzi eta planteamendu nagusiak ezagutzeak ikaslearen eskura jartzen du XX. mendean zehar Filosofia Analitikoaren garapenari forma eman dioten eztabaidak hobeto ulertzea. Bestetik, eduki horiek barneratuz, ikasleak bere egiten ditu gaur egungo hainbat filosoforen proposamenak egoki ulertzeko derrigorrezkoak diren erreminta kontzeptual batzuk. Azkenik, ikasleak ere ezagutzen ditu Filosofia osatzen duten arloetako baten metodologia eta izaera.



Hizkuntzaren Filosofia II irakasgaia Filosofiako Graduko hirugarren mailako lehenengo lauhilabetean ematen da, eta derrigorrezko irakasgaien blokean dago. Irakasgai horretan, lehenik, sakondu egiten da bigarren mailan irakasten den Hizkuntzaren Filosofia I irakasgaian aurkeztutako auzietan, eta XX. mendeko bigarren erdian planteatu diren proposamen teoriko nagusietako batzuk irakasten dira. Helburu horrekin, irakasgaia bi ardatz tematiko nagusiren inguruan garatzen da (konposizionalitate printzipioa eta hizkuntzaren esanahi kognitiboaren auzia), eta XX. mendeko bigarren erdian Hizkuntzaren Filosofiari forma eman zioten autore jada klasiko batzuen testu originalak lantzen dira. Helburua da, beraz, ikaslea gai izatea ulertzeko autore horien proposamen nagusiak aurreko bi ardatz tematiko horiek osatzen duten testuinguruan, eta ikasleak ere lantzea auzi filosofiko batzuk, Hizkuntzaren Filosofiarekin estuki erlazionatuta egonik ere, agian gertuago daudenak Epistemologia, Zientziaren Filosofia, Metafisika edota Metafilosofia bezalako arloetatik.

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

Se parte del problema de la demarcación entre semántica y pragmática, para posteriormente abordar el análisis de contextos intensionales de distinto tipo y presentar teorías semánticas y pragmáticas conocidas que pretenden dar cuenta del significado en el lenguaje. Por último se consideran acercamientos para el análisis del discurso.

La presente asignatura pertenece al bloque (denominado) Obligatorio y a la materia (o módulo) Filosofía del lenguaje.

Su contribución es necesaria para satisfacer las competencias de dicha materia (módulo); todas ellas transversales.

El coordinador de curso velará por la coordinación horizontal de la presente asignatura, mientras que la coordinación vertical corresponderá al coordinador de grado.



Competencias de módulo Filosofía del lenguaje



Transversal M088C1 PROFUNDIZAR EN EL CONOCIMIENTO DE LOS CONCEPTOS Y PROBLEMAS DE ÍNDOLE

FILOSÓFICA MOTIVADOS POR LA REFLEXIÓN SOBRE LA NATURALEZA Y FUNCIONAMIENTO DEL

LENGUAJE, SABIENDO APLICAR LA TERMINOLOGÍA ESPECIALIZADA DE LA FILOSOFÍA DEL

LENGUAJE.

Transversal M088C2 COMPRENDER ACTIVAMENTE E INTERPRETAR CRÍTICAMENTE TEXTOS ORIGINALES DE AUTORES

RECONOCIDOS QUE CONSTITUYEN HITOS HISTÓRICOS EN EL NACIMIENTO Y DESARROLLO DE

LA FILOSOFÍA DEL LENGUAJE Y DE SUS DISTINTOS MARCOS TEÓRICOS.

Transversal M088C3 EXPONER ORALMENTE, DEBATIR, VALORAR DE MANERA CRÍTICA Y REDACTAR DE MANERA

ARGUMENTADA DISCURSOS Y BIEN ESTRUCTURADOS SOBRE EL INTERÉS Y UTILIDAD DE LAS

TEORÍAS DEL SIGNIFICADO DISPONIBLES PARA LA EPISTEMOLOGÍA, LA ONTOLOGÍA, LA

ÉTICA Y DEMÁS DOMINIOS DE LA FILOSOFÍA.

Transversal M088C4 DISTINGUIR Y ANALIZAR POR ORDEN DE IMPORTANCIA FALSOS PROBLEMAS, ILUSIONES Y

ENGAÑOS CON RELEVANCIA FILOSÓFICA MOTIVADOS POR ABUSOS EN EL USO DEL LENGUAJE

O EL DESCONOCIMIENTO DEL FUNCIONAMIENTO DEL MISMO Y, CORRESPONDIENTEMENTE,

SEÑALAR EJEMPLOS DE VERDADEROS PROBLEMAS FILOSÓFICOS ENMASCARADOS POR EL

LENGUAJE.

Transversal M088C5 IDENTIFICAR Y EVALUAR LA CORRECCIÓN LÓGICA DE ARGUMENTOS DE TODO TIPO MEDIANTE

LAS TÉCNICAS LÓGICAS CONOCIDAS COMPLETADAS CON LOS RECURSOS DE LAS TEORÍAS

SEMÁNTICAS Y PRAGMÁTICAS DE ANÁLISIS DEL LENGUAJE.

Transversal M088C6 UTILIZAR LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN PARA RECOGIDA E INTERCAMBIO DE

DATOS Y PARA ACCEDER A LAS FUENTES BIBLIOGRÁFICAS. Y, DESDE UN PERSPECTIVA

TEÓRICA, CONOCER LOS RUDIMENTOS DE LAS TÉCNICAS DE PROCESAMIENTO DEL LENGUAJE

NATURAL ASOCIADAS A LAS NUEVAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN.

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

El temario que a continuación se detalla es orientativo y será precisado al comienzo del curso





1. El problema de la demarcación entre semántica y pragmática

2. Lenguaje, opacidad y actitudes proposicionales Análisis del lenguaje en contextos intensionales

3. Presentación de teorías semánticas actuales

4. Presentación de teorías pragmáticas actuales

5. Análisis del discurso

MetodologíaAlternar navegación

El temario detallado es orientativo y será precisado al comienzo de cada curso

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Continua
  • Sistema de Evaluación Final
  • Herramientas y porcentajes de calificación:
    • Prueba escrita a desarrollar (%): 50
    • Trabajos individuales (%): 50

Convocatoria Ordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Ebaluazio jarraia nahiz ez jarraia egiteko aukera egongo da.



-Ebaluazio jarraia egin ahal izateko derrigorrezkoa da klassetara etortzea (klase orduen %80ra etortzen ez denak ezin izango du ebaluazio jarraia egin), eta landuko diren testuak dagokien egunetarako irakurrita ekartzea. Ikasleak ezin badu klasera joan edo ebaluazio jarraiari uko egin nahi badio, irakasleari jakinarazi beharko dio dagokien data eta moduetan.



-Behin testuak irakurri eta klasean eztabaidatuta, etxean erantzuteko galdera batzuk proposatuko zaizkio ikasleari, honek etxean erantzun eta posta elektroniko bidez irakasleak esandako datetan bidaltzeko—lan horiek zuzenduta itzuliko zaizkio ikasleari azken azterketa baino lehenago.



-Kurtso bukaeran idatzizko azterketa bat egingo da. Ebaluazio jarraian klaseetara asistentziak eta etxerako galderek %50eko balioa izango dute azkeneko notan, eta azterketak beste %50 (nolanahi ere, kurtsoa gainditu ahal izateko beharrezkoa da azterketan gutxienez 4 bat izatea, eta kurtso osoko nota ez da azterketako nota baino baxuagoa izango). Ebaluazio ez jarraia egiten duenarentzat



-Ebaluazio ez-jarraia egiten dutenentzat azterketak azken nota osoa erabakiko du.





Covid-19 pandemia: oharrak



EHUk emandako jarraibideak errespetatuz, irakasgaiaren metodologia eta ebaluazioa modu presentzial batean daude planteatuta: planteatzen dena da, posible den heinean behintzat, eskolak klasean presentzialki ematea, eta azken azterketa ere klasean presentzialki egitea idatziz. Noski, hori aldatu daiteke covid-19aren epidemiaren garapenak hala eskatzen badu. Beharrezkoa bada, irakasgaia formatu ez-presentzial batera egokituko da.



Formatu ez-presentzial batera aldatu behar badugu, formatu presentzialerako pentsatuta zeuden eskolak Blackboard Collaborate bidez emango dira. Ikasleari komeni zaio, beraz, kurtsoa hasten den momentu beretik ziurtatzea eskura izango duela eskolak BBC bitartez jaso ahal izateko ekipamendua, kurtsoaren zati bat ez-presentzialki eman beharko bagenu. Formatu ez-presentzialera egokitzeak ez dio irakasgaiaren temarioari eta irakurketei eragingo: formatu presentzialerako pentsatuta zeuden gai eta auzi berberak landuko ditugu.



Ebaluazioari dagokionez, formatu presentzialerako planteatuta zegoena ahal den neurrian mantentzen saiatuko gara. Ebaluazio jarraiari dagokionez, etxerako bidaltzen diren ariketak berdin-berdin egin daitezke. Azken azterketari dagokionez, etxean egiteko idatzizko azterketa edo froga bat egingo da, eGela edo Blackboard Collaborate erabiliz, azterketari hasiera batetik zegokion data eta orduan.

Convocatoria Extraordinaria: Orientaciones y RenunciaAlternar navegación

Ez-ohiko deialdia azterketa bidez egingo da, eta azterketak erabakiko du nota osoa.





Covid-19 pandemia: oharrak



Covid-19aren epidemiagatik ezingo balitz ez-ohiko deialdiko azterketa presentzialki egin, formatu ez-presentzialera egokituko genuke. Azterketa data eta ordua mantenduko lirateke, eta Blackboard Collaborate eta eGela bezalako erremintak erabiliko genituzke azterketa etxetik egin ahal izateko.

Materiales de uso obligatorioAlternar navegación

-García Suárez, A. (1997): Modos de Significar. Tecnos.
-Valdés, L. M. (comp. (1991)): La búsqueda del Significado. Tecnos.

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

-Escandell, V. (2006): Introducción a la pragmática. Ariel.

-Levinson, S.C. (1983, Pragmatics. Cambridge: Cambridge University Press.

-Lyons, J. (1997), Semántica Linguística: Una introducción. Barcelona: Paidós.

-Valdés, M.M. (comp.) (1996): Pensamiento y Lenguaje: problemas en la atribución de actitudes proposicionales.

UNAM

Bibliografía de profundización

-Gamut, L., T. F. (1991): Logic, Language, and Meaning (Vol. 1). The University of
Chicago Press
-Gamut, L., T. F. (1991): Logic, Language, and Meaning (Vol. 2). The University of
Chicago Press
-Garson, J. W. (2006), Modal Logic for Philosophers. Cambridge University Press.
-Kearns, K. (2000). Semantics. Palgrave.
-Recanati, F. (1993), Direct Referente. Blackwell Publishers

Revistas

GOGOA

Direcciones web

Direcciones de Internet: http://plato.stanford.edu/

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • ARRIETA URTIZBEREA, AGUSTIN
  • IBARRA UNZUETA, JOSEBA ANDONI
  • MIGURA ZANGUITU, VICENTE FERNANDO

GruposAlternar navegación

01 Teórico (Castellano - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • AULA 0.1-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • AULA 0.1-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • AULA 0.1-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

01 P. de Aula-1 (Castellano - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
4-15

09:00-11:00 (1)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • AULA 0.1-2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 2.7 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 2.7 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 2.7 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
4-15

09:00-11:00 (1)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 2.7 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)

61 Teórico (Inglés - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
1-3

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

4-15

11:00-13:00 (3)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 0.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)
  • 0.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (2)
  • 0.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (3)

61 P. de Aula-1 (Inglés - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
4-15

09:00-11:00 (1)

Profesorado

Aula(s) impartición

  • 0.2 - FACULTAD DE EDUCACION, FILOSOFIA Y ANTROPOLOGIA-EDIFICIO I (1)