Ruta de navegación

Contenido de XSL

Procesos y Métodos para la Participación Popular25027

Centro
Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación
Titulación
Grado en Sociología (Plan nuevo)
Curso académico
2022/23
Curso
3
Nº Créditos
6
Idiomas
Euskera
Código
25027

DocenciaAlternar navegación

Distribución de horas por tipo de enseñanza
Tipo de docenciaHoras de docencia presencialHoras de actividad no presencial del alumno/a
Magistral4669
Seminario710.5
P. de Aula710.5

Guía docenteAlternar navegación

Descripción y Contextualización de la AsignaturaAlternar navegación

Hautazko ikasgai hau diseinatua dago ikerketa-ekintzaren eta komunitatea prozesuen inguruko oinarrizko ezagutza eskuratu nahi duten ikasleentzat. Baita parte hartze prozesuak dinamizatzeko gaitasunak landu nahi dituzten ikasleentzat ere. Helburuak ondoko hauek dira:



1. Herritarren parte hartzea eta botere politikoari buruzko talde gogoeta egitea.

2. Herritarren jabekuntza eta parte hartzea errazteko Gizarte Zientzietan

garatzen ari diren ikusmoldeak eta metodologiak ezagutzea.





This elective subject is designed for students who wish to acquire a basic knowledge of

participatory processes and to improve their skills in facilitating community processes. The objectives are the following:

1. To carry out a group reflection on popular participation and political power.

2. To know the approaches and methodologies that have been developed in the social sciences to facilitate popular participation and empowerment.

Competencias/ Resultados de aprendizaje de la asignaturaAlternar navegación

Esan bezala, ikasgai honen xede nagusia da ikaslegoak herritarren parte hartzea eta komunitate prozesuak bidelaguntzeko kontzeptuak eta gaitasunak eskuratzea. Ikasgai honen gaitasun akademikoak ondoko hauek dira:



1. Herritarren parte hartze prozesuei buruzko gogoeta kritikoa garatzea: parte hartze mailak

bereiztea eta hurbilpen teoriko-ideologiko ezberdinak alderatzea.



2. Modu praktikoan taldeen parte hartze zabala eta anitza errazteko metodologietan trebatzea.



3. Talde lanean aritzeko prestutasuna eta jarrera positiboa garatzea.





The main aim of the course is to provide the students with basic concepts and skills for leading

community participatory processes. The academic competences of this subject are:



1. Acquiring basic knowledge about participatory action-research as the main philosophical

and methodological approach for guiding community processes.

2. Developing the ability to lead group collaborative dynamics.

3. Improving the self-knowledge and relationship skills needed for monitoring group processes .

Contenidos teórico-prácticosAlternar navegación

1) Herritarren parte hartzea sustatzeko esperientziak:

a) Herri ekimena: Iruñako Alde Zaharra; Astra-Gernika; Karmela (Santutxu); Trabajadoras no

domesticadas; Etxegabeak eta kale hezitzaileen lana.

b) Erakundeen ekimena: Irungo gazteen aisialdia; Abusuko Parte Hartze Prozesua; Ume eta

Gaztetxoen aisialdia Larrabetzun; Leitzako Bertatik Bertara; Hizkuntza-Aktibaziorako

Prozesuak (SLK); bherri (Espazio publikoen kudeaketa komunitarioa).



2) Parte hartzea dinamizatzeko teknikak eta talde-dinamikak:

a) Bilerak, asanbladak eta lan-saioak: dinamizazioaren ekarpenak.

b) Taldeen prozesuak erraztea.

c) Parte hartzerako metodologiak eta teknikak.



3) Ikerketa-ekintzaren proposamen metodologikoa: diagnosia eta eragitekoplangintza modu kolektiboan

sortzea (prozesua eta produktua).

a) Eskaera, eragileak eta atariko negoziazioa (adibideak).

b) Zabaltze zikloa, auto-diagnosia: harreman sareak eta diskurtsoak.

c) Zehazte zikloa: jakintza itzultzea eta eragiteko proposamenak adostea.

d) Adostutakoa martxan jartzea eta prozesua ebaluatzea.



4) Jakintza eta metodologia emantzipatzaileak

a) Jakintza botere tresna gisa: haustura epistemologikoak eta jakintzaren demokratizazioa

b) Gizarte Zientziak eta jakintza emantzipatzaileak: Herri Hezkuntza, Esperientzien

Sistematizazioa, Reflect-Ekintza, Zapalduen antzerkia,...



5) Giza agentzia, herritarren parte hartzea eta botere politikoa.

a) Demokrazia eta botere harremanen dialektika: Estatua, Merkatua, komunitatea eta jendarte-

eredu honen zapalkuntza historikoak.

b) Erresistentziak eta borroka sozialak: herri ekimena eta herri mugimenduak.





1) Practical experiences supporting people participation:

a) On the initiative of popular or grassroots movements.

b) On the initiative of public institutions.



2) Group dynamics and techniques for supporting people participation:

a) Meetings, assemblies and workshops: the contributions of dynamization.

b) Facilitating groups processes.

c) Methodologies and techniques for participation.



3) Participatory action-research: building knowledge and action collectively (processes and

product dimensions):

a) Social agents, demands and initial negotiation.

b) Opening cycle, self-diagnosis: community networks and social discourses.

c) Closing cycle: knowledge devolution and proposals for collective action.

d) Implementation of proposals and evaluation of the action-research process.



4) Methodologies and knowledge for emancipation:

a) Knowledge as a tool of power: epistemological ruptures and democratization of knowledge.

b) Social Sciences and proposals for emancipation: Popular Education, Systematization

of experiences, Reflect-Action, Theatre of the oppressed,…



5) Human agency, people participation and political power.

a) Democracy and the dialectic of power relationships. Modern State, Capitalist Market

and Community Networks in the historical context of the main oppressive systems:

Colonialism, patriarchy and capitalism.

b) Social struggles and resistances: popular initiative and grass-roots movements.

MetodologíaAlternar navegación

Ikasgelan esperientzien aurkezpenak (irakaslearen aldetik) tartekatuko dira testu laburren irakurketa eta eztabaidarekin (talde osoa) eta talde dinamika ezberdinekin (talde osoa). Eta baita ikasleek banaka edo binaka dinamizaturiko talde-ariketak ere.







In the classroom, presentations of experiences by the teacher will alternate with the reading and discussion of short texts, and the realization of different group dynamics. In the same way, the students will carry out group exercises both individually and in pairs.

Sistemas de evaluaciónAlternar navegación

  • Sistema de Evaluación Final
  • Herramientas y porcentajes de calificación:
    • Prueba escrita a desarrollar (%): 40
    • Realización de prácticas (ejercicios, casos o problemas) (%): 30
    • Trabajos en equipo (resolución de problemas, diseño de proyectos) (%): 30

BibliografíaAlternar navegación

Bibliografía básica

- Lorenzo, Ana Rosa: Martínez Miguel. Asambleas y Reuniones; metodologías de auto-organización. Argitaletxea: Traficantes de Sueños. Madrid, 2005.



- Casado, Beatriz; Martinez, Zesar; Stronzake, Janaina.Educación popular e Investigacción-acción participativa para la soberanía alimentaria. Argitaratzeko prozesuan.



- AA BB Manual de facilitación: guía para el uso de metodologías participativas para la educación en derechos humanos. Argital: Amnistía Internacional. London, 2011.

Bibliografía de profundización

- Foroni, Nicola. (2011) Eraldaketa-prozesuak: zer, zertarako, nork, nola... . Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen zerbitzua. Gasteiz.

- Nicolás, Gemma (2009) “Debates en epistemología feminista”, Genero y dominación liburuan. Anthropos.

- Navarro, Silvia (2004) Redes sociales y construcción comunitaria. Creando (con)textos para una acción social Ecológica. CCS.

- Martinez, Zesar; Iñarra, Maialen. “Herritarren hizkuntza-aktibazioa,prozesu proposamena”. BAT Soziolinguistika Aldizkaria 115, 2020 (2).

- Martinez, Zesar. Blas, Asier. (coord.) (2008) Poder Político y Participación: demokrazia, ogi gogorrari agin zorrotza. Eusko Jaurlaritzako Argitalpen Zentrua. Vitoria-Gasteiz.

- Maturana, Humberto. Verdem-Zöller, Gerda (2003) El Amor y el Juego fundamentos olvidados de lo humano. JC Sáez Editor. Santiago de Chile.

Revistas

https://ceaal.org/v3/biblioteca-la-piragua/
https://jprm.scholasticahq.com/
https://journals.sagepub.com/home/arj

Direcciones web

https://ceaal.org/v3/
http://www.redcimas.org/biblioteca/metodologia/
http://www.colectivoioe.org/
http://www.uam.es/personal_pdi/stmaria/jmurillo/recursos/inv-accion.htm
http://www.aral.com.au/
http://www.participedia.net/en/about

Tribunal de convocatorias 5ª, 6ª y excepcionalAlternar navegación

  • MARTIN RONCERO, UNAI
  • MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI
  • OTERO GUTIERREZ, BEATRIZ

GruposAlternar navegación

31 Teórico (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
16-16

15:00-17:00 (1)

13:00-15:00 (2)

17-30

15:00-17:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Profesorado

31 Seminario-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
17-30

12:30-13:00 (1)

Profesorado

31 P. de Aula-1 (Euskera - Mañana)Mostrar/ocultar subpáginas

Calendario
SemanasLunesMartesMiércolesJuevesViernes
17-30

12:00-12:30 (1)

Profesorado