Materia
Diagnóstico e Intervención en Orientación Educativa
Datos generales de la materia
- Modalidad
- Presencial
- Idioma
- Castellano
Descripción y contextualización de la asignatura
Etorkizuneko orientatzaileak eta Bigarren Hezkuntzan jardungo duten irakasleak, afektibitate eta sexu aniztasunari eta familia-aniztasunari dagokionez prestatzea eta trebatzea du helburu irakasgai honek. Ondorengo eduki-multzo bitartez garatuko da:• Sexu aniztasuna Hezkuntza Sisteman. Hezkuntza orientazioa sexu aniztasunaren ikuspegitik, Sexu aniztasuraren Pedagogia. Genero sexu aniztasuna eta genero nortasuna, Familia aniztasuna: Familia Homoparentala. Legedia, arauak.
• Zehaztasun kontzeptualak: sexu aniztasuna, sexu joera, nortasuna, LGTBI, LGTBI fobia, Hetero-arauak,
• Bigarren Hezkuntzarako hezkuntza baliabideak eta tresnak hezitzaileak, Ariketa praktikoak
Profesorado
Nombre | Institución | Categoría | Doctor/a | Perfil docente | Área | |
---|---|---|---|---|---|---|
IBAIBARRIAGA REVUELTA, NAGORE | Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea | Profesorado Laboral Interino Universidad | Bilingüe | Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación | nagore.ibaibarriaga@ehu.eus |
Competencias
Denominación | Peso |
---|---|
Caracterizar y contextualizar las fases de un proceso de diagnóstico asumiendo un compromiso ético y deontológico. | 25.0 % |
Conocer y valorar las técnicas de diagnóstico psicopedagógico, formas de aplicación e interpretación | 15.0 % |
Saber cómo realizar y transferir un informe sobre resultados del proceso diagnóstico a los distintos destinatarios implicados | 20.0 % |
Adquirir criterios para el diseño y puesta en marcha de las intervenciones más adecuadas en cada caso, evaluar y derivar cambios para mejorarlas coordinando las actuaciones con todos los agentes educativos y/o servicios. | 15.0 % |
Analaisis de Casos y propuesta de mejora | 10.0 % |
Análisis de test y pruebas psicométricas | 15.0 % |
Tipos de docencia
Tipo | Horas presenciales | Horas no presenciales | Horas totales |
---|---|---|---|
Magistral | 15 | 30 | 45 |
P. de Aula | 15 | 15 | 30 |
Actividades formativas
Denominación | Horas | Porcentaje de presencialidad |
---|---|---|
Análisis de casos | 4.0 | 70 % |
Clases expositivas | 14.0 | 70 % |
Desarrollo escrito de un tema | 10.0 | 0 % |
Exposición de proyectos | 4.0 | 70 % |
Manejo de fuentes y recursos | 15.0 | 0 % |
Prácticas de aula | 8.0 | 70 % |
Trabajo en grupo | 20.0 | 0 % |
Sistemas de evaluación
Denominación | Ponderación mínima | Ponderación máxima |
---|---|---|
Examen escrito | 25.0 % | 50.0 % |
Exposiciones | 5.0 % | 10.0 % |
Trabajos Prácticos | 20.0 % | 40.0 % |
Convocatoria ordinaria: orientaciones y renuncia
Lanak, emanaldiak eta ebaluazioa:(% 40)= Bakarkakolana. Nere konpetentzien porfolioa egitea
(% 40)= Taldeko lana. Egungo egoerari buruzko ikerketa mota
(% 20)= Ikasgelako jarduerak. Prateartzea, lan praktikoak
COVID-19ren eraginenez, konfinamendua egongo balitz, ebaluazio sistema bera erabiliko litzateke. Taldeko lanaren aurkezpena BBC plataformaren bidez gauzatuko da. Jarduerak eGelan jarriko dira eskuragai eta eGelaren bidez entregatuko dira.
Idatzizko frogari dagokionez, ikasleak ikasgaiaren eGelan izango dute eskuragarri proba eta 90 minutu izango dituzte hau egin ahal izateko. Denbora igaro ondoren, egelara igoko du dokumentua horretarako sortutako zereginaren bidez.
Convocatoria extraordinaria: orientaciones y renuncia
Ebaluazioa:Bakarkako lana
(% 60)= Nere konpetentzien porfolioa egitea (programetako gaiak jorratuz)
(% 20)= Irakurketak (2), eta beroren iruzkinak
(% 20)= Azterketa: garatzekko galderak.
COVID-19ren eraginenez, konfinamendua egongo balitz, ebaluazio sistema bera erabiliko litzateke. Taldeko lanaren aurkezpena BBC plataformaren bidez gauzatuko da. Jarduerak eGelan jarriko dira eskuragai eta eGelaren bidez entregatuko dira. Idatzizko frogari dagokionez, ikasleak ikasgaiaren eGelan izango dute eskuragarri proba eta 90 minutu izango dituzte hau egin ahal izateko. Denbora igaro ondoren, egelara igoko du dokumentua horretarako sortutako zereginaren bidez.
Temario
KONPETENTZIAKEskumen orokorrak: Ikasleria, genero analisi bat egiteko gai izan behar da LGTBI biztanleria kontuan harturik.
Zehatzik, ikasleria, sexu-genero sistema arauemailea eta sexu-genero sistema ez arauemailearen arteko desberdintasunak bereizteko gai izan behar da. Eta ikasleria, Emakume lesbianak gizartean pairatzen dituzten diskriminazioak azaltzen jakin behar dute, generoan edo arrazoi sexistetan oinarrituriko egoerak.
Bibliografía
Materiales de uso obligatorio
Saio aurreko irakurketak:1. “DIBUJANDO EL GENERO” de G. Coll-Planas, editorial Egales 2013. (testua txertatu egiten da Egelan)
2- Eremu juridikoa. bibliografia:
13/2008 LEGEA, abenduaren 12koa, Familiei Laguntzekoa
Euskadiko Autonomia Erkidegoan familiei laguntzeko erakunde arteko III. Plana
2/2003 LEGEA, maiatzaren 7koa, izatezko bikoteak arautzen dituena.
13/2005 LEGEA, uztailaren 1ekoa, Kode Zibila aldaraztekoa.
3. LUCAS PLATEROren glosarioa irakurri
4. Egelqan irakasleak jarritako materiala: porfolio eta apunteak
Bibliografía básica
- El proceso de resiliencia en el desarrollo de la identidad lesbiana, gay bisexual”Expectativa de Diversidad: Ideas y Dinámicas - Carlos de la Cruz. Ed. Consejo de la Juventud de España. Madrid, 2005
- Coll-Planas, G.: ‘La voluntad y el deseo. La construcción social del género y la sexualidad: el caso de lesbianas, gays y trans’. Edit. Egales. Madrid, 2010
- Mujika, I.: ‘Visibilidad y participación social de las mujeres lesbianas en Euskadi’, en ‘Colección DDHH P. Francisco de Vitoria’, Edit. Ararteko. Vitoria-Gasteiz, 2007
- Garaizabal, C.: ‘La transgresión del género. Transexualidades, un reto apasionante’, en ‘Transexualidad, transgenerismo y cultura’, Nieto, J. A. (com.). Edit. Talasa. Madrid 1998
- Weeks, J.: ‘Valores en una era de incertidumbre’ en ‘Construyendo identidades estudios desde el corazón de una pandemia’ Llamas, R. (comp.). Edit. S.XXI. Madrid, 1996
- Raquel (Lucas) Platero (ed.) ‘Intersecciones: cuerpos y sexualidades en la encrucijada’, Bellaterra. Barcelona. 2012.
- Coll-Planas, Gerard & vidal, maria , “Dibujando el género”, Edi. Egales, Barcelona, 2013
HERRAMIENTAS PARA COMBATIR EL BULLYNG HOMOFÓBICO. Platero Méndez, Raquel-Gómez Ceto, Emilio. Talasa Ed.
3/2007 LEGEA, martxoaren 15ekoa, pertsonen sexuari buruzko erregistro-aipamenaren zuzenketa arautzen duena (Disposición adicional 1ª).
ILGA 2016 txostena.
- DESARROLLO PSICOLÓGICO EN LAS NUEVAS ESTRUCTURAS FAMILIARES Pirámide 2010 Enrique Arranz Freijo Alfredo Oliva
- INFORME “FAMILIAS HOMOPARENTALES EN ESPAÑA: INTEGRACIÓN SOCIAL, NECESIDADES Y DERECHOS Santiago Agustín Ruiz, 2013ko maiatza
- EL DESARROLLO INFANTIL Y ADOLESCENTE EN FAMILIAS HOMOPARENTALES. INFORME PRELIMINAR Mª del Mar - - González Sevillako Unibertsitateko Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia Dptua 2002ko ekaina
DIVERSIDAD FAMILIAR EN LA ESCUELA: GUÍA DE RECURSOS DIDÁCTICOS Francisca López eta Marta Díez. Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologia Departamentua. Sevillako Unibertsitatea. Cultura y Educación, 2009, 21 (4), 453-46 orriak
- AA.VV.: ‘Principios de Yogyakarta. Principios sobre la aplicación de la legislación internacional de derechos en relación con la orientación sexual y la identidad de género’. Edit. ALDARTE. Bilbao, 2010
- Mujika, I. y Villar, A.: ‘La diversidad sexual y los DDHH, Gays, Lesbianas, Transexuales y Derechos Sexuales’: Edit. ALDARTE. Bilbao, 2008
Rubin, G.: ‘Reflexionando sobre el sexo: notas para una teoría radical de la sexualidad’ en ‘Placer y peligro: explorando la sexualidad femenina’. S. Vance, C. (compiladora). Edit. Hablan las mujeres. 1989
- Weeks, J.: ‘Sexualidad’. Ed. Paidós Barcelona 1998 Borrillo,
- Daniel, Homofobia, Barcelona, Ed. Bellaterra, 2001
Bibliografía de profundización
“DIBUJANDO EL GENERO” de G. Coll-Planas, editorial Egales 2013. (testua txertatu egiten da Egelan)13/2008 LEGEA, abenduaren 12koa, Familiei Laguntzekoa
Euskadiko Autonomia Erkidegoan familiei laguntzeko erakunde arteko III. Plana
2/2003 LEGEA, maiatzaren 7koa, izatezko bikoteak arautzen dituena.
13/2005 LEGEA, uztailaren 1ekoa, Kode Zibila aldaraztekoa.
LUCAS PLATEROren glosarioa irakurri
Expectativa de Diversidad: Ideas y Dinámicas - Carlos de la Cruz. Ed. Consejo de la Juventud de España. Madrid, 2005
Revistas
Emakunde aldizkaria: Rol sexisten zama/ La pesada carga de los prejuicios. Vo. 68 ( 2007)http://www.emakunde.euskadi.net/u72rev0cont/es/contenidos/informacion/sen_revista/es_emakunde/adjuntos/emakunde68.pdf
Enlaces
El proceso de resiliencia en el desarrollo de la identidad lesbiana, gay bisexual”http://acceda.ulpgc.es/xmlui/bitstream/handle/10553/6607/0231633_00030_0004.pdf?sequence=1
Guía trans para jóvenes y agentes educativos. Aldarte. Gay, lesbiana eta transexualen arretarako zentrua.
http://www.aldarte.org/comun/imagenes/documentos/GUIATRANScast.pdf
Educación de las Sexualidades. Los puntos de partida de la Educación Sexual. Carlos de la Cruz 2003.
http://www.amaltea.org/content/news/10/libesex.pdf