La Cátedra UNESCO de Patrimonio Lingüístico Mundial
La Cátedra UNESCO de Patrimonio Lingüístico Mundial de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU) es una Cátedra Unesco especializada en el ámbito de las lenguas minorizadas, que está integrada en la red UNITWIN. La Cátedra tiene en el punto de mira la riqueza cultural y lingüística, y se centra especialmente en las lenguas vulnerables y en peligro de desaparición. Con el fin de contribuir a la salvaguarda del patrimonio lingüístico de la humanidad, estimular la educación plurilingüe de calidad y fomentar las iniciativas que pongan en valor la diversidad lingüística y cultural, la Cátedra lleva a cabo las siguientes acciones:
Análisis, descripción y difusión del patrimonio lingüístico propio y ajeno.
Difundir el conocimiento de lenguas minoritarias y vulnerables en peligro de extinción y fomentar la formación y la investigación.
Investigar las características y valores de una educación plurilingüe centrada especialmente en la lengua minorizada, al tiempo que se dan a conocer las bases para asegurar una formación inclusiva y justa.
Fomentar y reforzar la colaboración entre los organismos internacionales que trabajan en torno al patrimonio lingüístico y desarrollar iniciativas conjuntas con estas redes.
Impulsar la investigación y las iniciativas formativas para el conocimiento de la lengua y el patrimonio cultural del País Vasco en su diversidad y el fortalecimiento de las gestiones más adecuadas.
Publicador de contenidos
Noticias y Eventos
Publicado 15/05/18
Ikastaroa: Munduko jatorrizko hizkuntzen biziberritze prozesuak eta Helduen Euskalduntze Alfabetatzea
Uztailaren 2an eta 3an Baionan (lo egiteko aukera)
Izena emateko epearen bukaera 2018ko ekainaren 25a
Euskal Herrian azken hamarkadetan egindako ibilbidea inspirazio bide da jatorrizko herri askorentzat; batez ere Hego Amerikako herri asko ari dira UPV/EHUko Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedrarekin eta Garabide elkartearekin elkarlanean euren biziberritze prozesuak azkartzeko eta doitzeko urrats sendoak ematen. Euskal Herritik, besteak beste, helduak alfabetatzeko eta helduek hizkuntzara berenganatzeko ahaleginean laguntzen diegu. Gure gaueskolak eta euskaltegiak oinarritzat hartuta, egitasmo horiek indarberritze prozesuetan nolako garrantzia duten, zein ekarpen egiten duten eta zelan bideratu ahal diren transmititu nahi izaten dugu, ondo datorkiena euren egoera eta ezaugarrietara doituta aplika dezaten. Era berean, eurengandik ere jasotzen dugu irakaspena, eta geurera modu kritiko eta eraikitzailean begiratzeko aukera ematen digu.
IRAKASLEAK
Andoni Barreña Agirrebeitia
Doktorea Psikolinguistikan Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU); Irakasle titularra Salamancako Unibertsitatean. Garabide Elkarteko Lehendakaria. Hainbat hizkuntzen biziberritze prozesuetan aditua eta aritua.
Itziar Idiazabal Gorrotxategi
Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak saileko katedraduna Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU); Genebako Unibertsitatean doktorea psikolinguistika alorrean.Euskaltzain urgazlea da, eta Euskararen Aholku Batzordeko kide. UPV/EHUko Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedraren koordinatzailea da 2007 urteaz geroztik.
Ane Ortega Etcheverry
BAM Irakasle eskolako irakaslea. Espainiar Filologian lizentziaduna da Deustuko Unibertsitatean eta Soziolinguistika eta Espainiar Ikasketetan doktorea Londresko Unibertsitatean. Euskal Herriko Unibertsitateko Munduko Hizkuntzen Ondarearen UNESCO Katedran, Batzorde Tekniko Iraunkorreko eta Aholkulari Batzordeko partaidea
Arkaitz Zarraga Azurmendi
Euskal Filologian lizentziatua. UEUko Glotodidaktika Saileko sailburua. Garabideko kidea eta Euskal Herriko Unibertsitateko Munduko Hizkuntzen Ondarearen UNESCO Katedran, Batzorde Tekniko Iraunkorreko partaidea. Basauriko Udal Euskaltegiko irakasle eta zuzendaria.
HELBURUAK
Hizkuntza kooperazioaren errealitatera hurbiltzea.
Helduen hizkuntzaratze eta alfabetatzeak biziberritze egitasmoan duen garrantziaz eta egitekoez jabetzea eta hausnartzea.
Metodologia egokia aplikatzearen garrantziaz jabetzea.
Metodologia komunikatiboaren eta ekintzara bideratutako irakasmoldeen ezaugarriak aztertzea eta horietan trebatzea.
Ariketen tipologiaren inguruan hausnartzea.
Nasa Yuwe hizkuntzarako gure laguntzaz egin duten A1 mailarako programa eta materialak aztertzea.
EDUKIAK
Hizkuntza kooperazioa.
Helduen irakas-zentruen ezaugarriak.
Ekintzara bideratutako metodologia.
Materialak eta ariketen tipologia
Errealitate bakoitzari lotuta jardutea.
METODOLOGIA
Ikasleen aurrezagutzetatik abiatuta eta euren interesak kontuan hartuta, orain arte Garabidek eta Unesco Katedrak egindako lana atalka aurkeztuz joango gara. Ondoren hausnarketa sustatuko dugu eta zenbait ariketa taldeka burutu. Egindako lana ulertu eta aurrera begira egin beharrekoen inguruko hausnarketa bilatuko dugu, Nasa herrian egindakoa oinarritzat hartuta, aurrera begira Nasekin eurekin zein beste herri batzuekin egin daitekeen lana elkarrekin irudikatzeko.
NORI ZUZENDUA
Hizkuntza normalizazioaren inguruan ari diren arduradun, profesional eta euskaltzaleak oro har.
Euskaltegietako irakasle, didaktikari eta arduradunak.
Kooperazioaren munduan ari diren profesional eta ekintzaileak.