English Friendly Course (EFC)

English Friendly Courses

English Friendly Course (EFC) refers to Undergraduate or Master subjects in which the lecturers are willing to tutor, conduct examinations and/or accept papers in English, although classes are given in Spanish.

They are purposed for international students with an intermediate level of Spanish, that manage better in English.

English Friendly Course (EFC), son aquellas asignaturas de Grado o Máster que, siendo impartidas en castellano, ofrecen la guía docente de la misma - así como las tutorías, diversas tareas, exámenes, etc.- en inglés.

Dicha modalidad está destinada al alumnado que visita la UPV/EHU proveniente de universidades extranjeras y que, aunque posea un nivel medio de castellano, se desenvuelve con preferencia en inglés.