Jardunaldi batek jihadismo salafista fenomenoa aztertuko du

Noiz eta non

Noiztik: 2015/10/06 Noiz arte: 2015/10/01, 16:00 - 08:59

Deskribapena

Asteartean, urriak 6, 16:00etan, UPV/EHUko Bizkaia Aretoko Oteiza gelan (Abandoibarra etorbidea 3, Bilbo), UPV/EHUko Nazioarteko Ikasketen Katedrak antolatu duen "El fenómeno del yihadismo salafista en el siglo XXI" izenburudun jardunaldiei hasiera emango zaie. Egun bitan luzatuko diren jardunaldi hauetan parte hartzeko, ezinbestekoa da aurretik izena ematea (Tel.: 946015278; E-mail: ceinik@ehu.eus).

Jardunaldi honek jihadismo salafista fenomenoa aztertu nahi du. Horretarako, oinarrizko harreman bitan jarriko da abiapuntua: alde batetik, arabiar munduaren eta Mendebaldearen artekoan eta, bestetik, islamiar munduaren adar handi biak diren sunien eta xiiten artekoan. Beharrezkoa da, era berean, udaberri arabiarren esperientziak berreskuratzea eta emaitzak eta deriba baloratzea, islamismoaren erradikalizazioa eta salafismoaren larrialdi politikoa aztertu aurretik. Behin aipatutako larrialdia ezarrita, Al-Qaedatik Estatu Islamiarrera eraman duen bidea aztertzea komeni da. Bukatzeko, interes gorena dauka planteatzea nola hautematen duen Mendebaldeak fenomeno hau eta nola saiatzen ari den horri erantzuna ematen.

EGITARAUA:

Urriak 6, asteartea

16:00 AURKEZPENA
16:15 Antoni Segura, Bartzelonako Unibertsitateko irakaslea. "Relaciones entre el mundo árabe (e islámico) y Occidente".
16:55 Ignacio Álvarez-Ossorio, Alacanteko Unibertsitateko irakaslea. "La división suní/chií en el marco de la rivalidad entre Arabia Saudí e Irán".
17:35 ATSEDENA
17:50 José Abu Tarbush, La Lagunako Unibertsitateko irakaslea. "Paisajes después de la primavera árabe".
18:30 MAHA INGURUA

Urriak 7, asteazkena

16:00 AURKEZPENA
16:15 Rafael Ortega, Granadako Unibertsitateko irakaslea. "Radicalización del islamismo: la emergencia política del salafismo".
16:55 Carlos Echeverría, UNEDeko irakaslea. "Terrorismo yihadista: de al Qaeda al Estado Islámico".
17:35 ATSEDENA
17:50 Jesús Núñez Villaverde, Gatazka eta Ekintza Humanitarioei buruzko Ikerketen Institutuko (IECAH) irakaslea. "Reacciones de Occidente ante la amenaza del yihadismo".
18:30 MAHAI INGURUA