Doktore berriak izendatzeko ekitaldia, UPV/EHUk urteko 600 tesiren muga gainditu du

• Ekitaldia

Noiz eta non

2018/05/25, 18:00 - 00:00

Kokapena

Areto Nagusia
Sarriena. -48940- Leioa-Erandio (Bizkaia)

Deskribapena

Ohi denez, UPV/EHUk maiatzaren azken ostiralean ospatuko du doktore berriak izendatzeko ekitaldia. Guztira iaz 303 emakumek (%  48) eta 324 gizonek (%  52) irakurri zuten tesia UPV/EHUn. 2017an, beraz, 627 tesi burutu ziren. Horrek esan nahi du lehendabizi urteko 600 tesiren muga gainditu duela. Doktore horien %  19 atzerritarra da. Era berean, 2014-15 ikasturtean doktoregoko 43 sari bereziak eskuratu dituztenak ere omenduko ditu Euskal Herriko Unibertsitateak.

Ezagutzan oinarritako gizarte batean ikertzaileen prestakuntza funtsezkoa da aurrerabidea eta gizarte-ongizatea sustatzeko. Hori dela eta, azken urteotan, doktorego ikasketen protagonismoa gero eta handiagoa da. Doktoreak  goi mailako profesionalak izango dira  I+G+B sortzeko eta zabaltzeko,  zeren eta ikasketa hauek prestakuntza maila gorena eman eta erronka handiak aurrera eramateko gai izango diren profesionalak trebatzeko aproposak baitira.  Izan ere, formazio maila honetara ailegatzen direnek lan funtsezkoa egin ahalko dute ikerketarekin eta berrikuntzarekin zerikusia duten erakundeetan, bai publiko bai pribatu arloan.

Bestalde, goi mailako prestakuntza dutenek aukera gehiago izaten dute lanpostu bat aurkitzeko. Hala, doktorego ikasketak dituztenen artean langabeziaren tasa % 2 koa zen Euskadin 2012 urtean, krisia hasi baino lehen, 2008an, % 0koa zen  El Empleo de los doctores en España y su Relación con la I+D+I Y los Estudios de Doctorado (Conferencia de Consejos Sociales de las Universidades Españolas, 2014) azken txostenaren arabera.

2017ko tesiak

Iazko tesiak jakintza arlo honetakoak dira: Zientziak (156), Ingeniaritza eta Arkitektura (139), Osasun Zientziak (98), Gizarte eta Lege Zientziak (124) eta Arte eta Giza Zientziak (110). Azpimarratu beharra dago tesi horietatik 199 nazioartekoak izan zirela, eta 82 euskaraz irakurrita izan zirela, 2016ko datuak hobetuz, 155 nazioartekoak izan ziren eta 53 euskaraz. Halaber, 2014/15eko doktoregoko 43 sari bereziak (14 gizon eta 29 emakume) ere emango dira ekitaldi honetan. Sari hauek ematen zaizkie cum laude tesiei nazioarte mailan izan duten garrantziagatik, zientziari egin dioten ekarpenagatik eta era adierazgarrian jakintza berriaren sorreran lagundu izanagatik nabarmendu diren tesiei.

Nekane Balluerka UPV/EHUko errektorea izango dugu ekitaldi buru.  Izendatzeko ekitaldiaren ohorezko gonbidatua Begoña Vicario izango da, UPV/EHUko Arte Ederren fakultateko doktorea. 1997an Goya saria animazioko film labur onenari irabazi zuen “Pregunta por mi” filmarekin. Filmak, paperik gabeko emakume etorki baten  historia, bere bizitza galtzeko zorian dago organo-trafikatzaileen eskuetan, azaltzen du. Azken lana, Areka (The Ditch,) datorren larunbatean, maiatzak 26, Seattleko Nazioarteko Zinemaldian aurkeztuko du Vicariok.