Pertsona nagusien gaitasun funtzionala mantentzeko tresna eta interbentzioei buruzko jardunaldia

• Ekitaldia

Noiz eta non

2019/09/25, 10:00 - 00:00

Kokapena

Bizkaia Aretoa
Avenida Abandoibarra 3. -48009- Bilbao (Bizkaia)

Deskribapena

Bizkaia Aretoak ‘Pertsona nagusien gaitasun funtzionala mantentzeko tresna eta interbentzioak. Hauskortasunaren balorazio eta esku hartzea’ jardunaldia hartuko du. Osasun, gerontologia, ariketa fisiko eta teknokogia arloko profesional zein ikasleei zuzendua dago batez ere. Horrela, programak ahozko aurkezpenak (Baroja Aretoan) eta tailer praktikoak (Etxepare Aretoan) bateratzen ditu.

Hauskortasuna adinduetan nagusitzen den sindromea da. Sindrome hau gertakizun kaltegarriak izateko aukerak handitu egiten ditu, hala nola, erorketak, ospitalizazioak, instituzionalizazioa edota heriotza ere. 2015. urteaz geroztik zenbait Osasun eta Gerontologia Ikerketa Instituzioek, Teknologia Zentroek, eta UPV/EHU-k osatzen duten partzuergoak, hauskortasunaren diagnostikorako eta abordatzerako tresnak garatzen lan egiten du. Jardunaldi honetan partzuergoak lortutako emaitza nagusiak aurkeztuko dira. Era berean, inguruko beste entitate batzuek garatutako ekimenak ezagutzeko aukera izango dugu.

Sarrera librea da baina parte hartzeko izena ematea beharrezkoa da esteka honetan

Egitaraua:

10:00 – 10:15 Ongietorria eta jardunaldiaren irekiera.

10:15 – 10:40 Hitzaldia: 'Valoración de Fragilidad'. Ander Matheu, Biodonostia.

10:40 – 11:00 Hitzaldia: 'Intervenciones de ejercicio en el ámbito residencial y hospitalario'. Jon Irazusta UPV/EHU – Matia Fundazioa.

11:00 – 11:20 Hitzaldia: 'Intervención en fragilidad. Telerehabilitación a través del juego'. Naiara Fernández, IMQ.

12:00 – 12:15 Hitzaldia: 'Análisis de la Sentada'. Marcos Arauzo-Bravo. Biodonostia

12:15 – 12:30 Hitzaldia: 'Evaluación/entrenamiento del Equilibrio'. Javier Arcas. Tecnalia

12:30 – 12:45 Erakustaldia: 'Robot para rehabilitación de extremidad superior'. Patricia Casla. Tekniker – Vicomtech - UPV/EHU

12:45 – 13:00 Erakustaldia: 'Exoesqueleto portátil para el entrenamiento de la marcha en pacientes con esclerosis múltiple. Resultados preliminares'. ADEMBI - UPV/EHU

13:00 – 13:15 Erakustaldia: 'Presentación de contera inteligente para la monitorización de la marcha'. UPV/EHU Ingenieria+Fisiología

13:15 – 14:00 Erakusketak eta tailerrak. Goiz eta Arratsalde Etxepare Aretoan erakusgarri egongo diren erakustaldiei eskainitako gunea.

15:15 –15:40 Hitzaldia: 'Nuevos escenarios para la promoción de la autonomía y la salud en el envejecimiento: Entornos, productos y servicios de valoración de la fragilidad y el entrenamiento multicomponente de la capacidad funcional'. Miren Iturburu. MATIA Fundazioa.

15:40 – 16:10 Hitzaldia: 'Cribado de la Fragilidad y ejercicio físico en personas mayores'. Ignacio Ara, profesor e investigador de la Universidad de Castilla la Mancha.

16:10 – 16:30 Hitzaldia: 'Valoración e intervención de ejercicio físico en fragilidad'. Manu Alvarez. Clínicas ATHLON

16:30 – 17:30 Erakustaldiak/tailerrak. Goizeko saioaren berdina.