Gaixotasun kardiobaskularrak sendatzeko paradigma berri bat

Nanoteknologiari, kardiologiari eta argiaren teknologiei esker gaixotasun kardiobaskularrak sendatzeko Europako proiektu batean parte hartzen du UPV/EHUk

• Ikerketa

Lehenengo argitaratze data: 2019/06/11

Irudia
David Mecerreyes ikerlaria. Argazkia: Nagore Iraola. UPV/EHU

Europako Batzordeak finantzatutako LION-HEARTED proiektuaren helburu nagusia da nanoteknologia, kardiologia eta argiaren teknologiak nahastuz bihotz-suspertzeak sustatzeko ikuspegi berritzaile bat garatzea. Proiektu honen helburua da gizakion sistema kardiobaskularra sendatzeko egungo paradigmari aurre egitea, eta horretarako, gailu berri bat diseinatzea, plataforma optozeutiko berri bat, bihotzaren funtzioak eta odol-basoak leheneratzeko gai dena.

Gaixotasun kardiobaskularrak dira heriotzen eta morbilitatearen arrazoi nagusia mundu osoan, gero eta eragin handiagoa baitute biztanleriaren zahartzean eta eragin sozioekonomikoan. "Bihotzeko gutxiegitasunak, adibidez, eragin negatiborik handiena du bizi-kalitatean, eta horrek eguneroko kudeaketa eteten du eta zaintzaileen menpekotasuna handitzen du. Hala ere, gaur egun ez dago tratamendu farmakologiko eraginkorrik, ez baita posible gaixotasunaren progresioa iraultzea", dio David Mecerreyes UPV/EHUn eta Polymaten Ikerbasque-ko ikerketa irakasle zein LION-HEARTED Horizon 2020 Europako proiektuko ikertzaileak.

"Europako taldeak diziplinarteko ikerketa bat egingo du gaixotasun kardiobaskularren ezaugarri nagusietan oinarritua, animalia-ehunetan ezar daitezkeen eta argiak modula ditzakeen polimero berritzaileen garapena, eta zelulen ugaritzea zuzenean berrezarri eta zelula kardiakoen ugalketa eta horien funtzio espezifikoak zuzenean leheneratzen dituen dispositiboen diseinua”, azaldu du UPV/EHUko ikertzaileak.

LION-HEARTED plataforma optozeutikoa argiaren eta nanoteknologia organikoaren konbinazioan oinarrituko da; horrela, modulazio optikoak aukera emango digu aurrekaririk gabeko erresoluzio batekin lan egiteko, zauri txikiagoa eragiteko, eta kontrol elektriko eta farmazeutikoko ohiko metodoei dagokienez, berriz, selektibitate handiagoa izango du. Gure helburu nagusia, beraz, bihotz-funtzioa eta baskularizazioa berreskuratzea da, zelula kardiobaskular mota nagusien patua eta ugalketa zuzenean modulatuz.

Horretarako, LION-HEARTED proiektuak hiru urrats nagusi egingo ditu: lehenbizi, argiaren aurrean sentiberak diren material polimeriko berriak eta aldi berean, kardiomiozitoetan bihotzeko gurasoak bereiztea susta dezaketen materialak ekoitziko dituzte; bigarrenik, material horiek in vitro probatuko dituzte gaixotasun eredu ezberdinetan eta plataforma optozeutikoaren eredu teorikoa egingo dute; azkenik, gailuaren ingeniaritza egiaztatu eta eredu preklinikoetan ezarriko dute, bukaerako gailu bat izateko.

Informazio osagarria

LION-HEARTED proiektua (Light and Organic Nanotechnology for Cardiovascular Disease) koordinatzen du Italiano di Teknologia IIT-Istitutuak, eta Europako Batzordeak finantzatu du, FET-Future eta Emerging Technologies finantza-eskemarik handienetako baten bidez. Europa osoan 8 bazkide ditu partzuergoak. Proiektuko bazkideak honako hauek dira: IIT-Istituto Italiano di Tecnologia (Italia), Università degli Studi di Pavia (Italia), Alma Mater Studiorum -Università di Bologna (Italia), IRCCS Istituto Clinico Humanitas (Italy), Technische Universitaet Muenchen (Germany), Universitat Linz (Austria), Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) eta BERC POLYMAT (Espainia), Charité - Universitaetsmedizin (Alemania).