UPV/EHUk jasoko du Bordeleko Unibertsitatearekin batera 2018ko Diálogo Saria

Espainiarren eta frantziarren arteko laguntasunerako kultur elkarteak, Diálogok, emango du saria ostegunean, azaroak 8, Pariseko Espainiako Enbaxadan

Lehenengo argitaratze data: 2018/11/07

Irudia

Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitateak eta Bordeleko Unibertsitateak Diálogo Saria irabazteko merezimenduak egin dituzte. Kultur elkarteak urtero ematen die mugaren bi aldeetako pertsonei eta erakundeei Diálogo aitortza.

Frantziako Diálogo elkarteko presidente Jean Charles Raufast jaunak, Espainiak Frantzian duen enbaxadore Fernando Carderera jauna bertan dela, saria emango die Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitateko errektore Nekane Balluerka andreari eta Bordeleko Unibertsitateko presidente Manuel Tuñón de Lara jaunari, azaroaren 8an, Espainak Parisen daukan Enbaxadan.

Sari honen bidez, Frantziaren eta Espainiaren arteko unibertsitate eta zientzia lankidetzaren eragile nagusietako biren lana aitortu nahi du Diálogo elkarteak. Epaimahaiko burua Benoît Pellistrandi jauna izan da, eta harekin batera, Isabelle d´Ornano andreak, Emilio Ferré jaunak, Jean-Pierre Jouyet jaunak eta Jean-René Fourtou jaunak osatu dute epaimahaia.

Diálogo espainiarren eta frantziarren arteko laguntasunerako elkarte bat da, eta haren xedea kooperazioa bultzatzea da kultura, ekonomia, gizarte, hezkuntza eta zientziaren arloetan. Diálogo sariak Frantziaren eta Espainiaren arteko harremanak areagotzeko eta estutzeko eginkizun garrantzitsua izan duten pertsonen, enpresen edo erakundeen ahalegina aitortu nahi du.

2000ko urteetan hasitako unean uneko lankidetza batzuetatik abiatuta, Euskal Herriko eta Bordeleko unibertsitateen arteko euroeskualdeko dinamikak aldaketa erabakigarria izan zuen 2011. urtean, UPV/EHUren “Euskampus” proiektua eta Bordeleko “IdEx Bordeaux” proiektua martxan jartzearekin batera, Espainiako eta Frantziako nazioarteko bikaintasun programa nazionalen testuinguruan.

Testuinguru horretan, bi unibertsitateek euroeskualde komunitate bat eratzeko eta garatzeko helburua finkatu zuten (Euskal Herria-Bordele ardatza), ikerketa, prestakuntza eta jakintzaren transmisioaren alde egiteko. Aliantza horrek aurreratu zuen jada 2011n Europako unibertsitateen premia, eta horrelako ezaugarriak zituen Europako lehen campus gisa eratu zen.

Gaur egun, Nazioarteko Bikaintasun Campus honek 110.000 ikasle, 9.000 irakasle-ikertzaile, eta 5.000 administrazio eta zerbitzuetako langile biltzen ditu. Haren jardueraren oinarrian lau ardatz hauek daude: hezkuntza, enplegagarritasuna eta ekintzailetza; ikerketa eta berrikuntza; konpromisoa; eta, nazioarteko sustapena.

Frantziar-espainiar aliantza horrek graduondoko baterako lau titulu sortzeko aukera eman du arlo hauetan: itsas baliabideak (Erasmus Mundus gisa aitortua), enologia berrikuntza, finantzak, eta bioinformatika. Gainera, aliantza horren bultzadaz, Euskal Herriko eta Bordeleko ikasleen arteko mugikortasuna areagotu da, tutoretza bikoitzeko erregimenean doktoregoak egin dira (25 tesi abian, urtean), mugaz gaindiko bi laborategi sortu dira (fabrikazio aurreratuan eta nanozientzian), eta Ocean Experience campus baten proiektua bultzatu da, zeina 50 enpresen eta euroeskualdeko eragile askoren ekosistema batean oinarritzen baita.