Garapenaren Psikologia Eskola Adinean25857
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25857
Irakaskuntza
Irakaskuntza-gida
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehaztea
Garapenaren Psikologia Eskola Adinean izeneko ikasgaiaren helburua jaiotzatik hasi eta 12 urte arteko garapen psikologikoa aztertzea da, garapenaren ikuspuntu integratzaile eta dialektikotik, euren praktika profesionalean erabilgarri izan daitezkeen ezagutza teorikoak eta baliabideak eskainiz
Horretarako, giza garapenaren ikasketarako teoria, eredu eta metodologia desberdinak aztertuko dira, baita garapen etapa bakoitzari lotutako aldaketa psikologiko nagusiak ere
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen Emaitzak
Ikasleak, Garpenaren Psikologia Eskola Adinean ikasgaiaren bidez hurrengo gaitasunak landuko ditu:
A) Bilakaeraren psikologiak giza garapenari eginiko ekarpenak ulertzea eta kontrastatzea, prozesu horrek 0-6 urtetan dituen ezaugarriak hautemateko, familiako, gizarteko eta eskolako testuinguruan.
B) Haurren nortasuna identifikatzea eta deskribatzea, giza garapeneko etapa gisa eta ezaugarriak aztertzea ( psikomotrizitatea, ezaguera, komunikazio, ezaugarri sozialak eta afektibitatea).
C) Taldean ikasketa-segiden plangintza egitea eta ikasgelako eta jolastokiko lana antolatzea, 0-3 eta 3-6 urteko haurren ezaugarriak kontutan hartuta, haurron garapena estimulatzeko eta bultzatzeko.
Eduki teoriko-praktikoak
1. Garapenaren psikologia: disziplina zientifikoa. Garapenaren azterketarako hurbilpen teorikoak. Garapenaren Psikologiaren ikerketa.
2. Lehen haurtzaroa (0-2). Ezaugarri psikologikoen azterketa eta hezkuntza praktiken eragina haurraren garapen prozesua hobetzeko alderdi guztietan; garapen psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta nortasunarena.
3. Bigarren haurtzaroa (3-6). Garapen fisiko eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak.
4. Eskolako urteak (6-12). Garapen fisiko eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak.
Ebaluazio-sistemak
- Azken Ebaluazioaren Sistema
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko Egitea
Klasera datorren ikasleen ebaluazio sistema: Ebaluazio mistoa izango da, eta hurrengo atalak izango ditu:
- Eduki teorikoei buruzko azterketa: azken notaren %40
- Gelako praktikak:azken notaren %40
- Diziplinarteko lan modularra:azken notaren %20
Portzentai hauek aplikatzeko atal bakoitza indibidualki gainditu beharko da.
Klasera ez datorren ikaslearen ebaluaketa=
Ikaslearen asistentziak gutxienez %75ekoa izan beharko du. Hala ez den kasuetan, ikasleak ebaluatzeko aukera ezberdin bat izango du:
- Eduki teorikoei buruzko azterketa: azken notaren % 40
- Gelako praktikei buruzko azterketa: % azken notaren %40
- Idatzizko lan indibiduala:azken notaren %20. Irakasleak horrela erabakitzen badu, lan hau ahozko froga baten bidez defendatu beharko du
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko Egitea
Klasera datorren ikasleen ebaluazio sistema:
Ohiko deialdiaren irizpide eta ebaluaketa sistema mantenduko dira. Ikasleak ohiko deialdian gainditu ez duen ebaluazioaren atala-atalak gainditu beharko ditu. Gainditutako atalen kalifikazioa ikasturte berean mantendu edo gordeko delarik
Klasera ez datorren ikaslearen ebaluaketa:
Ohiko deialdiaren irizpide eta ebaluaketa sistema mantenduko dira. Ikasleak ohiko deialdian gainditu ez duen ebaluazioaren atala-atalak gainditu beharko ditu. Gainditutako atalen kalifikazioa ikasturte beren mantendu edo gordeko delarik
Nahitaez erabili beharreko materiala
Irakasleak sortutako materiala: apunteak
Ikus-entzuneko materialak
Ordenagailua
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Berger, K.S. (2003). Psicología del Desarrollo. Madril: Editorial Panamericana.
Bermudez, M. P. eta Bermudez Sanchez, A. M. (2004): Manual de Psicología Infantil. Aspectos evolutivos e intervención psicopedagógica. Madril: Biblioteca Nueva.
Delval, J. (1994). El desarrollo humano. Madril: Siglo XXI.
González, A.M. eta languntzaileak ( 1995). Psicología del desarrollo: teoría y prácticas. Malaga: Ediciones Aljibe
Martín Bravo, C. eta Navarro Guzmán, J.I. ( Koord) (2009). Psicología del desarrollo para docentes: Madril: Pirámide.
Mietzel, G. (2005). Claves de la Psicología Evolutiva. Barna: Herder.
Palacios, J., Marchesi, A. eta Coll, C. (1991). Desarrollo psicológico y educación, I. Psicología evolutiva. Madril: Alianza.
Palacios, J., Marchesi, A. eta Coll, C. (1999). Garapen psikologikoa eta hezkuntza, I. Psikologia ebolutiboa. UPV-EHUko Argitalpen Zerbitzua.
Papalia, D. (1991). Psicología del desarrollo. De la infancia a la adolescencia. Mexico: McGraw-Hill.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Hoffman, L., Hall, E. eta Paris, S. (1995). Psicología del desarrollo. Madril: McGraw-Hill.
Lizaso, I. eta Apodaka, M. (2008). Giza garapen psikologikoaren ereduak. Bilbo: EHU. (sare argitalpena: http://testubiltegia.ehu.es helbidean deskargatu daiteke).
Lefrançois, G. (1999). El ciclo de la vida. Mexico: Thomson.
Mayor, J. (zuzen.) (1995). Psicología Evolutiva. Madril: Anaya.
Muñoz García, A (coord.) (2010) Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil. Madrid : Pirámide
Muñoz García, A ( coord.) (2010) Psicología del desarrollo en la etapa primaria. Madrid : Pirámide
Palacios, J., Marchesi, A. eta Coll, C. (1999). Garapen psikologikoa eta hezkuntza, I. Psikologia ebolutiboa. UPV-EHUko Argitalpen Zerbitzua.
Papalia, D. (2004). Psicología del desarrollo. De la infancia a la adolescencia. Mexico: McGraw-Hill.
Perinat, A. (2002). Psicología del desarrollo: del nacimiento al final de la adolescencia. Bartzelona: Universidad Oberta de Catalunya.
Rice, F.C. (1997). Desarrollo humano: estudio del ciclo vital. Mexico: Pentice-Hall.
Santrock, J.W. (2003). Infancia. Madril: McGraw-Hill.
Santrock, J.W. (2006). Psicología del desarrollo, el ciclo vital. Madril: McGraw-Hill.
Shaffer, D.R. (2000). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. Mexico: Thomson.
Trianes Torres, M. V. eta Gallardo Cruz, J.A. (2003). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madril: Piramide.
Vasta, R., Haith, M.M. eta Millar, S.A. (1996). Psicología infantil. Bartzelona: Ariel.
Aldizkariak
European Journal of Educational Psichology
Infancia y Aprendizaje
INFAD. Psicología de la Infancia y de la Adolescencia
Tantak
Hik Hasi
Web helbideak
http://psicoeduc.rediris.es
http://www.fia.es
http://www.fundacionyuste.org/acciones/infad/revistas.htm
http://www.educacioninicial.com/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaia
- BERNARAS ITURRIOZ, ELENA
- OLALDE LOPEZ DE ARECHAVALETA, BLANCA ROSA
- SARASA MAYA, MARTA
Taldeak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 1.01 - .
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 08:30-10:30 | ||||
7-15 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 GELA - DONOSTIAKO IRAKASLEEN U.E.
- Aula 1.01 - .
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-12:30 | ||||
7-15 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.7 GELA - DONOSTIAKO IRAKASLEEN U.E.
- 2.7 GELA - DONOSTIAKO IRAKASLEEN U.E.