Baliabideen Tailerra I26478

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
4
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
26478

Irakaskuntzatoggle-navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala913.5
Gelako p.3654

Irakaskuntza-gidatoggle-navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteatoggle-navigation

Ikasturte osoko materia dugu hau, irakasgai honek diziplinarteko izaera du eta bertan garenok hezkuntza sisteman egun laguntzarako eta sustengurako dauden baliabide arrakastatsuenak ezagutzeko eta horien inguruan hausnartzeko parada izango dugu. Azken finean, hauexek dira gure xedeak:
• Hezkuntza-premia berezietara egokitutako hezkuntza-jardueretarako tresnak eta baliabideak ezagutzea, prestatzea eta erabiltzea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen Emaitzaktoggle-navigation

Graduko Konpetentziak:
- G004 DIBERTSITATEA ETA BALIOAK: Dibertsitate-testuinguruetan ikaskuntza-eremuak diseinatzea eta arautzea, herritarren heziketa-balioa osatzen dituzten generoen berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideen errespetua landuz.
- G005 -GATAZKEN KONPONBIDEA: Ikasgela barruan eta ikasgelatik kanpo bizikidetza sustatzea, diziplina-arazoak konpontzea eta gatazkak bake-giroan konpontzen laguntzea. Ikasleen artean ahalegina, iraunkortasuna eta diziplina pertsonala sustatzea eta balioestea.

IKASKUNTZA EMAITZAK (balibideen tailerra I):
Aniztasun eremuetan eskuartze egokirako egun erabiltzen diren baliabideak ezagutzea, sortzea eta erabiltzea.

Eduki teoriko-praktikoaktoggle-navigation

1. GAIA- Curriculumera sartzeko laguntza teknikoa: laguntza irakaslea eta laguntza taldeak
2. GAIA- Komunikazio-sistema alternatiboak. Dinamika dialogikoak estrategia metodologiko gisa.
3. GAIA- Irakaskuntza-materialak egokitzea, hezkuntza indartzeko. Ikaskuntza Kooperatiboa (IK/KI)
4. GAIA- Curriculumeko gaitasunak garatzeko laguntza-baliabideak. Arrakasta- jarduerak

Metodologiatoggle-navigation

Ikaskuntza prozesuan zehar bai ekipo lana eta bai lan autonomoa sustatzeko estrategiak aurrera eramango ditugu. Horretarako, azalpen teoriko-pratikoaz gain, ikasleek egin beharreko lan indibidual eta taldekoen azalpena egongo da. Halaber, kontzeptu teorikoak hobeto ulertzeko kasu azterketa ezberdinak aurrera eramango dira.

Ebaluazio-sistemaktoggle-navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Ahozko defentsa (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko Egiteatoggle-navigation

Tailerra gainditzeko ikasleak eskatutako frogak bete beharko ditu eta bere garaian aurkeztu. Froga hauek ebaluazioaren %100 izango dute balioa.
Bestela banakako azterketa idatzia gainditu beharko dute ikasleek.

12.2.- Deialdiari uko egitea
2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi diotenikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilanete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Nahitaez erabili beharreko materialatoggle-navigation

- Irakurketa-txostenak
- Moodle-ko ikastaroa

Bibliografiatoggle-navigation

Oinarrizko bibliografia

Arguiñano, A., Karrera, I., y Arandia, M. (2018). Funcionamiento Democrático del Centro y PBL: Factores determinantes para la Inclusión y el rendimiento del alumnado. REDIE, Revista Electrónica de Investigación Educativa, 8(16), 77-93.

Arnaiz, P. (2000): Educar en y para la diversidad. En Soto, F.J. y López, J.A. (Coords.): Nuevas Tecnologías en el Ámbito de las Necesidades Especiales y la Discapacidad. Murcia: Consejería de Educación y Universidades.

Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R., y Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la Sociedad de la Información. Barcelona: Hipatia. Booth, T.,y Ainscow, M. (2005). Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Gobierno Vasco. Vitoria.

Basasoro, M. Karrera, I. eta Arguiñano, A. (2018). Antzuola Herri Eskola. Eskola ongizatearen eraikuntzan kontzeptua mugatuz eta zabalduz. Tantak 30(1), 136-151

Karrera, I., Garmendia, M. y Arguiñano, A. (2019). Sinergias entre inclusión, competencias y rendimiento escolar. El caso de la escuela pública de Antzuola. Profesorado. Revista de curriculum y formación del profesorado. 23(1).

Karrera, I. & Arguiñano, A. (2018). Escuelas inclusivas en el País Vasco. Organización Escolar y currículums emergentes y flexibles. En Arancibia, H., Castillo, P. & Saldaña, J. Innovación educativa: Perspectivas y desafíos. Valdaraiso: Chile.

Freire, P. (1997). A la sombra de este árbol. Barcelona: El Roure.

Pujolàs, P., Lago, J.R. (2014). IK/KI PROGRAMA (Ikasteko Kooperatu / Kooperatzen Ikasi). Recuperado de https://www.google.es/search?q=pujolas+lago+Ikasteko+kooperatu+kooeratzen+ikasi&oq=pujolas+lago+Ikasteko+kooperatu+kooeratzen+ikasi&aqs=chrome..69i57.13869j0j8&sourceid=chrome&es_sm=119&ie=UTF-8

Gehiago sakontzeko bibliografia

Muntaner, J. J. (2000). De la compensación a la inclusión: La organización de un modelo de apoyo en la escuela. En L. Delgado (Coord.), Las organizaciones educativas en la sociedad neoliberal (pp. 423-443). Granada: Grupo Editorial Universitario.

Ortiz, Mª C. (1996). De las “necesidades educativas especiales” a la inclusión. Siglo Cero, 27 (2), 5-13.

Parrilla, A. (1998) Creación y desarrollo de grupos de apoyo entre profesores. Bilbao: Ediciones Mensajero.

Skliar, C. (2008). La pretensión de la diversidad o la diversidad pretenciosa. Monográfico. A propósito de la diversidad. Kikiriki, 89, 30-37.

Stainback, S. (2001). Aulas inclusivas. Un nuevo modo de enfocar y vivir el curriculum. Madrid: Narcea.

Susinos, T. y Calvo, A. (2006). Yo no valgo para estudiar. Un análisis crítico de la narración de las experiencias de exclusión social, Contextos Educativos, 8-9, 85-104.

Verdugo, M. A. (2006). Como mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Salamanca: Amarú.

Aldizkariak

Arandia, M., Alonso, M.J. y Martinez-Dominguez, I. (2010) La metodología dialógica en las aulas universitarias. Revista de Educación, 352, pp 309-329

Damm, X. (2009). Representaciones y actitudes del profesorado frente a la integración de Niños/as con Necesidades Educativas Especiales al aula común. Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva, 3(1), 25-35.

Web helbideak

Alonso, M.J., Arandia, M. y Loza. M. (2008). La tertulia como estrategia metodológica en la formación continua: avanzando en las dinámicas dialógicas. Recuperado de http://www.aufop.com/aufop/uploaded_files/articulos/1240860668.pdf

Catalán de la Hoz, V. (2007). Las asambleas en una Comunidad de Aprendizaje. Recuperado de http://comunidadesdeaprendizaje.net/pdf/asamblea.pdf

Flecha, R., y García, C. (2007). Prevención de conflictos en las Comunidades de Aprendizaje. Recuperado de http://www.doredin.mec.es/documentos/00620073000915.pdf
Includ-ed (2011). Actuaciones de éxito en las escuelas europeas. Ministerio de Educación y Ciencia. Recuperado de http://www.copoe.org/content/%E2%80%9Cactuaciones-de-%C3%A9xito-en-las-escuelas-europeas%E2%80%9D-publicado-por-el-ministerio-de-educaci%C3%B3n-cul

Ortega, S., y Puigdellívol, I. (2004) Incluir es sumar. Aula de Innovación, 131, 47-50. Recuperado de http://books.google.es/books?id=Q0kbqIUz_4IC&pg=PA35&lpg=PA35&dq=Puigdell%C3%ADvol+incluir+es+sumar&source=bl&ots=3pdDvF-9cH&sig=xVGtKXAb7HTenphYPiTImd-E-ts&hl=es&sa=X&ei=OWcBUYikMcWRhQeh8oH4Cg&ved=0CC8Q6AEwAA#v=onepage&q=Puigdell%C3%ADvol%20incluir%20es%20sumar&f=false

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiatoggle-navigation

  • AMENABAR PERURENA, NERE
  • KARRERA JUARROS, IÑAKI
  • MONZON GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER

Taldeaktoggle-navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

10:30-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.09 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

12:00-13:30

4-9

10:30-12:30

21-26

09:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.06 - .
  • Aula 2.08 - .
  • Aula 2.09 - .

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-9

12:30-14:30

21-26

09:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.09 - .