XSLaren edukia

Administrazio Zuzenbidea I

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea. Bizkaiko Atala
Titulazioa
Zuzenbideko Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. GAITASUN TRANSBERSALAK/GENERIKOAK:



T1. Kultura juridikoa.

T2. Legezko testuak erabiltzeko gaitasuna.

T3. Metodologia juridikoa.

T4. Dogmatika juridikoaren oinarrizko ezagupenak.

T5. Hausnarketa kritikoa.

T6. Ahozko eta idatzizko adierazpena.



2. GAITASUN ESPEZIFIKOAK:



* Kognitiboak (jakitea):



E1. Administrazioa eta Administrazio-zuzenbidearen kontzeptuak eta haien ezaugarriak ezagutzea. E2. Administrazio-zuzenbidearen iturriak ondo mendereatzea.

E3. Erregelamentu eta egintzen arteko ezberdintasun irizpideak ezagutzea.

E4. Administrazioaren erregelamendu eta egintzen baliozkotasun elementuak identifikatzen jakitea eta haien kontrolatzeko tresnak zeintzuk diren jakitea.

E5. Administrazio-prozeduraren printzipio nagusiak menderatzea.

E6. eAdministrazioak dituen botereak kontrolatzeko teknikak ezagutzea.



* Prozedurazkoak/Instrumentalak (egiten jakitea):



E7. Arloko terminologia juridiko publikoa erabiltzea.

E8. Irakasgaiak barne hartzen dituen arloetako arazo juridiko-administratiboei aplikatu beharreko arau-iturriak zehaztea.

E9. Irakasgaiaren arloetan administrazioarekin zerikusia duten gatazken argumentazio juridikoa.



* Jarrerazkoak (izatea):



E10. Gaitasun kritikoa

E11. Taldean lana egiteko gaitasuna





3. IKASKUNTZA-EMAITZA TEORIKO-PRAKTIKOAK:



IE1. Administrazio Zuzenbidearen oinarrizko kontzeptuak eskuratu ditu.

IE2. Erregelamendu eta administrazio egintzak bereizteko irizpideak egoki aplikatzen ditu.

IE3. Erregelamenduen eta administrazio egintzen baliogabeziaren aurrean tresna egokiak erabiltzen badaki.

IE4. Jurisprudentzia bilaketak arrakastatsuak egiten ditu.

IE5. Administrazio-ahalak kontrolatzeko teknikak aplikatzen ditu.



4. PRAKTIKETAN GARATU BEHARREKO IKASKUNTZA-EMAITZAK:



IE6. Planteatutako suposamenduetan kontzeptu teorikoak aplikatzen ditu.

IE7. Suposamendu bakoitzaren atzean dauden arazo juridikoak nabaritzen ditu.

IE8. Hipotesi posibleen aldeko argudioak ematen ditu.

IE9. Erabakitzeko irizpideak ezartzen ditu.

IE10. Suposamenduaren ebazpenak izango dituen ondorioak balioesten ditu.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

ADMINISTRAZIO-ORDENAMENDUA. ADMINISTRAZIO PUBLIKOEN EGITURA ETA OINARRIZKO ERREGIMENA



1. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO PUBLIKOA ETA ADMINISTRAZIO-ZUZENBIDEA.

I. Administrazio publikoaren kontzeptua. II. Administrazio-zuzenbidearen kontzeptua eta ezaugarriak. III. Administrazioaren eskema Espainian. IV. Hiritarraren egoera juridikoa administrazioaren aurrean.



2. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-ZUZENBIDEAREN ITURRIAK.

I. Konstituzioa. II.- Lege indarra duten arauak. III. Legegintzaren eskuordetzea. IV. Erregelamendua. 1. Ahalmen erregelamendugilea. 2. Erregelamenduen baliozkotasun baldintzak. 3. Erregelamendu motak. IV. Erregelamenduen banakako indargabezintasuna. V. Erregelamenduen kontrola.



3. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIOAREN LEGEZKOTASUN-PRINTZIPIOA.

I. Administrazioak legezkotasunarekiko duen lotura positiboa. II. Ahalaren kontzeptua. III. Ahal arautua eta ahal diskrezionala. IV. Zehaztugabeko kontzeptu juridikoak. V. Diskrezionalitatearen kontrola.



ADMINISTRAZIO-JARDUERAREN TRESNA FORMALAK: ADMINISTRAZIO-EGINTZAK ETA ADMINISTRAZIO-PROZEDURA



4. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-EGINTZA.

I. Kontzeptua. II. Egintza eta erregelamenduaren arteko bereizketa. III. Administrazio-egintzaren motak. IV. Administrazio-egintzaren elementuak. 1. Subjektiboak. 2. Objektiboak. 3. Formalak. V. Egintzak arrazoitzea. VI. Egintzen baliozkotasun-presuntzioa. VII. Egintzen eraginkortasuna: jakinarazpena eta argitalpena. VIII. Eraginkortasuna etetea.



5. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-EGINTZAREN BALIO-GABEZIA.

I. Zuzenbide osoko deuseztasuna. 1. Deuseztasunaren legezko suposamenduak. 2. Deuseztasunaren erregimen juridikoa. II. Deuseztagarritasuna. 1. Deuseztagarritasunaren legezko suposamenduak. 2. Deuseztagarritasunaren erregimen juridikoa. III. Baliogabetzen ez duten bestelako akatsak.



6. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-EGINTZAK BETEARAZTEA.

I. Nahitaez betearaztea eta printzipio orokorrak. II. Nahitaez betearazteko bideak. 1. Ondarearekiko premiamendua. 2. Betearazte subsidiarioa. 3. Hertsatzeko isunak. 4. Pertsonen gaineko indarra. III. Hertsapen zuzena. IV. Egitatezko bidea.



7. IKASGAIA.- ADMINISTRAZIO-PROZEDURA.

I.- Administrazio Publikoen Prozedura Administratibo Erkideari buruzko 39/2015 Legea. 1. Ezaugarriak. 2. Aplikazio-eremua. II. Prozeduraren subjektuak. III. Prozeduraren hasiera. IV. Prozeduraren instrukzioa. V. Prozeduraren amaiera. VI. Prozedura eta denbora: administrazio-isiltasuna.



8. IKASGAIA.- LEGEZKOTASUN-BERRIKUSPENA ADMINISTRAZIO-BIDEAN.

I. Administrazio-errekurtsoak. II. Ofizioz berrikustea. 1. Zuzenbide osoz deusezak diren egintza eta erregelamenduak berrikustea. 2. Norbanakoaren aldeko egintza deuseztagarriak berrikustea. 3. Kargak ezartzen dituzten egintzak errebokatzea. 4. Errakuntza material eta aritmetikoak zuzentzea.



(Aurreko ikasturtean, 2016-2017, irakasgai hau eman zutenek, eta aurten berau errepikatu behar dutenek, kontuan hartu beharko dute programa zabalagoa dela “errekurtsoak eta berrikuspena” gehituz. Ikus 8. IKASGAIA)

MetodologiaToggle Navigation

Eskola-ordu magistraletan arestian azaldutako gai-zerrendaren eduki teoriko-praktikoak besarkatuko dira.



Bestalde, gelako praktika-orduetan eskola-ordu magistraletan ikusitako gaien inguruko suposamendu praktikoak aztertu, egin eta ebatziko dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Aurreko atalean esan bezala, ebaluazio mistoaren sistemak irakasleak esandakoa jarraituz lauhilekoan eskatutako lanak %30 balioesten ditu (lan horiek bai ordu teorikoetan, bai praktikoetan proposatuak izan daitezke: praktikak ebaztea, testak egitea, bilaketak edo irakurketak edo bestelako ariketa teoriko-praktikoak egitea...). Beste %70 ezagutza teoriko-praktikoak neurtuko dituen azken froga idatzi batek emango du. Azken froga gainditu beharko da ebaluaketa jarraituan ateratako nota kontuan hartzeko.



Azken ebaluazioaren sisteman, aldiz, azken ariketa teoriko-praktikoak emango du irakasgaiaren emaitzaren %100. Ikasleak eskubidea izango du arauetan ezarritako bideak jarraituz ebaluaketa jarraitua gaitzesteko eta azken notaren 100%a azkeneko azterketari lotzeko. Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arauketaren 8.3. artikulua jarraituz, ikasleak egutegi akademikoaren arabera lauhilekoa hasi zenetik 9 aste izango ditu gutxienez (irakasle bakoitzak epe hori luzatu ahal izango du) ebaluaketa jarraitua gaitzesteko edo errefusatzeko.



EBALUAKETAREN EGOKITZAPENA, AURREZ AURRE EGITERIK EZ DAGOEN KASURAKO: ebaluaketa sistema aldatu egingo da izaeraren arabera:

a) ebaluazio mistoko sisteman, azken kalifikazioaren % 30 gutxinez proba edo jarduera desberdinen baloraziotik lortuko da: test moduko probak, ariketa praktikoak egitea, banakako lanak, talde lanak... Azken kalifikazioaren % 70 amaierako proba batektik lortuko da. Proba honen diseinua honako hau izan daiteke: test motako proba, kasu praktikoen ebazpena, galdera laburrak, lanak egitea, edo ahozko proba bat. UPV/EHU 2020-2021 ikasturtean egindako irakaskuntza gidak prestatzeko orientabideen ildotik, talde bakoitzeko irakasle arduradunak aukera izango du ebaluazio jarraituaren ehunekoa % 100era igotzeko.

b)amaierako ebaluazio sisteman kalifikazioaren %100 amaierako proba teoriko-praktiko bat egitetik etorriko da. Aurrez aurrekoa ez den azken ebaluazio proba hori diseinatzeko, taldeko irakasle arduraduanak honako aukera hauek erabaki ditzake, besteak beste: kasu praktikoak ebaztea, test moduko azterketa bat, galdera laburrak, ahozko proba bat, edo aurrekoen konbinazioa.



Edozein kasutan, talde bakoitzeko irakasle arduradunak, posible denean, ikasturtea hasi baino lehen, ikasgaia gainditzeko egin beharreko jarduerak eta probak zehaztu beharko ditu eGelan, bai ebaluazio mistoko sisteman, bai eta amaierako ebaluazio sisteman.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-GARCÍA URETA, A., Temas de Derecho Administrativo, 2017 (3ª edición)

-LASAGABASTER HERRARTE, I., Fuentes del Derecho, 2007

-SANCHEZ MORON, M. Derecho Administrativo. Parte General. Tecnos (Última Edición actualizada).

-MARTÍN REBOLLO, L. Leyes administrativas (Aranzadi) (Actualizaciones en la página web: www.aranzadi.es).

-Información legislativa del Estado con carácter puntual en la Sección electrónica "Noticias de Legislación" de la página web: www.laley.net.

- Código administrativo. La Ley. (Actualizaciones en Internet)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-GARCÍA URETA, A., Temas de Derecho Administrativo, 2017 (3ª edición)



-ARZOZ, X., Administrazio zuzenbidearen hastapenak (UPV/EHU).



-LASAGABASTER HERRARTE, I., Las fuentes del derecho (LETE)



-SANCHEZ MORON, Derecho Administrativo. Parte General. Ed. Tecnos



-GARCÍA DE ENTERRIA, E - FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ, T.R. Curso de Derecho Administrativo. Civitas.



-PARADA VÁZQUEZ, J. R. Derecho Administrativo. Marcial Pons.



-SANTAMARÍA PASTOR, J. A. Principios de Derecho Administrativo. Mcgraw-Hill.



-PAREJO ALFONSO, L. Derecho Administrativo. Ed. Ariel.



- VV. AA. Materiales para el estudio del Derecho. www.iustel.com

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ikus oinarrizko bibliografian aipatutako eskuliburuak.

Aldizkariak

-Administrazioa euskaraz, HAEE/IVAP

-Eleria, Eusko Ikaskuntza.

-Herri Arduralaritzako Euskal Aldizkaria-Revista Vasca de Administración Pública (HAEA/RVAP), HAEE/IVAP

-Noticias de la Unión Europea (aurrez Noticias CEE), CISS.

-Revista de Administración Pública (RAP), Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.

-Revista de Derecho Comunitario Europeo, Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.

-Revista Española de Derecho Administrativo (REDA), Civitas.

-Revista Española de Derecho Europeo, Civitas.

-Revista General de Derecho Administrativo. Iustel.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CUBERO MARCOS, JOSE IGNACIO
  • GARCIA URETA, AGUSTIN MARIA
  • LASAGABASTER HERRARTE, IÑAKI
  • BARBERO GONZALEZ, IKER
  • BOLAÑO PIÑEIRO, MARIA DEL CARMEN
  • CUBERO MARCOS, JOSE IGNACIO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

12:30-14:30

09:30-11:30

22-30

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1-2 - .
  • AULA 1-2 - .
  • AULA 1-2 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-26

13:30-14:30

22-30

12:30-13:30

27-30

11:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1-2 - .
  • AULA 1-2 - .
  • AULA 1-2 - .

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1-2 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

09:30-11:30

12:30-14:30

22-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.7 - .
  • AULA 2.7 - .
  • AULA 2.7 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

09:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.7 - .