XSLaren edukia

Administrazio Zuzenbidea III

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea
Titulazioa
Zuzenbideko Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. GAITASUN TRANSBERSALAK/GENERIKOAK:



T1. Kultura juridikoa.

T2. Legezko testuak erabiltzeko gaitasuna.

T3. Metodologia juridikoa.

T4. Dogmatika juridikoaren oinarrizko ezagutza.

T5. Hausnarketa kritikoa.

T6. Ahozko eta idatzizko adierazpena.



2. GAITASUN ESPEZIFIKOAK:



- GAITASUN KOGNITIBOAK (jakitea):



E1. Administrazioekiko auzi jurisdikzioaren antolakuntza- eta prozedura-egitura aztertzea.

E2. Administrazio publikoen baliabide, ondasun eta jardunaren eremuetako kontzeptu juridikoak eta printzipio orokorrak ezagutzea.

E3. Administrazio-antolakuntzari buruzko kontzeptuak, baita orotariko mailatako administrazio publikoen egitura eta antolakuntza nahiz euren arteko harreman juridikoak ere zehaztea.



- GAITASUN INSTRUMENTALAK/ PROZEDURAZKOAK (egiten jakitea):



E4. Irakasgaiak barne hartzen dituen arloetako arazo juridiko-administratiboei aplikatu beharreko zuzenbide-iturriak zehaztu eta eskuratzea.

E5. Arloko terminologia juridiko publikoa erabiltzea.

E6. Irakasgaiaren arloekin zerikusia duten gatazkak aztertu eta ebaztea.



- JARRERAZKO GAITASUNAK (izatea):



E7. Taldean lan egiteko gai izatea.

E8. Izaera kritikoa garatzea.



3. IRAKASGAIAREN IKASKETA-HELBURUAK



IH1. Administrazioarekiko auzien jurisdikzioaren norainoko eta mugak ezagutu eta haren organoak zehaztea.

IH2. Administrazioarekikoa uzien prozedura osatzen duten elementuak mugatu eta haren urrats eta instantziak espezifikatzea.

IH3. Jabari publikoko eta ondareko ondasunen izaera, elementuak eta babesteko teknikak aztertzea.

IH4. Administrazioak dituen jarduteko era keta haietako bakoitzari aplikatzen zaizkion printzipioak bereiztea.

IH5. Administrazio publikoek beren esku dituzten ordenazio, zerbitzu publikoen kudeaketa eta sustapeneko teknikak alderatzea.

IH6 Administrazio-antolakuntzaren kontzeptuak eta printzipio konstituzionala kanalizatzea.

IH7. Entitate publiko lurraldetarren eta lurraldetarrak ez direnen egitura eta antolakuntza egiaztatzea.



4 PRAKTIKAREN BIDEZ GARATU BEHARREKO IKASKETA EMAITZAK



IE1. Kasua analizatzeko beharrezko baliabideak eskuratzen ditu.

IE2. Suposamendu bakoitzak dituen problema juridikoak antzematen ditu.

IE3. Aurkitutako problema juridikoei kontzeptu teorikoak aplikatzen ditu.

IE4. Hipotesi bakoitzaren alde argumentatzen du.

IE5. Erabakitzeko irizpideak zehazten ditu.

IE6. Ebazpenaren ondorioak balioesten ditu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

ADMINISTRAZIO ZUZENBIDEA III



Administrazioarekiko auzi errekurtsoa. Administrazio publikoen baliabide, ondasun eta jarduna. Antolakuntza.



Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa.



1. IKASGAIA. Administrazioarekiko auzi errekurtsoa.



I. Administrazioarekiko auzien jurisdikzioaren hedadura eta mugak. II. Administrazioarekiko auzien jurisdikzioaren organoak. III. Administrazioarekiko auzien prozedurako alderdiak. IV. Administrazioarekiko auzien prozeduraren objektua. V. Alderdien uziak. VI. Lehen auzialdiko edo auzialdi bakarreko prozedura. VII. Prozedura bereziak. VIII Kautela-babesa. IX. Administrazioarekiko auzien prozeduraren amaiera. X. Epaien exekuzioa. XI. Ebazpen judizialen aurkako errekurtsoak.



Administrazio publikoen baliabide, ondasun eta jarduna.



2. IKASGAIA. Administrazioaren ondasunak.



I. Jabari publikoko ondasunen izaera eta elementuak: 1. Jabari publikoko ondasunen erabilpena. 2. Arloko legediaren azterketa. II Ondareko ondasunak: 1. Ondareko ondasunen oinarrizko ezaugarriak. 2 Ondareko ondasunen erabilpena. 3. Arloko legediaren azterketa.



3. IKASGAIA. Administrazioaren jarduna.



I. Ordenazio-jarduna: 1. Jardun pribatuen ordenazioa. 2. Ordenazio-tekniken erregimen juridikoaren printzipioak. 3. Ordenazio-tekniken sailkapena. II. Prestaziozko edo zerbitzu publikoko jarduna: 1. Zerbitzu publikoak ezartzea. 2. Zerbitzu publikoen kudeaketa antolatzea. 3. Zerbitzuen prestazioen erregimen juridikoa: zerbitzuaren estandar orokorrak eta erabiltzailearen estatutua. III. Promoziozko edo sustapenezko jarduna: 1. Sustapen-teknikak. 2. Diru-laguntzaren erregimena.



Antolakuntza.



4. IKASGAIA. Administrazio-organoa eta administrazio-antolakuntzaren printzipioak.



I. Administrazio-organoa. II. Administrazio-eskumena: 1. Kontzeptua. 2. Eskumenaren izaera, motak, mugatzeko irizpideak eta esleitzeko erak. 3. Eskumenaren egikaritza eskuz aldatzeko teknikak: eskuordetzea, abokazioa, ordezpena, ordezkotza eta kudeaketa gomendatzea. III. Antolatzeko ahala: 1. Administrazio-organoen sorrera. 3. Antolatzeko ahalaz baliatzea eta mugak. IV. Administrazio-antolakuntzari buruz Konstituzioak aurreikusitako printzipioak. 1. Eraginkortasun-printzipioa. 2. Hierarkia-printzipioa. 3. Deszentralizazio-printzipioa. 4. Deskonzentrazio-printzipioa. 5. Koordinazio-printzipioa. 6. Lankidetza-printzipioa.



5. IKASGAIA. Lurraldeko administrazioak.



I. Estatuko administrazioa: 1. Organo zentralak eta organo periferikoak. 2. Kontsulta-administrazioa. II. Administrazio autonomikoa, forala eta lokala: 1. Administrazio autonomikoa. 2. Foru Administrazioa. 3. Toki administrazioa.



6. IKASGAIA. Administrazio instituzional eta korporatiboa.



I. Instituzio administrazioaren kontzeptua. Instrumentalitate- harremana. II. Entitate instituzionalen motak. Administrazio independenteak. III. Organismo autonomoak. IV. Enpresa entitate publikoak. V. Korporazio-administrazioa: tipologia.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiaren ikaskuntza ikasgelan bertan eginiko aurrez aurreko hainbat lanen eta handik kanpoko lan ez-presentzialen bidez gauzatuko da. Horrela burutuko dira irakasgaiaren kredituei dagozkien orduak.



Honako hauek izango dira unitate guztietarako jarduera erkideak:



A)Ikasgelako edo bulegoko eginkizun presentzialak

A1. Eskola magistralaren jarraipen aktiboa.

A2. Agiriak (eskuliburuak, doktrina-artikuluak, arau-xedapenak, jurisprudentzia) aztertu, iruzkin idatziak egin eta ondorioak elkarrekin partekatzea.

A3. Ikaskuntza bideratu eta jarraitzeko, tutoretzetara joatea.

A4. Prozesu dokumentuak idaztea.

A5. Kasu praktikoak aztertu eta horietan planteaturiko arazoei juridikoki arrazoituriko eta prozesalki zuzena den ebazpena ematea.

A6. Kasu praktikoen ebazpenak edo testu juridikoak (arau-xedapenak, epaiak) ahoz azaltzea.

A7. Legedi eta jurisprudentziako datu-baseak erabiltzen ikasteko ordenagailu bidezko ikasgela-praktikak gauzatzea.



B) Ikasgelaz edo bulegoz kanpoko jarduera ez-presentzialak

B1. Irakasleak ikasgai bakoitzerako eman edo gomendaturiko irakaskuntza-materiala ikastea.

B2. Ikas-materialak, aurkezpenak eta kasuen ebazpenak prestatzea, liburutegi edo datu-baseetan bilaketak eginez.



Jarduera horietan, aurrez aurrekoak izan ala ez, aurrez aipaturiko berariazko eta zeharkako gaitasunak landuko dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Aurreko atalean esan bezala, ebaluazio mistoaren sistemak lauhilekoan zehar eskatutako lanak balioetsiko ditu, bai eskola magistraletan, bai ikasgelako praktikan eginak (praktikak ebaztea, bilaketak, iarkurketak, ariketa teoriko-praktikoak), eta %30ean balioetsi ere; azken azterketa, berriz, %70ean.



Azken emaitza bi kontzeptutan oinarritzen da (ebaluaketa jarraitua eta azken azterketa). Alde batetik, azterketaren emaitzak azken kalifikazioaren %70 balio du; ebaluaketa jarraitutik ateratako emaitzak, bestalde, azken kalifikazioaren %30 balio du.



Azken azterketak kurtsoan zehar emango diren ezagupen teoriko eta praktikoak ebaluatuko ditu.



Ebaluaketa jarraitutik ateratako nota ez da kontuan hartuko ikasleak azken azterketan ez badu 10etik 5 puntuko emaitzarik lortzen (edo 3.5 7tik), zati teorikoa eta praktikoa kontuan hartuz, betiere.



Ikasleek ebaluaketa jarraituari dagokien praktikak egiteari uko egin diezaiokete. Aukera hori hartzen badute, azken azterketak emandako emaitza behin betiko kalifikazioaren %100 izango da. Ikasleak lauhilabeteko lehenengo bederatzi asteetan uko egin dezake, esan bezala, eta irakasleari horren berri epean eman.



Ebaluazio jarraitua eraman eta dagozkion praktikak egin arren, azterketara ez aurkeztea erabakitzen duen ikaslea "ez aurkeztu"-tzat hartuko da eta ez du kalifikaziorik izango.



Horrez gain, hurrengo atalean adierazi moduan, irakasleari praktikei dagozkien emaitzak gordetzeko eskatu ahal izango dio.



Araudiaren arabera, ebaluazio jarraituari uko egiten bazaio, ikasleak azken ebaluazioaren sistema jarraitzeko eskubidea izango du. Sistema honetan, aldiz, azken ariketa teoriko-praktikoak emango du irakasgaiaren emaitzaren %100.



EBALUAZIOAREN EGOKITZAPENA, 2020/2021 IKASTURTEAN AURREZ AURRE EGITERIK EZ DAGOEN KASURAKO



- EBALUAZIO-SISTEMA MISTOA:

Ebaluazio mistoko sisteman, azken kalifikazioaren % 30, gutxienez, proba edo jarduera desberdinen baloraziotik lortuko da: test moduko probak, ariketa praktikoak egitea, banakako lanak, talde-lanak... Azken kalifikazioaren % 70 amaierako proba batetik lortuko da. Proba horren diseinua honako hau izan daiteke: test motako proba, kasu praktikoen ebazpena, galdera laburrak, lanak egitea, edo ahozko proba bat.



UPV/EHUk 2020-2021 ikasturtean egindako irakaskuntza-gidak prestatzeko orientabideen ildotik, talde bakoitzeko irakasle arduradunak aukera izango du ebaluazio jarraituaren ehunekoa % 100era igotzeko.







- AMAIERAKO EBALUAZIO-SISTEMA

Amaierako ebaluazio-sisteman, kalifikazioaren % 100 amaierako proba teoriko-praktiko bat egitetik etorriko da.



Aurrez aurrekoa ez den azken ebaluazio-proba hori diseinatzeko, taldeko irakasle arduradunak honako aukera hauek erabaki ditzake, besteak beste: kasu praktikoak ebaztea, test moduko azterketa bat, galdera laburrak, ahozko proba bat, edo aurrekoen konbinazioa.



Nolanahi ere, talde bakoitzeko irakasle arduradunak, ikasturtea hasi baino lehen, ikasgaia gainditzeko egin beharreko jarduerak eta probak zehaztu beharko ditu eGelan, bai ebaluazio mistoko sisteman, bai amaierako ebaluazio-sisteman.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-SANCHEZ MORON, Miguel: Derecho administrativo. Parte General. Tecnos (gaurkotutako ediz.)

Gai-zerrendako gaiak besarkatzen dituen legedi-kodea. Honako hauetako bat izan liteke:

-GARCÍA DE ENTERRÍA, E. Código de las Leyes administrativas. Civitas.

-MARTÍN REBOLLO, L. Leyes administrativas. Aranzadi (eguneratzeak: www.aranzadi.es).

-ORTEGA ÁLVAREZ eta SÁNCHEZ MORÓN, M. Derecho administrativo. Normas básicas. Lex Nova.

-SANTAMARÍA PASTOR, J.A. Derecho administrativo. Normas básicas. McGraw Hill.

-Código administrativo. La Ley (eguneraketak: internet)


Legegintza-informazio zehatza: www.laley.net ("Noticias de Legislación" atala).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-GARCÍA DE ENTERRIA, E - FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ, T.R. Curso de Derecho Administrativo. Civitas.



-GARCÍA URETA, A. Temas de Derecho Administrativo. III. alea. Gomylex.



-LASAGABASTER HERRARTE, I. Las fuentes del Derecho. Lete.



-PARADA VÁZQUEZ, J. R. Derecho Administrativo. Marcial Pons.



-PAREJO ALFONSO, L. Lecciones de Derecho Administrativo. Tirant lo Blanch.



-SANCHEZ MORON, M. Derecho Administrativo. Parte General. Tecnos



-SANCHEZ MORON, M. Los bienes públicos. Régimen jurídico. Tecnos.



-SANTAMARÍA PASTOR, J. A. Principios de Derecho Administrativo. Iustel.



-URRUTIA LIBARONA, I. Administrazio Zuzenbideko ikasgaiak II. HAEE/IVAP.



-EE. AA. Materiales para el estudio del Derecho. www.iustel.com

Gehiago sakontzeko bibliografia

Oinarrizko bibliografian arlo bakoitzean aipatutako argitalpenak begiratu.

Aldizkariak

- Contratación Administrativa Práctica, La Ley.

- Eleria, Euskal Legelarien Aldizkaria, Eusko Ikaskuntza.

- Herri Arduralaritzaren Euskal Aldizkaria - Revista Vasca de Administración Pública (HAEA-RVAP), Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundea - Instituto Vasco de Administración Pública (HAEE-IVAP).

- Justicia Administrativa. Lex Nova.

- Noticias de la Unión Europea (ex Noticias CEE), CISS

- Revista de Administración Pública (RAP), Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.

- Revista de Derecho Comunitario Europeo, Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.

- Revista de Estudios de la Administración Local (ex Revista de Estudios de la Administración Local y Autonómica y Revista de Estudios de la Vida Local), Instituto Nacional de Administración Pública.

- Revista Española de Derecho Administrativo (REDA), Civitas.

- Revista Española de Derecho Europeo, Civitas.

- Revista General de Derecho Administrativo, Iustel.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGIRREAZKUENAGA ZIGORRAGA, IÑAKI
  • AGOUES MENDIZABAL, MARIA CARMEN
  • AGUIRRECHE OLLO, MARIA LUISA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30

16-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)
  • AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA B3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

17:30-19:30

15:30-17:30

22-30

17:30-19:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • PARANINFO Demetrio Loperena. - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)
  • PARANINFO Demetrio Loperena. - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)
  • PARANINFO Demetrio Loperena. - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

15:30-17:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • PARANINFO Demetrio Loperena. - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

08:30-10:30

10:30-12:30

22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA B2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)
  • AULA B2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)
  • AULA B2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA B2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA)