XSLaren edukia

Administrazio Zuzenbidea III

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea. Bizkaiko Atala
Titulazioa
Zuzenbideko Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. GAITASUN TRANSBERSALAK/GENERIKOAK:



T1. Kultura juridikoa.

T2. Legezko testuak erabiltzeko gaitasuna.

T3. Metodologia juridikoa.

T4. Dogmatika juridikoaren oinarrizko ezagutza.

T5. Hausnarketa kritikoa.

T6. Ahozko eta idatzizko adierazpena.



2. GAITASUN ESPEZIFIKOAK:



- GAITASUN KOGNITIBOAK (jakitea):



E1. Ulertu eta aplikatu beharrezkoak diren izapideak auzi errekurtsoak aurkezteko eta berauek tramitatzeko.

E2. Administrazio publikoen baliabide, ondasun eta jardunaren eremuetako kontzeptu juridikoak eta printzipio orokorrak ezagutzea.

E3. Administrazio-antolakuntzari buruzko kontzeptuak, baita orotariko mailatako administrazio publikoen egitura eta antolakuntza nahiz euren arteko harreman juridikoak ere zehaztea.



- GAITASUN INSTRUMENTALAK/ PROZEDURAZKOAK (egiten jakitea):



E4. Irakasgaiak barne hartzen dituen arloetako arazo juridiko-administratiboei aplikatu beharreko zuzenbide-iturriak zehaztu eta eskuratzea.

E5. Arloko terminologia juridiko publikoa erabiltzea.

E6. Irakasgaiaren arloekin zerikusia duten gatazkak aztertu eta ebaztea.



- JARRERAZKO GAITASUNAK (izatea):



E7. Taldean lan egiteko gai izatea.

E8. Izaera kritikoa garatzea.



3. IRAKASGAIAREN IKASKETA-HELBURUAK



IH1. Administrazio auzibideko errekurtsoak eta dokumentuak lantzea.

IH2. Jabari publikoko eta ondareko ondasunen izaera, elementuak eta babesteko teknikak aztertzea.

IH3. Administrazioak dituen jarduteko erak eta haietako bakoitzari aplikatzen zaizkion printzipioak bereiztea.

IH4. Administrazio publikoek beren esku dituzten ordenazio, zerbitzu publikoen kudeaketa eta sustapeneko teknikak alderatzea.

IH5 Administrazio-antolakuntzaren kontzeptuak eta printzipio konstituzionalak aztertzea.

IH6. Entitate publiko lurraldetarren eta lurraldetarrak ez direnen egitura eta antolakuntza egiaztatzea.



4 PRAKTIKAREN BIDEZ GARATU BEHARREKO IKASKETA EMAITZAK



IE1. Kasua analizatzeko beharrezko baliabideak eskuratzen ditu.

IE2. Suposamendu bakoitzak dituen problema juridikoak antzematen ditu.

IE3. Aurkitutako problema juridikoei kontzeptu teorikoak aplikatzen dizkio.

IE4. Hipotesi bakoitzaren alde argumentatzen du.

IE5. Erabakitzeko irizpideak zehazten ditu.

IE6. Ebazpenaren ondorioak balioesten ditu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

ADMINISTRAZIO ANTOLAKUNTZA



1. IKASGAIA. Organo administratiboa:

I.- Organo administratiboa: 1. Organoaren kontzeptua eta elementuak. 2. Organo-motak. II.- Eskuduntza administratiboa. 1. Kontzeptua. 2. Izaera, motak, hura mugatzeko irizpideak eta esleitzeko erak. 3. Eskuduntzaren erabilpena eskualdatzeko teknikak: eskuordetzea, abokazioa, ordezpena, ordezkotza eta kudeatzeko gomendioa. III.- Antolatzeko ahalmena: 1. Organo administratiboen sorrera. 2. Antolakuntza-ahalmena erabiltzea eta horretarako mugak.



2. IKASGAIA. Antolakuntza administratiboaren printzipioak:

I.- Antolakuntza administratiboaren printzipio konstituzionalak. II.- Eraginkortasun-printzipioa. III.- Hierarkia-printzipioa. IV.- Deszentralizazio-printzipioa. V.- Deskontzentrazio-printzipioa. VI.- Deskontzentrazioa, eskuduntzak birresleitzeko bide. VII.- Koordinazio-printzipioa. VIII.-Kooperazio-printzipioa.



3. IKASGAIA. Estatuko administrazioa:

I.- Sarrera. II.- Organo zentral eta periferikoak. III.- Administrazio aholku-emailea.



4. IKASGAIA. Administrazio autonomiko, foral eta lokala (tokikoa):

I.- Administrazio autonomikoa: antolakuntza. II. Administrazio forala: antolakuntza. III.- Administrazio lokala: antolakuntza.



5. IKASGAIA.- Administrazio instituzional eta korporatiboa:

I.- Administrazio instituzionalaren kontzeptua. Baliabide gisako harremana. II.- Entitate instituzionalen tipologia-motak. Administrazio independenteak. III.- Organismo autonomoak. IV.- Enpresa-entitate publikoak. V- Administrazio korporatiboa: tipologia.





ONDASUNAK



6. IKASGAIA. Jabari publikoko ondasunak:

I. Sarrera. II. Ondasun publikoei buruzko kosntituzio arauketa. III. Herri jabariko ondasunak.. IV. Ondasunak helburu publikoei lotzea eta ondsunok jaregitea: demaniotasunaren hasiera eta amaiera. V. Demaniotasunaren mutazioak. VI. Herri jabariaren erabilera.



7. IKASGAIA. Ondare-ondasunak:

I. Kontzeptua. II. Ondare ondasunen eskuraketa. III Ondare ondasunen atxikitzea. IV. Ondare ondasunak eskualdatu eta lagatzea. V. Ondare ondasunen erabilpena. VI. Bestelako ondasun publikoak. A. Auzo ondasunak.



8. IKASGAIA. Ondasun Publikoak babesteko bideak

I. Inbentario eta katalogoak. II. Ondasunak jabetza erregistroan inskribatzea. III. Ikerketa akzioa. IV. Ondasunak mugatzea. V. Edukitza itzultzea. VI. Administrazio botatzea. VII. Ondasun publikoen enbargaezintasuna. VIII. Ondasun publikoen besterenduezintasuna eta preskribaezintasuna. IX. Demanio polizia eta zehapenak.



JARDUERA ADMINISTRATIBOA



9. IKASGAIA. Ordenazio-jarduera:

I.- Jarduera pribatuen ordenazioa. 1. Polizia-boteretik ordenazio-jarduerara. 2. Ordenazio-tekniken erregimen juridikoaren printzipioak. 3. Ordenazio-tekniken sailkapena.



10. IKASGAIA. Prestazio-jarduera edo zerbitzu publiko-jarduera:

I.- Zerbitzu publikoa kontzeptu gisa. II.- Zerbitzu publikoak ezartzea. 1. “Zerbitzu publikoaren eskubide” deiturikoa. 2. Zerbitzua ezartzeko era. III.- Zerbitzu publikoen kudeaketaren antolakuntza. 1. Kudeaketa propioa eta kontratuzko kudeaketa. 2. Zuzenbide publiko edo pribatuko kudeaketa. 3. Zerbitzu publikoak kontratu bidez kudeatzea: emakida, interesezko kudeaketa, kontzertua eta ekonomia mistoko elkartea. 4. Kontratuaren edukia. 5. Kontratuaren iraungipena. IV.- Zerbitzuen prestazioaren erregimen juridikoa. 1. Zerbitzuaren estandar orokorrak. 2. Erabiltzailearen estatutua.



11. IKASGAIA. Promozio edo sustapen-jarduera:

I.- Sustapen-teknikak. II.- Ohizko sailkapena eta beharrezko arazketa. III.- Kapitalaren transferentzia zuzenak: dirulagu



AUZI-JURISDIKZIOA



12. 1. Administrazioaren gaineko kontrol judizialaren garrantzia. 2. Administrazioarekiko auzi-jurisdikzioa. 3. Administrazioarekiko auzi-errekurtsoa. 4. Prozedura

MetodologiaToggle Navigation

Eskola-ordu magistraletan arestian azaldutako gai-zerrendaren eduki teoriko-praktikoak landuko dira.



Bestalde, gelako praktika-orduetan eskola-ordu magistraletan ikusitako gaien inguruko suposamendu praktikoak aztertu, landu eta ebatziko dira.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO MISTOKO SISTEMAk lauhilete osoaren zehar eskatutako lan eta ariketak baloratzean datza, bai klase magistraletan zein praktika orduetan eskatutakoak hain zuzen ere, eta atal horri azken kalifikazioaren %30 esleituko zaio (praktikak ebaztea, bilaketak edo irakurketak edo bestelako ariketa teoriko-praktikoak eginez). Azken frogaren puntuazioa, aldiz, %70 izango da. Beraz, azken kalifikazioak bi oinarri izango ditu. Alde batetik, azterketaren emaitza (%70ko balioarekin), eta bestetik praktiken emaitza (%30ko balioarekin).



Azken azterketak ikasturtearen zehar eskaini diren ezagutza teoriko-praktikoak ebaluatuko ditu.



Ebaluazio jarraikorrean lortutako puntuazioa ez da kontutan hartuko ikasleak azken azterketa gainditzen ez badu (10 punturen gaineko 5 behintzat lortu beharko ditu edo 7 punturen gainean 3.5 behintzat).



Ikasleren batek uko egin nahi badio praktikak ebaluatzeari, irakasleari idatziz horren berri eman beharko dio lehen bederatzi asteak bukatu aurretik. Kasu horretan bere kalifikazioa azken azterketaren emaitza izango da.



Ikasleren batek prektikak egin baditu baina azken azterketan aurkezten ez bada, ez aurkeztutakotzat joko da, beraz kalifikaziorik ez du lortuko. Hurrengo atalean azaltzen denez, irakasleari eskatu ahalko dio praktiketan lortutako emaitzak gorde diezaiola.



AZKEN EBALUAZIOKO SISTEMA: Araubideak ezartzen duenari jarraiki ebaluazio jarraituari (sistema mistoari) uko egiten bazaio, ikaslegoak eskubidea izango du azken ebaluazio sistema erabiltzeko. Sistema honetan azken frogak puntuazioaren %100 suposatuko du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Gaizerrendari egokitutako legedia biltzen duen koderen bat.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-URRUTIA LIBARONA, IÑIGO, Administrazio Zuzenbideko ikasgaiak II, HAEE-IVAP, Oñati

-GARCÍA URETA, Agustín, Temas de Derecho Administrativo. Tomo III (Gomylex)

-LASAGABASTER HERRARTE, Iñaki, Las fuentes del Derecho. (LETE)

-GARCÍA DE ENTERRIA, E - FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ, T.R. Curso de Derecho Administrativo. Civitas.

-PARADA VÁZQUEZ, J. R. Derecho Administrativo. Marcial Pons.

-PAREJO ALFONSO, L. Lecciones de Derecho Administrativo. Ed. Tirant lo Blanch.

-SANCHEZ MORON, M. Derecho Administrativo. Parte General. Ed. Tecnos

-SANCHEZ MORON, M. Los bienes públicos. Régimen jurídico. Ed. Tecnos.

-SANTAMARÍA PASTOR, J. A. Principios de Derecho Administrativo. Ed. Iustel.

-VV. AA. Materiales para el estudio del Derecho. www.iustel.com

Gehiago sakontzeko bibliografia

Oinarrizko bibliografian arlo bakoitzean aipatutako argitalpenak begiratu.

Aldizkariak

- Contratación Administrativa Práctica, La Ley.
- Eleria, Euskal Legelarien Aldizkaria, Eusko Ikaskuntza.
- Herri Arduralaritzaren Euskal Aldizkaria - Revista Vasca de Administración Pública (HAEA-RVAP), Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundea - Instituto Vasco de Administración Pública (HAEE-IVAP).
- Justicia Administrativa. Lex Nova.
- Noticias de la Unión Europea (ex Noticias CEE), CISS
- Revista de Administración Pública (RAP), Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.
- Revista de Derecho Comunitario Europeo, Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.
- Revista de Estudios de la Administración Local (ex Revista de Estudios de la Administración Local y Autonómica y Revista de Estudios de la Vida Local), Instituto Nacional de Administración Pública.
- Revista Española de Derecho Administrativo (REDA), Civitas.
- Revista Española de Derecho Europeo, Civitas.
- Revista General de Derecho Administrativo, Iustel.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BOLAÑO PIÑEIRO, MARIA DEL CARMEN
  • NABASKUES MARTINEZ DE EULATE, IKER
  • URIARTE RICOTE, MAITE
  • BOLAÑO PIÑEIRO, MARIA DEL CARMEN
  • GARCIA URETA, AGUSTIN MARIA
  • URIARTE RICOTE, MAITE

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

11:30-13:30

09:30-11:30

22-30

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.4 - .
  • AULA 2.4 - .
  • AULA 2.4 - .

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.4 - .

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.4 - .

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

09:30-11:30

09:30-11:30

22-30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.8 - .
  • AULA 2.8 - .
  • AULA 2.8 - .

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 2.8 - .