XSLaren edukia

Eraikuntza IV

Ikastegia
Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Arkitektura Teknikoko Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
4
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala6090
Gelako p.1522.5
Ordenagailuko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

MODULUA: M09-ERAIKUNTZAKO TEKNIKAK ETA TEKNOLOGIAK



KONPETENTZIAK:



M09CM04

Eraikinetan agertzen diren kalteen sintomak eta jatorriari buruzko irizpenak emateko, kalteak galerazteko edo konpontzeko soluzioak proposatzeko eta eraikuntza sistemen bizitza baliagarria eta bizitza zikloa aztertzeko gaitasuna izatea.



M09CM05

Eraikinen zaharberritze lanetan eta eraikitako ondarearen restaurazioan eta kontserbazioan esku hartzeko ahalmena izatea



M09CM06 Mantenimendu planak eta eskuliburuak egiteko eta hauen inplantazio eraikinetan kudeatzeko gaitasuna izatea.



M09CM07

Eraikitze eta eraispen prozesuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioaren, eraikuntza jasangarriaren eta eraikinen efizientzia energetikoa ebaluatzeko teknikei buruzko ezagutza izatea.



IKASKETEN EMAITZAK:



Eraikinetan agertzen diren kalteen sintomak eta jatorriari buruzko irizpenak emateko, kalteak galerazteko edo konpontzeko soluzioak proposatzeko eta eraikuntza sistemen bizitza baliagarria eta bizitza zikloa aztertzeko gaitasuna izatea.





Eraikinen zaharberritze lanetan eta eraikitako ondarearen restaurazioan eta kontserbazioan esku hartzeko ahalmena izatea



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

TEORIA PROGRAMA_

1. SARRERA ETA BIRGAITZEKO METODOLOGIA

1.1. SARRERA

1.2. BIRGAITZE METODOLOGIA

2. ITXITURA: FATXADA ETA ESTALKIA

2.1. HEZETASUNAK ETA HAUEN TRATAMENDUA

2.2. ESTALDUREN PATOLOGIAK FATXADETAN

2.3. HORMIGOI AURREFABRIKATUZKO FATXADETAKO PATOLOGIAK

2.4. FATXADETAN KOKATUTAKO ELEMENTU METALIKOEN KORROSIOA

2.5. ZOLADUREN LESIOAK ETA KONPONKETAK

2.6. ESTALKIEN PATOLOGIAK ETA KONPONKETAK

2.7. INSTALAZIOEN PATOLOGIAK ETA KONPONKETA



3. EGITURA ELEMENTUAK

3.1. AZALPEN OROKORRAK

3.2. ZIMENDUAK

3.3. FABRIKA LANAK

3.4. EGURREZKO EGITURAK

3.5. METALEZKO EGITURAK

3.6. HORMIGOI ARMATUZKO EGITURAK



PRAKTIKA PROGRAMA_

GELAKO PRAKTIKAK

Artikulu irakurketa eta galdetegiak

Lesioen identifikazio eta diagnostikoaren inguruko ariketak

Kode Teknikoarekin inguruko ariketak

Gurutzegramak

ORDENAGAILUKO PRAKTIKAK

1. ARIKETA (Taldeka) DERRIGORREZKO ENTREGA: NOTA>5

Eraikinen baten Ikuskapen Teknikoa egitea (euskaraz EIT, gazteleraz ITE), EAEko Eraikinen Ikuskapen Teknikoak arautzen dituen azaroaren 21eko 241/2012 Dekretua eta edukia zabaltzen duen maiatzaren 20ko 80/2014 Dekretuen arabera.

- Eraikinaren kontserbazio egoera ebaluatzea

- Irisgarritasun baldintzak ebaluatzea.

- Eraikinaren Eraginkortasun Energetikoaren Ziurtagiria lortzea.

Txostena egiteko beharrezko izango da Eusko Jaurlaritzako software espezifikoa izatea. Dohainik jaitsi dezakezu esteka honetatik: https://www.euskoregite.com/es/herramientas_tecnicos_ite/

Softwareak eskuliburu bat dakar txosten egiteko.

Ariketa honetan txostena formatu ofizialean entregatu beharko da, baita EUSKOREGITE plataforman erregistratzeko udalera bidaltzen den fitxategia ere.

2. ARIKETA (Taldeka: 3 taldekide) DERRIGORREZKO ENTREGA: NOTA>5

Jada exekutatuta edo/eta proiektatuta dagoen birgaitze proiektu baten analisia. Analisia azaltzeko ahozko aurkezpen labur bat egingo da (30') eraikinaren egngo egoera eta proiektuan proposatutako eskuharzteak azaltzeko.



3. ARIKETA (Taldeka: 3 taldekide) DERRIGORREZKO ENTREGA: NOTA>5

Donostiako auzo bateko eraikinaren azterketa.

- Txosten edo proiektuaren helburua

Eraikinak eraberritzea zergatik behar duen adieraziko da, egoera fisiko edo administratiboaren arabera.

- Gunearen deskribapena.

Kokapen planoak lortzeko: Gipuzkoa: www.gipuzkoa.net (1:5000) (dxf), Donostia: www.donostia.org (1:500) (dwg/dwf)

Eremuaren ezaugarriak deskribatu.

- Eraikinaren deskribapena

Planoak ( gutxienez beheko solairua, oinplano eredugarri bat, estalkia, sekzioa eta fatxada nagusiak).

◦ Tipologia: etxebizitza blokea, etxebizitza isolatua, etxe atxikiak …

◦ Planta mota: karratua, laukizuzena …

◦ Eraikinaren altuera: solairuak, adb. PS+PB+7…

◦ Solairu bakoitzeko erabilerak

◦ Eraikuntzan erabilitako materialak: Egitura: egurra, hormigoi armatua, harria, mistoa … Itxiturak eta akaberak: estalki, fatxada, barruko banaketak, zoladurak, arotzeriak …

◦ Eraikuntza konposizioa: Estalkia: laua, inklinatua… Egitura: portikatua, karga-hormak … Fatxada: bi orrikoa, fatxada aireztatua …

- Kalte edo lesioen identifikazioa:

◦ Topatutako lesioen argazkiak, eraikuntza elementuka: estalkia, egitura, fatxada, instalazioak, barneko elementuak: zoladurak, banaketa hormak, sabaiak …

◦ Topatutako lesioen kokapena (plantan eta fatxadan)

- Kalte edo patologien analisia

◦ Kaltea dagoen eraikuntza elementuaren egoera

◦ Kaltearen garrantzi maila

◦ Patologiaren jatorri posiblea(k) - diagnostikoa

◦ Patologiak sortu duen efektua (lesioaren itxura)

- Esku-hartze proposamena:

◦ Konponketa proposamena: xehetasun grafikoak egin beharko dira.

◦ Mantentze proposamena: aldizkako berrikuspenak…

◦ Konponketa proposamenean erabili beharreko material nagusiak

◦ Neurri lagungarrien deskribapena (makineria, aldamio …)



Ariketa honek 2 entrega izango ditu:

1. Entrega_ Deskribapen atalaren bilduma: memoria deskribatzailea lanaren helburu, gunearen deskribapen eta eraikinaren deskribapenarekin. Lesioen maparen aurrerapena. Kokapen planoa(k) eta aztertutako eraikin atalaren argazki eta lesioen mapa bilduko ditu. Lesioen analisia fitxa bidez, lesioaren identifikazio, deskribapenarekin (sintomak) Bildutako informazioaren laburpen gisa DIN A2 bertikal batean paster bat konposatu beharko da. DERRIGORREZKO ENTREGA: NOTA>5





2. Entrega_ kalteen analisien portafolioa: Lesioen analisia fitxa bidez, lesioaren identifikazio, deskribapen (sintomak) eta diagnosiarekin. Esku-hartze proposamena: topatutako kalte bakoitzarentzat eskuhartze proposamen bat egingo da beharrezkoak diren eraikuntza xehetasunekin eta erabiliko diren birgaitzeko berariazko materialaren dossierra gehituko zaio. Era berean obraren antolamendua zehazten duten planoak erantsiko dira. Eraikuntza xehetasunaren beharra duen esku-hartze proposamena, irakaslearekin adostu beharrekoa. Bildutako informazioaren laburpen gisa DIN A2 bertikal batean paster bat konposatu beharko da. DERRIGORREZKO ENTREGA: NOTA>5



MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaian metodologia aktiboak erabiltzen dira mailaz mailako ikasketa egiteko. Jarduera kooperatiboen eta autoikasketaren bidez, ikasleak ikasgairako aurreikusitako gaitasunak jasotzen joango dira. Proiektu eta jarduera hauek duten feedback-ari esker ikasleak ikaketen emaiza egokiak nola lortzeko bide egokia zein den ezagutzen du.

Kuetso hasieran ikasleek Ikaslearen Gida jasotzen dute. Bertan jardueren eta lanak emateko epeen egutegia zein den, proiektuak ebaluazteko irizpideak zeintzuk diren, ebaluatzeko zein sistema erabiliko diren eta hauek nola ponderatuko diren zehatzago azaltzen da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA

- ETENGABEKO EBALUAZIOA jarraitzeko, ikasleak 2020-2021 ikasturtean gaiarekin zerikusia duten proposatutako jarduera eta ariketak burutuko ditu, bakarka nahiz taldeka. Lanen entregak derrigorrezkoak dira eta ikasturteko lehen egunean helaraziko zaion ikasle gidako EGUTEGIAN zehaztutako egunetan egingo dira.



- DERRIGORREZKO ZEREGINAK ikasturtean zehar ebaluatuko dira; horrela ikasleak uneoro ezagutuko du zein den bere kalifikazioen egoera ETENGABEKO EBALUAZIOAN.



- OHIKO DEIALDIAN idatzitako proba egiteko eskubidea izateko, ezinbestekoa da ETENGABEKO EBALUAZIOAN zehaztutako DERRIGORREZKO ARIKETA GUZTIAK ENTREGATZEA.



- ETENGABEKO EBALUAZIO sistema dagokion bezala jarraitzen ez duen ikasleak (ariketa guztiak egin ez dituelako, edo eginda ere lan guztiak gainditu ez direlako), ikasgaia gainditu gabe izango luke ETENGABEKO EBALUAZIO sisteman gainditu gabe izandako zereginaren notarekin, eta EZ OHIKO DEIALDIAN ebaluatua izatera pasako litzateke, AZKEN FROGA baten bidez.





AZKEN EBALUAZIOA



- Ikasleek eskubidea izango dute ETENGABEKO EBALUAZIOARI uko egiteko. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak ETENGABEKO EBALUAZIOARI uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, 9 asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztatukoarekin bat, lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita. Horrela zuzenean AZKEN EBALUAZIO sistemara pasako da.



- AZKEN EBALUAZIO sistema hori jarraituz, OHIKO DEIALDIKO ebaluazioa, ikasgaiaren notaren %60 balio duen idatzitako froga bidez egingo da. Era horretan ebaluatutako ikasleek, klaseko azken egunean kalifikazioaren %40 osatzen duten derrigorrezko bi ariketa praktikoak entregatu behar dituzte:

1. ariketa %10

3. ariketa %30



- AZKEN EBALUAZIOAREN kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak automatikoki deialdiari uko egitea ekarriko du, kalifikazioa EZ AURKEZTUA izanik.

rriko du, kalifikazioa EZ AURKEZTUA izanik.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

MOODLE

Zati teorikoa:
Birgaitzearekin lotutako araudi estatala eta autonomikoa
CTE, EHE 08, reglamentuak.

ZATI PRAKTIKOA:
Eraikuntzarekin lotutako adierazpen grafikoa ezagutzea eta erabiltzea, marrazki teknikoak egitea eta kudeatzea, moldatzea eta eramatea, inprimatzea etab. teknika informatikoak erabiliz
Neurketak eta aurrekontuak egiteko trsnak erabilztea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

• RESTAURACIÓN Y REHABILITACIÓN DE EDIFICIOS J. Coscollano Ed.: Thomson- Paraninfo ISBN: 84-283-28354-4



• EL MANTENIMIENTO DE LOS EDIFICIOS- Desde el inicio del proyecto al final de su vida útil. Ed.: ¿QUÉ PASA AQUÍ? MANUAL PRÁCTICO PARA LA INVESTIGACIÓN Y EL DIAGNÓSTICO DE LAS LESIONES EN LA EDIFICACIÓN, F. Bendala Álvarez, Madrid, Editorial La Ley, 2012, ISBN 978-84-8126-417-3.



COMO EVITAR ERRORES EN PROYECTOS Y OBRAS (100 CASOS PRÁCTICOS), M. Muñoz Hidalgo, Editor M. Muñoz Hidalgo, Sevilla, 2009, ISBN: 978-84-613-1217-7.



RESTAURACIÓN Y REHABILITACIÓN DE EDIFICIOS, J. Coscollano Ed.: Thomson- Paraninfo ISBN: 84-283-28354-4



EL MANTENIMIENTO DE LOS EDIFICIOS- Desde el inicio del proyecto al final de su vida útil, Ed.: Colegi d’Arquitectes de Catalunya ISBN: 84-88258-43-7



LA REHABILITACIÓN DE EDIFICIOS URBANOS Tecnologías para la recuperación, A. Buglioni ; G. Guarnerio Ed.: GG ISBN: 84-252-1371-1



CURSO DE PATOLOGÍA Conservación y restauración de edificios, Varios autores Ed.: COAM, Comisión de Asuntos Tecnológicos ISBN: 84-7740-041-5



BANCO DE DETALLES ARQUITECTONICOS F. Alcalde Ed.:Marsay ediciones ISBN: 84-607-3860-4



SAKONTZEKO BIBLIOGRAFIA_



INTRODUCCIÓN AL CONTROL DE CALIDAD EN RESTAURACIÓN. LIMPIEZA Y RESTAURACIÓN DE FACHADAS, Manuel Olivares Santiago; José Laffarga Osteret,

Ed.: Instituto Universitario de Ciencias de la Construcción, Escuela Técnica Superior de Arquitectura, Universidad de Sevilla, ISBN: 84-88988-26-5



INSPECCIÓN Y DIAGNOSIS Pautas para la intervención en edificios de viviendas

Ed.: Colegi d’Arquitectes de Catalunya, ISBN: 84-88258-93-3

PATOLOGÍA, DIAGNOSIS Y TRATAMIENTO APLICADOS A LA INSPECCIÓN TÉCNICA DE EDIFICIOS, J. Coscollano Rodríguez. Ed.: COAATM, ISBN: 84-886891-22-1



EN TORNO A LA INSPECCIÓN TÉCNICA DE EDIFICIOS, Ignacio García Casas ; Igor Yañez Velasco, Ed.: COAATM, ISBN: 84-86891-23-1



FICHAS DE REHABILITACIÓN, Institut de Tecnología de la construcció de Catalunya

Ed.: Ministerio de obras públicas y urbanismo, ISBN: 84-85954-13-0



ARQUITECTURA SIN FISURAS, Joseph Mª Adell Argilés, Ed.: Munilla-Lería, ISBN: 84-89150-35-4



Gehiago sakontzeko bibliografia

INTRODUCCIÓN AL CONTROL DE CALIDAD EN RESTAURACIÓN. LIMPIEZA Y RESTAURACIÓN DE FACHADAS
Manuel Olivares Santiago ¿ José Laffarga Osteret
Ed.: Instituto Universitario de Ciencias de la Construcción ¿ Escuela Técnica Superior de Arquitectura, Universidad de Sevilla
ISBN: 84-88988-26-5
• INSPECCIÓN Y DIAGNOSIS ¿ Pautas para la intervención en edificios de viviendas
Ed.: Col¿gi d¿Arquitectes de Catalunya
ISBN: 84-88258-93-3
• PATOLOGÍA, DIAGNOSIS Y TRATAMIENTO APLICADOS A LA INSPECCIÓN TÉCNICA DE EDIFICIOS
J. Coscollano Rodríguez
Ed.: COAATM
ISBN: 84-886891-22-1
• EN TORNO A LAM INSPECCIÓN TÉCNICA DE EDIFICIOS
Ignacio García Casas ¿ Igor Yañez Velasco
Ed.: COAATM
ISBN: 84-86891-23-1
• FICHAS DE REHABILITACIÓN
Institut de Tecnología de la construcció de Catalunya
Ed.: Ministerio de obras públicas y urbanismo
ISBN: 84-85954-13-0
• ARQUITECTURA SIN FISURAS
Joseph Mª Adell Argilés
Ed.: Munilla-Lería
ISBN: 84-89150-35-4

Aldizkariak

Informes de la COnstrucción (CSIC): http://informesdelaconstruccion.revistas.csic.es/index.php/informesdelaconstruccion

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZCUNA MENDIOLA, MIKEL
  • SAGARNA ARANBURU, MAIALEN
  • SANTOLARIA DEL CAMPO, OIHANA

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:00-18:00

14:30-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 4.6 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eAULA 4.6 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:00-18:30

16:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 4.6 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eAULA 4.6 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

17:00-19:00

3-3

17:00-19:00

5-5

17:00-19:00

7-7

17:00-19:00

9-9

17:00-19:00

11-11

17:00-19:00

13-13

17:00-19:00

15-15

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:00-18:00

14:30-16:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 4.5 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eAULA 4.5 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:00-18:30

16:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 4.5 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eAULA 4.5 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA

46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

17:00-19:00

4-4

17:00-19:00

6-6

17:00-19:00

8-8

17:00-19:00

10-10

17:00-19:00

12-12

17:00-19:00

14-14

17:00-19:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA
  • eLABORATORIO DE CONSTRUCCIÓN - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA